Un cititor a făcut un transfer în dolari (USD) de la Exim Banca Românească în contul unei alte bănci din România, Libra Internet Bank, însă banii nu au ajuns decât după aproape 3 săptămâni, deși banca i-a spus că nu durează mai mult de 3-4 zile.
Omul s-a panicat, când a văzut că banii n-au ajuns în cont nici după 2 săptămâni, așa încât a întrebat mai întâi la Libra Bank, de unde i s-a spus că banii nu au intrat în cont. I s-a spus că din cauza unor bănci de corespondență din Statele Unite, care au blocat banii fără să se știe motivul și data când se vor debloca.
Cititorul a întrebat și la Exim, de unde i s-a răspuns că potrivit datelor Swift (firma care procesează transferurile internaționale în valută), banii au ajuns, culmea! în contul Libra.
Reprezentanții băncii i-au spuns că trebuie să plătească un comision de 40 de euro pentru a investiga ce s-a întâmplat cu banii, după cum ne-a relatat la Întreabăbanca.ro.
Disperat, omul a început să caute pe internet și a găsit un site de urmărire a traseului unui transfer, unde a plătit mai puțin de 10 euro pentru a afla că banii lui au trecut pe la băncile americane Citibank și JP Morgan, dar au ajuns la Libra chiar a doua zi după ce i-a transferat de la Exim.
Motiv pentru care am întrebat la Exim: Cum procedează banca în astfel de cazuri și care este soluția oferită clienților?
“În general, abordarea băncilor în situația unui transfer internațional întârziat presupune parcurgerea următorilor pași:
Banca verifică dacă ordinul de plată a fost procesat corect și dacă mesajul SWIFT a fost transmis complet. Se confirmă datele obligatorii: nume beneficiar, IBAN, cod SWIFT/BIC și eventual adresa plătitorului.
Lipsa acestor informații poate duce la blocarea sau întârzierea transferului.
Dacă fondurile nu au ajuns la destinație, banca inițiază o investigație SWIFT (trace request) pentru a localiza bani. Aceasta presupune contactarea băncilor intermediare implicate în lanțul transferului.
Procesul poate dura câteva zile până la câteva săptămâni, în funcție de răspunsurile primite.
Conform contractelor bancare, banca poate percepe un comision pentru investigație, chiar dacă eroarea aparține băncii sau unei instituții intermediare. Comisionul este prevăzut în tarifele standard ale băncii.
Banca are obligația contractuală să depună „toate eforturile rezonabile” pentru a recupera banii, dacă transferul nu a fost efectuat corespunzător. Clientul poate depune o reclamație oficială la bancă iar, dacă nu primește un răspuns satisfăcător, se poate adresa Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare sau Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului.”
Într-un final, după aproape 3 săptămâni, transferul a fost finalizat iar banii au ajuns în contul Libra.
Rămân însă următoarele întrebări fără răspuns, trimise la Exim Banca Românească:
– Care a fost cauza întârzierii acestui transfer?
– Care este durata standard a unui astfel de transfer?
– În ce situații, din ce motive, un astfel de transfer poate fi întârziat?
– Cine este răspunzător pentru întârzierea unui transfer?
– Cum răspunde cel vinovat de întârzierea unui transfer?
Nu există comentarii pentru această știre.
Revolut trebuie obligată de autoritățile de supraveghere să verifice investițiile clienților în cryptomonede, pentru limitarea fraudelor online și a riscului ridicat de pierderi în urma unor investiții riscante. Revolut este... detalii
Bancherii spun uneori că ei nu vând credite, conturi, carduri sau depozite, ci încredere. Adică te bazezi pe bancă atunci când recurgi la serviciile acesteia. Dar cum îți câștigă o... detalii
Un cititor a făcut un transfer în dolari (USD) de la Exim Banca Românească în contul unei alte bănci din România, Libra Internet Bank, însă banii nu au ajuns decât... detalii
O bancă a procesat recent o plată online către un site utilizat pentru fraude online cu investiții în acțiuni și criptomonede prin platforme recomandate de Ion Țiriac. Pe rețelele sociale... detalii
Cum supraîndatorează populația IFN-urile, cu "credite fără Birou"
Revolut își recuperează creditele făcute prin fraudă tot de la cei păgubiți
Afaceri necurate cu refinanțarea IFN-urilor și ștergerea din Biroul de Credit
De ce face Revolut plăți către platforme de investiții în criptomonede destinate fraudelor?
Am girat un credit de 2.000 de lei, iar acum executorul îmi vinde apartamentul de 70.000 de euro
Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită
Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei
Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"
Trecerea clienților First Bank la Intesa a început cu stângul: aplicația și telefoanele nu au funcționat
Sunt despăgubit în cazul unei fraude online cu cardul?