Supraîndatorarea cu împrumuturi online de la IFN-uri produce o mare oportunitate de afaceri pentru unii intermediari de credite, precum Ami Credit.
Ami Credit este înregistrat oficial ca intermediar de împrumuturi pentru trei bănci: Banca Transilvania, BCR și Unicredit, conform listei brokerilor de credite publicată de ANPC.
„Sunt într-o criză financiară mare din cauza IFN-urilor, ne-a transmis un cititor. Am făcut credite la 8 IFN-uri, iar două, Hora Credit și Mobilo Credit m-au raportat la Biroul de Credit cu restanțe.
Am încercat o colaborare cu o firmă de intermediere, Ami Credit, pentru a-mi găsi o soluție de refinanțare. Mi s-a zis că în prima fază trebuie să-mi dea un credit de 1.500 de lei, din care 400 au fost taxa către ei, pentru ca ulterior să urmeze ștergerea din Biroul de Credit și refinanțarea la toate creditele.
Astăzi m-au anunțat că cele două IFN-uri nu sunt de acord cu ștergerea din istoric pentru a începe refinanțarea cu o instituție bancară decât dacă girez cu imobilul meu sau al altei persoane.
„Cred că am fost păcălit, pentru că discuția a fost alta: să fac acel credit de 1.500 de lei la început, deși eram foarte îndatorat deja, ca ulterior să pot face refinanțarea în următoarele 30 de zile.”
AMI Credit i-a transmis cititorului (vezi foto) că „pentru a continua demersurile în vederea procedurii de ștergere (din Biroul de Credit) este necesar să achitați integral sumele restante și să închideți creditele active”.
Ceea ce este o minciună, pentru că ștergerea din Biroul de Credit nu se poate face în urma achitării restanțelor, ci doar dacă există erori de raportare sau dacă nu au existat notificări înainte de raportare. (vezi aici detalii)
Păcăleala cu ștergerea din Biroul de Credit are ca scop promiterea unui credit garantat cu ipotecă:
„În situația în care nu aveți posibilitatea de a achita restanțele, avem o soluție pentru dumneavoastră, care implică creditarea la o instituție financiară și se garantează cu o ipotecă imobiliară (casă/apartament), imobilul nu este obligatoriu să vă aparțină.”
Schema devine complexă: după obținerea creditului garanta cu casa, se șterg, vezi Doamne, restanțele din Biroul de Credit, pentru a se lua un nou împrumut, negarantat, astfel încât să nu mai existe ipotecă, conform Ami Credit:
„Astfel o să aveți posibilitatea de a închide creditele și să începem procedura de actualizare a datelor negative.
Ulterior actualizării raportărilor negative la Biroul de Credit vom putea continua cu un credit oferit de o bancă, dumneavoastră având posibilitatea de a închide creditul cu garanție imobiliară.
În final, veți putea beneficia de suma de bani de care aveți nevoie fără alte obligații privind garanția imobiliară.
În cazul în care nu veți achita creditele restante, nu vom putea continua procesul de actualizare a informațiilor negative din Biroul de Credit.”
Și pentru a-l presa pe cititor să accepte afacerea, i se dă un termen de maxim 3 zile pentru a se hotărî.
Ami Credit le cere oamenilor disperați din cauza supraîndatorării și a neputinței de a obține un nou credit pentru refinanțare comisioane uriașe pentru le intermedia un împrumut, după cum ne-a transmis un alt cititor:
„Ami Credit mi-a cerut 10.000 de lei pentru un credit de 50.000 de lei, după ce se aprobă. Am ajuns la ei după ce am vrut să fac un împrumut la Credex, dar n-am putut din cauză că sunt în Biroul de Credit.
O doamnă e la Credex mi-a recomandat pe cineva de la Ami Credit, care mi-a făcut această propunere. Mi se pare exagerat de mulți bani și mă tem să nu fie vreo păcăleală.
Mi-au spus că mai întâi se face ștergerea din Biroul de Credit, unde am fost băgat de BCR, în 2023, pentru că am rămas fără servici. Am trimis atunci o sesizare la bancă, dar nu am primit răspuns.”
Un alt cititor a sesizat că este ceva suspect cu Ami Credit, conform reclamației primite la Reclamațiibănci.ro:
Am fost contactat de către Ami credit (o firma de consultanță care ajuta clienții sai în stergere datelor degative din biroul de credit și consilierea acestora pt obținerea unui credit la o banca).
