ING a fost victima unui atac informatic soldat cu blocarea platilor cu cardul si aplicatiei Home Bank

Autor:

Bancherul.ro
2019-01-18 07:41

ING Bank a dezvaluit ca ieri a fost victima unui atac informatic tip DdoS, in urma caruia clientii bancii nu si-au putut folosi cardurile si nici nu si-au putut accesa conturile online prin aplicatiile de internet banking sau mobile banking, Home Bank.

Nici site-ul bancii nu a putut fi accesat timp de mai multe ore pe parcursul zilei de ieri.

Atacul tip DdoS (Distributed Denial of Service) consta in inundarea sistemelor informatice ale bancii cu foarte multe solicitari de conectare, in incercarea de a bloca accesul clientilor bancii la serviciile oferite de banca, conform Wikipedia.

ING a precizat ca nu a fost vorba de un atac tip hacking si nu exista pericolul unei brese de securitate care sa puna in pericol datele sau banii clientilor.

Clientii ING s-au plans insa ca banca are prea multe probleme in ultima perioada in privinta functionarii aplicatiei Home Bank si a sistemelor informatice.

“Cam dese problemele”, a comentat cineva pe Facebook.

“Numai la voi sunt probleme periodic. Am un credit de rambursat in vreo 16 luni, apoi, auf wiedersehen!”

Alti clienti s-a plans ca nici macar site-ul Ing nu a functionat: Verificati starea serviciilor pe ING.ro … dar stai.. nici ING.ro nu functioneaza :)) Cat de penibil sa fii ?

“O sa va cumpere Banca Transilvania daca mai faceti dinastea… Nu va jucati cu focu!”

“Numai reclama este de voi … Sunteți din ce in ce mai slabi și neprofesioniști.. aveți prea multi clienți și va bateți joc de ei..”

“Aveti cam des probleme cu serverele in ultima perioada. Ba ca se dubleaza tranzactiile, ba ca nu se pot scoate bani, tot felul de situatii. Sunteti intr-adevar, mai avansata decat celelalte banci din tara, dar cu probleme astea, tind sa ma orientez spre alta banca.”

Alti clienti au fost nemultumiti ca indisponibilitatea serviciilor bancii a durat prea mult: ING Romania, mai lucram si noi azi ? Am avut toata ziua activitatea blocata, clientii asteapta rezolvari, nu scuze !!!

Anuntul ING:

“In cursul zilei de astazi, 17.01.2019, ING a inregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet catre serviciile online ING, respectiv platforma de internet banking retail – ING Home’Bank, internet banking pentru companii IMM-uri (ING Business) si tranzactii online, ce a dus in scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile, manifestat si in incidentul anuntat astazi.

Investigatiile realizate pana in acest moment de echipele tehnice ING in colaborare cu furnizorii de internet, indica faptul ca serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS).

Nu este vorba despre un atac de tip hacking si nu exista pericolul unei brese de securitate. 

DDoS presupune afectarea disponibilitatii sistemelor informatice sau intreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-incarcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.

In astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot sa nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate.

Reamintim faptul ca un astfel de scenariu nu pune in pericol datele sau banii clientilor.

Echipa noastra de specialisti au luat masuri pentru a minimiza impactul si monitorizeaza continuu evolutia. 
In momentul de fata toate serviciile functioneaza in parametric normali si puteti urmari in continuare starea serviciilor aici: https://ing.ro/stare-servicii

 

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

ING se află printre cele 5 bănci prin care poți face transferuri instant cu cod QR

Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii

BCR devine a cincea banca prin care poti face transferuri instant cu cod QR

BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii

BNR modifică regulamentul privind raportarea datornicilor la CRC

Regulamentul privind raportarea persoanelor fizice și juridice cu datorii de peste 20.000 de lei la bănci și IFN-uri în Centrala Riscului de Credit (CRC) administrată de Banca Națională a României... detalii

Aplicația Raiffeisen Smart Mobile are probleme de funcționare

Aplicația Raiffeisen Smart Mobile are probleme de funcționare, conform sesizărilor primite de la cititori. „Vreau să-mi schimb PIN-ul cardului din aplicația Raiffeisen, dar nu pot, de ce?”, întreabă o cititoare,... detalii