Bancile catre clientii cu probleme: veniti la banca sa va reesalonati creditele

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2009-01-29 19:28 Ultima actualizare: 2009-01-29 19:28

Băncile comerciale au disponibilitatea de a reeşalona şi restructura creditele clienţilor cu probleme, care vin din timp să discute situaţia serviciului datoriei, a declarat, joi, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), Radu Gheţea.rnrnEl a precizat ca acest apel este valabil in primul rand pentru companiile ce au dificultati in rambursarea creditelor cu valori mari, dar si persoanele fizice pot apela la intelegerea bancilor.rnrnVreau sa fac un apel foarte important, in numele tuturor bancilor si a CEC Bank: “Acei clienţi care simt că nu mai pot, să vină la bancă, ca la doctor, să vedem ce se poate face înainte să se ajungă la situaţii neplăcute de executare silită. Să vină înainte să descopere că sunt în incapacitate de plată”, a declarat Gheţea, într-o conferinţă de presă.rnrnEl a adăugat că la nivelul CEC Bank, al cărei preşedinte este, se caută soluţii pentru ca deciziile de reeşalonare sau restructurare a creditelor să poată fi discutate de consilierii de la ghişeu, fără să fie necesară aprobarea comitetelor.rnrnGheţea a spus, cu titlu de exemplu, că pentru un client care are termen de rambursare de cinci ani s-ar putea prelungi scadenţa până la şapte ani, cu o perioadă de graţie de doi ani, în care să fie achitate numai dobânzile.rnrnOficialul ARB a atras însă atenţia că clienţii trebuie să convingă banca de posibilitatea de a achita obligaţiile în cazul reeşalonării şi să încerce să aibă un loc de muncă stabil.rnrnPotrivit ultimelor date publicate de BNR, restanţele populaţiei la credite au crescut într-un an cu 73%, până la 989,6 milioane lei (261,8 milioane euro) la finalul lui noiembrie 2008, numai în perioada septembrie – noiembrie majorându-se cu 30,5%.rnrn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Ce fac dacă un funcționar de la Raiffeisen mă întreabă de un credit?

„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii

Plățile cu cod QR încearcă de 12 ani să bată cardurile. Vor reuși acum?

Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii

Aplicațiile financiare străine, folosite pentru fraudele online

Aplicațiile financiare străine cu care poți să-ți faci un cont IBAN și un card, precum Zen, sunt preferatele escrocilor care orchestrează fraude online cu promisiuni de câștiguri mari prin diverse... detalii

Cum ți se pot fura banii din contul bancar

O metodă utilizata de escroci pentru furtul banilor din conturile bancare este instalarea unor aplicații pentru controlul telefoanelor celor care sunt păcăliți cu credite sau investiții în acțiuni sau criptomonede.... detalii