Aceștia, deși pe site-ul lor scrie ca este gratuita consilierea, percep taxe (1500 lei) pt fiecare dosar pe care îl ai la biroul de credit fie acesta achitat su nu.
Aceștia au întocmit chiar și un contract destul de ciudat. Ce ma sfătuiți sa fac? Este legal sa încaseze bani pt asa ceva? Ce se poate întâmpla dacă nu le plătesc. Mulțumesc. O zi buna!”
Ami Credit și face promovoare și pe Facebook, unde promite ștergerea din Biroul de Credit sau credite cu grad de îndatorare depășit, după cum am văzut în acest articol.
Comentariu la o postare Ami Credit pe Facebook: „Minciuni, vedeți că mint că te scot din Biroul de Credit îți ia banii și după nu mai răspund la telefon!”
Un broker de credite nu ia comisioane de la cei pentru care intermediază credite, ci de la bănci. Nu este cazul Ami Credit, care percepe comisioane de până la 25% din valoarea împrumutului.
Iar pentru „ștergerea” din Biroul de Credit se cere o taxă de până la 700 de lei și un comision de succes de până la 2.000 de lei.
Conform prezentării de pe site-ul propriu, „AMICredit este una din cele mai importante companii pe piața intermediarilor de credite, este membru deplin al ARBC (Asociația Română a Brokerilor de Credite).” Această asociație nu mai este activă de 6 ani.
„Banking by AMICredit SRL (Denumit în continuare AMICredit) este un intermediar de credite nelegat și independent (nu face parte din structura internă a niciunei bănci) și oferă sau nu consiliere clienților persoane fizice pe întreg teritoriul României. AMICredit intermediază produse de creditare de tip carduri de credit și credite de consum (credite de nevoi personale) în interesul exclusiv al clienților.
Tarifele pe care AMICredit le percepe pentru serviciile de intermediere a creditelor sunt urmatoarele:
De asemenea AMICredit ofera si un serviciu aditional de intermediere actualizare informatii negative in Biroul de credit.
La acest serviciu AMICredit nu asigura reprezentare in fata bancilor sau a IFN-urilor fizic, ci efectueaza prin mandatul oferit de clienti, solicitari catre banci si ifn-uri unde clientii au sau au avut conturi de credit cu intarzieri, in vederea actualizarii informatiilor negative raportate la Biroul de Credit. Decizia de a actualiza aceste informatii negative depind exclusiv de bancile si ifn-urile respective, AMICredit nu are nicio putere de decizie, influenta sau vreo colaborare cu nicio persoana din bancile/ifn-urile din Romania in acest sens.
Costurile acestui servicu sunt:
Păcăleală cu ștergerea din Biroul de Credit, promisiuni de credite cu grad mare de îndatorare sau cu ipotecă imobiliară, comisioane uriașe pentru această o așa-zisă intermediere de credite, toate acestea nu pot fi catalogate decât afaceri necurate, poate chiar ilegale.
Nu există comentarii pentru această știre.
Revolut trebuie obligată de autoritățile de supraveghere să verifice investițiile clienților în cryptomonede, pentru limitarea fraudelor online și a riscului ridicat de pierderi în urma unor investiții riscante. Revolut este... detalii
Bancherii spun uneori că ei nu vând credite, conturi, carduri sau depozite, ci încredere. Adică te bazezi pe bancă atunci când recurgi la serviciile acesteia. Dar cum îți câștigă o... detalii
Un cititor a făcut un transfer în dolari (USD) de la Exim Banca Românească în contul unei alte bănci din România, Libra Internet Bank, însă banii nu au ajuns decât... detalii
O bancă a procesat recent o plată online către un site utilizat pentru fraude online cu investiții în acțiuni și criptomonede prin platforme recomandate de Ion Țiriac. Pe rețelele sociale... detalii
Cum supraîndatorează populația IFN-urile, cu "credite fără Birou"
Revolut își recuperează creditele făcute prin fraudă tot de la cei păgubiți
Afaceri necurate cu refinanțarea IFN-urilor și ștergerea din Biroul de Credit
De ce face Revolut plăți către platforme de investiții în criptomonede destinate fraudelor?
Am girat un credit de 2.000 de lei, iar acum executorul îmi vinde apartamentul de 70.000 de euro
Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită
Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei
Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"
Trecerea clienților First Bank la Intesa a început cu stângul: aplicația și telefoanele nu au funcționat
Sunt despăgubit în cazul unei fraude online cu cardul?