Raiffeisen Bank isi face reclama inselatoare la creditul de refinantare

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2018-12-02 20:54 Ultima actualizare: 2018-12-02 20:54

“Geratia de azi apreciaza cadourile responsabile. De aceea, daca refinantezi prin Flexicredit, ai dobanda fixa de 9% pe toata perioada de creditare”, este textul reclamei de pe Facebook a Raiffeisen Bank.

Dar chiar in primul comentariu la reclama, cineva observa ca dobanda reala al acestui credit, exprimata prin indicatorul Dobanda Anuala Efectiva (DAE), care include nu doar dobada nominala, pe care toate bancile (nu am vazut vreo exceptie) o promoveaza in continuare, dovada ca nu au invatat nimic din criza din 2008, ci si alte costuri, precum comisioanele, este mult mai mare, si anume 11%.

De fapt, dobanda la creditele de refinantare acordate de Raiffeisen Bank ajunge chiar la 12%, iar costul total (DAE) la peste 14%, deci cu 5 puncte peste dobanda din reclama!

Asta pentru ca Raiffeisen practica dobanzi diferite, in functie de trei elemente: 1. incasarea salariului intr-un cont al bancii; 2. valoarea creditului refinantat; 3. aplicarea online pentru credit.

Dobanda din reclama, de 9%, este valabila doar daca se incaseaza salariul intr-un cont al bancii, altfel nivelul acesteia este 10%.

De asemenea, dobanda de 9% se aplica doar la creditele cu valori mai mari de echivalentul a 7.000 de euro (32.000 de lei), pentru imprumuturile mai mici dobanda fiind cu doua puncte mai mare: 12%.

Iar daca adaugam comisioanele aferente unui credit, atunci costul total al acestuia depaseste 14% pe an.

In concluzie, dobanda corecta pe care Raiffeisen ar trebui sa o promoveze pentru creditul de refinantare, daca ar da dovada de responsabilitate, este 14%, nicidecum 9%.

DAE pentru creditele Raiffeisen, de 14% pe an, este cu peste trei puncte peste DAE medie la creditele de consum din sistemul bancar, de 10,78% in luna octombrie 2018, conform statisticilor Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

Bancile sunt obligate de lege sa afiseze DAE la credite alaturi de dobanda nominala, in acelasi camp vizual si cu caractere de aceeasi marime, nu de-o schioapa, aruncate undeva in subsolul reclamelor, astfel incat nimeni nu le poate observa.

Pacat ca nici CNA, nici ANPC, nu fac nimic sa aplice legea, pe care nu doar Raiffeisen, ci si alte banci, precum ING sau BRD, o incalca.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Plățile cu cod QR încearcă de 12 ani să bată cardurile. Vor reuși acum?

Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii

Aplicațiile financiare străine, folosite pentru fraudele online

Aplicațiile financiare străine cu care poți să-ți faci un cont IBAN și un card, precum Zen, sunt preferatele escrocilor care orchestrează fraude online cu promisiuni de câștiguri mari prin diverse... detalii

Cum ți se pot fura banii din contul bancar

O metodă utilizata de escroci pentru furtul banilor din conturile bancare este instalarea unor aplicații pentru controlul telefoanelor celor care sunt păcăliți cu credite sau investiții în acțiuni sau criptomonede.... detalii

Poșta face incluziune financiară cu crypto, în loc să emită carduri

Românii care muncesc în Germania, Italia și în alte țări europene primesc salariile pe cardurile emise de Poșta respectivelor țări (Poste Italiane - Bancoposta în Italia sau Postbank în Germania),... detalii