O cititoare ne-a transmis că niște escroci i-au făcut un credit la Revolut fără să-și dea seama, iar acum banca o pune să dea toți banii înapoi de pe cardul de salariu.
Frauda a avut loc prin telefon: a fost sunată de doi indivizi care au pretins că sunt de la BNR și de la Poliție și i-au spus că a fost făcut un credit pe numele ei la BRD.
A fost intimidată de impostorul care pretindea că este inspector la Poliție cu percheziții acasă, dacă nu colaborează cu ei. Astfel că a fost transferată la un fals angajat al BNR, care i-a transmis pe Whatsapp acte false cu așa-zisul credit făcut pe numele ei.
I s-a spus că pentru anularea creditului trebuie făcută o asigurare în aplicația Revolut, după cum va fi ghidată. Fiind panicată, nu și-a dat seama că escrocul a pus-o de fapt să facă un credit la Revolut.
Apoi a fost pusă să transfere banii din credit în alte două conturi bancare, unul la BCR, altul la BT, iar apoi să-i scoată la bancomate și să cumpere criptomonede, în portofelele de criptomonede ale hoților, printr-un cod QR cu logo-ul BNR, la un ATM Bitcoin.
Cititoarea a anunțat ulterior Revolut despre fraudă și a cerut anularea creditului, după cum ne-a transmis aceasta, la Reclamațiibănci.ro.
Revolut însă, în loc să anuleze creditul și să încerce să recupereze banii de la escroci, încearcă să-și scoată pârleala tot de la clientul păgubit.
A trimis la băncile în care cititoarea a transferat creditul făcut prin fraudă cereri privind rambursarea banilor, pe motiv de fraudă.
Ceea ce înseamnă că Revolut își va recupera creditul tot de la clientul său fraudat, din banii din conturile sale la cele două bănci, unde-și încasează salariul.
Firesc ar fi ca Revolut să încerce să recupereze banii aferenți creditului de la escrocii care au făcut, de fapt, creditul, iar apoi l-au încasat în criptomonede.
Revolut ar trebui să-și asume responsabilitatea pentru ușurința cu care pot fi făcute fraude de acest fel, nu să dea vina pe clienți și să recupereze paguba de la ei.
O măsură simplă pentru prevenirea unor astfel de fraude ar fi blocarea accesului la un credit pe o anumită perioadă, timp în care Revolut ar putea verifica dacă împrumutul nu a fost făcut printr-o fraudă, prin contactarea clienților, după cum am sugerat într-un alt articol.
Un al mijloc de prevenire a fraudelor ar putea fi amânarea pentru o anumită perioadă a virării banilor în cont, după aprobarea unui împrumut.
În legea contractelor de credit, OUG 50 din 2010, există obligația ca băncile să furnizeze informații precontractuale privind creditul cu cel puțin 15 zile înainte de semnarea unui contract de credit.
Aceasta înseamnă, de fapt, un timp de gândire de două săptămâni pentru a decide dacă ai nevoie cu adevărat de un credit iar dacă da, dacă acesta este cel potrivit, în funcție de dobândă și de alte condiții, conform contractului.
Puțini știu de acest lucru, pentru că în practică această perioadă de reflecție nu există, întrucât în contractele băncilor apare preselectat acordul clienților de a renunța la această perioadă, conform permisiunii din aceeași lege.
Ceea ce înseamnă că oamenii nici măcar nu-și dau seama că și-au dat acordul să renunțe la perioada analiză de 15 zile înainte de a lua un credit.
O revizuire a legii în această privință ar fi necesară, nu doar pentru prevenirea fraudelor, ci și pentru evitarea supraîndatorării.
O cititoare ne-a transmis că niște escroci i-au făcut un credit la Revolut fără să-și dea seama, iar acum banca o pune să dea toți banii înapoi de pe cardul... detalii
Supraîndatorarea cu împrumuturi online de la IFN-uri produce o mare oportunitate de afaceri pentru unii intermediari de credite, precum Ami Credit. Ami Credit este înregistrat oficial ca intermediar de împrumuturi... detalii
- De ce Revolut permite plăți către false platforme de investiții în criptomonede destinate înșelătoriilor și fraudelor? - În astfel de cazuri, Revolut își despăgubește clienții înșelați? am întrebat Revolut.... detalii
E posibil așa ceva? întrebă un cititor, la Reclamațiibănci.ro. Răspunsul e: da, e posibil, pentru că legile noastre permit astfel de lucruri. Există o libertate generoasă cu privire la executarea... detalii
Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită
Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei
Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"
Trecerea clienților First Bank la Intesa a început cu stângul: aplicația și telefoanele nu au funcționat
Sunt despăgubit în cazul unei fraude online cu cardul?
Acum Revolut nu doar că-ți face poprire pe cont, dar îți ia și toți banii
Ce înseamnă "Acest tip de împrumut are un grad ridicat de risc financiar"?
După 10 ani de la închiderea contului, BRD m-a anunțat că am o datorie de 1.000 de lei
A pus un anunț pe OLX și s-a trezit cu contul bancar golit
Am ținut-o din IFN în IFN, la bancă n-am îndrăznit, și uite ce-am pățit