Joburi in domeniul bancar

 

BCR » Ofiter Recuperare

(job inactiv)

Locatie: Constanta

Data adaugarii: 2012-01-15

Departament
Departament Recuperare - Echipa Regionala Constanta

Responsabilitati
Gestioneaza in mod activ cazurile din portofoliul alocat si monitorizează stadiul acestora si realizarea in timp a actiunilor si deciziilor in legatura cu cazurile;
Analizeaza informatiile in legatura cu clientii gestionati si elaboreza in conditii de calitate si in timp, conform instructiunilor si procedurilor in vigoare, strategiile pe client;
Intocmeste modelul financiar in vederea restructurarii clientilor gestionati;
Negociaza cu clientii rambursarea debitelor si face propuneri concrete in acest sens, care se supun aprobarii conform limitelor de autoritate;
Urmareste derularea operatiunilor aprobate pana la recuperarea creantelor bancii;
Monitorizeaza existenta garantiilor si implicit a valabilitatii politelor de asigurare pentru bunurile reprezentand garantia bancii, si solicita evalutorilor din cadrul Departamentului Managementul Garantiilor din cadrul DMRC, acolo unde este cazul, o reactualizare a valorilor admise in garantie;
Asigura corecta completare si realizare in timp a actualizarilor in bazele de date/raportarile specifice activitatii curente;
Monitorizeaza activ activitatea financiara si juridica a clientilor din portofoliul alocat pentru a evita deterioararea situatiei clientului si initierea din timp a actiunilor ce se impun;
Furnizeaza informatiile necesare elaborarii si semnarii, conform reglementarilor interne ale bancii, a documentelor contractuale care se creeaza urmare a intelegerilor sau negocie survenite intre banca si clientii din portofoliul gestionat sau terte parti;
Monitorizeaza modul in care clauzele contractuale aferente clientilor din portofoliul gestionat sunt respectate si identifica modalitatile de consolidare a pozitiei bancii in raport cu clientii in cauza prin costruirea unor strategii de renegociere a clauzelor contractuale existente (ex. garantii incrutisate, subordonare imprumuturi, limitari in ce priveste cresterea gradului de indatorare, exigibilitatea creditelor, polite de asigurare, etc);
Face propuneri recuperare si de restructurare din perspectiva consolidarii pozitiei bancii (ex. garantii suplimentare, institiuirea unui proces mult mai sever de monitorizare a afacerii si prevenirea unor situatii de actiune tardiva din partea bancii);
Realizeaza activitati de monitorizare a evolutiei clientilor gestionati din perspectiva schimabarilor la nivel de actionariar/asociati, initierea unor proceduri judiciare din partea tertilor (monitorizare BPI ? insolventa sau executare silita initiata de terti) si managementul proactiv al situatiei prin initierea transferului in cadrul Biroului Recuperare;
Urmareste obtinerea si actualizarea periodica, conform frecventelor stabilite, a situatiilor financiare ale clientilor si initiaza analize in scopul identificarii unor schimbari de natura sa conduca la deterioarea afacerii clientilor gestionati si propune strategii de recuperare sau actiuni de remediere;
Recurge periodic, conform frecventei stabilite, la actualizarea valorilor garantiilor aferente creditelor de care beneficiaza clientii din portofoliul gestionat si recurge la actualizarea informatiilor in sistemul informatic al bancii si bazele de date in legatura cu portofoliul gestionat;
Asigura actualizarea periodica a informatiilor in legatura cu afacerea clientilor gestionati si o corecta imagine a modului in care clauzele contractuale sunt respectate inclusiv o detaliere a cauzelor care stau la baza dificultatilor intampinate de clientii din portofoliul gestionat in rambursarea datoriilor inregistrate fata de banca;
Realizeaza implementarea in timp a recomandarilor de audit.
Realizeaza alte sarcini alocate de catre coordonatorul/sef de departament, in baza normelor si a reglementarilor aplicabile domeniului de activitate si specificului postului.

Cerinte
Cerinţe post

Studii superioare de lunga durata: economice;
Vechime in specialitate minima in specialitate 2 ani, din care in institutii financiar-bancare: 1 an; in activitatea de management al riscului de credit corporate:1 an.


Cunostinte tehnice si de afaceri:

cunostinte aprofundate despre banca
cunoasterea obiectivelor strategice ale bancii
cunostinte generale despre produsele si serviciile bancii si ale Grupului / toate produsele si serviciile bancare
tehnici de management si negociere
tehnici de control si monitorizare
cunostinte economice si financiare
cunostinte legislative pentru societatile comerciale din Romania
declaratia privind Toleranta Zero la Frauda si practici ilegale
analiza cerintelor clientilor
cunostinte despre piata bancara
cunoasterea aplicatiilor informatice specifice domeniului de activitate
limba engleza ? nivel mediu


Aptitudini :

afinitate profesionala;
capacitate organizatorica;
capacitate de relationare cu alte persoane;
creativitate,
abordare analitica in ceea priveste riscul;
aptitudini excelente de comunicare si lucru in echipa;
orientare spre performanta;
abilitati de negociere;
nivel ridicat de integritate si incredere;


Atitudini :

simtul datoriei, al responsabilitatii,
constientizarea afacerii;
orientare catre client,
gandire de ansamblu,
promptitudine in servirea clientilor,
spirit de echipa,
spirit organizatoric,
atentie la detalii,
autocontrol in situatii de stres,
integritate in sustinerea valorilor etice ale bancii.
autodezvoltare.

Expira la: 2012-02-15

Joburi active in domeniul bancar



Alte joburi din domeniul bancar



 

Ultimele Comentarii