Gradul de protecţie a consumatorilor de servicii financiare din România va creşte considerabil, conform modificărilor legislative aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri, 19 noiembrie 2008, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). rnrnAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor va acţiona în baza acestora, asigurând protecţia intereselor financiare ale clienţilor în relaţia cu băncile. rnrnPropuse de ANPC, aceste noi prevederi se referă la protecţia consumatorilor de servicii financiare şi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, urmând să intre în vigoare la 30 de zile de la publicare.rnrnPrintre principalele aspecte reglementate se numără obligaţiile conform cărora instituţiile financiare trebuie:rn- să ofere consumatorilor contractele de credit încă din faza pre-contractuală, împreună cu o simulare de costuri, acest lucru dând posibilitatea clientului de a evalua efortul financiar la care se angajează pe termen mediu şi lung ;rn- să prezinte costurile totale ale creditului în orice formă de publicitate în care se face referire la costuri, fiind astfel evitate situaţiile în care clientul nu cunoaşte dobânda anuală efectivă (DAE) sau alte taxe pe care le presupune contractul de credit pe care doreşte să-l semneze;rn- să menţioneze în contract toate comisioanele percepute, aferente produsului financiar;rn- să nu majoreze comisioanele pe perioada derulării contractului de credit;rn- în cazul dobânzii variabile, să prezinte indicii şi modul de calcul în funcţie de care variază aceasta, în felul acesta clientul putând să urmărească şi să înţeleagă evoluţia creşterilor sau descreşterilor ratei aferente creditului;rn- să nu modifice clauzele contractuale fără încheierea unui act adiţional, acceptat de consumator, această prevedere dând clientului dreptul la rezilierea contractului, în cazul în care nu este de acord cu modificările propuse de bancă;rn- să închidă contul curent, aferent contractului de credit / depozit, odată cu finalizarea contractului, pentru a se evita situaţiile în care clientul descoperă ulterior că trebuie să plătească penalităţi pentru sumele restante aferente contului de credit pe care îl considera închis odată cu achitarea integrală a creditului.
Nu există comentarii pentru această știre.
„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii
Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii
Aplicațiile financiare străine cu care poți să-ți faci un cont IBAN și un card, precum Zen, sunt preferatele escrocilor care orchestrează fraude online cu promisiuni de câștiguri mari prin diverse... detalii
O metodă utilizata de escroci pentru furtul banilor din conturile bancare este instalarea unor aplicații pentru controlul telefoanelor celor care sunt păcăliți cu credite sau investiții în acțiuni sau criptomonede.... detalii