BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an.
Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent, de 14%.
Depozitele atrase de la clienți au scăzut, însă, cu 1,1%.
Comunicatul BCR:
Rezumat1:
Grupul BCR a înregistrat un profit net de 742 milioane de lei (149 milioane de euro) în T1 2025.
Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română:
„Investim permanent în relația cu clienții noștri, pentru care am creat Programul de Beneficii George – primul program bancar de loialitate din România. Peste 1,4 milioane de clienți BCR beneficiază deja de acest nou mod de a face banking, care scalează planificarea financiară și recompensează utilizatorii cu oferte personalizate, adaptate obiectivelor lor financiare. Programul de Beneficii George reflectă modul în care înțelegem să ne susținem clienții, prin reciprocitate și parteneriate de lungă durată. Este un angajament real față de cei care ne aleg, zi de zi, și este modul nostru de a le întoarce încrederea prin acțiuni concrete, de la oferte personalizate și costuri preferențiale, la comisioane mai mici și dobânzi mai bune.
Privim cu aceeași responsabilitate relația cu mediul de afaceri și rolul nostru în susținerea și accelerarea competitivității IMM-urilor. Suntem alături de antreprenori cu expertiză și soluții personalizate, care aduc claritate, predictibilitate și îi ajută să-și construiască strategii de creștere într-o lume tot mai complexă. Ceea ce ne motivează este felul în care reușim să evoluăm împreună cu clienții noștri, transformând potențialul în realitate și datele în decizii.”
În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de peste 3,2 miliarde de lei în T1 2025. Stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 41,4% an pe an. În același timp, stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală a crescut cu 14,1% an pe an, cu portofoliul de credite Prima Casă influențat de cererea în scădere.
În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 3,5 miliarde de lei în T1 2025, dintre care aproximativ 42% sunt destinate investițiilor.
Portofoliul de finanțări acordate clienților BCR Leasing a ajuns în T1 2025 la o valoare de 4,73 miliarde de lei (950 milioane de euro), cu o creștere de 11% comparativ cu T1 2024, iar volumul finanțărilor noi a crescut cu 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Subsidiara de leasing a BCR a continuat susținerea mediului antreprenorial românesc și a înregistrat cele mai solide creșteri în sectorul de transporturi, servicii medicale și comerț.
În T1 2025, BCR Leasing a accelerat digitalizarea serviciilor pentru clienți și a lansat o nouă funcționalitate a asistentului virtual LEA, integrat în cadrul platformei Self Service. Noua opțiune permite clienților să efectueze rambursări anticipate parțiale sau integrale, în cadrul unui proces complet 100% digital. De la momentul lansării și până în prezent, 21% din solicitările de rambursare anticipată procesate au fost recepționate prin intermediul fluxului digital.
În plus, LEA, chatbot-ul AI disponibil 24/7 pe site-ul BCR Leasing, a facilitat accesul rapid la informații și servicii, ajutând clienții să-și gestioneze relația de leasing într-un mod mai simplu. Până în prezent, 76% dintre clienții BCR Leasing, indiferent de structura de acționariat, au parcurs procesul de actualizare a datelor personale 100% online, cu ajutorul asistentului virtual LEA. În același timp, Lease EduFin, inițiativa destinată educației financiare despre leasing, continuă să se consolideze ca o sursă de informații care facilitează înțelegerea soluțiilor de leasing financiar și a modului în care acestea pot fi utilizate pentru diversificarea finanțării de business.
BCR Social Finance a susținut peste 600 de microîntreprinderi, dintre care 250 în sectorul agribusiness, oferind finanțări în valoare de 10 milioane de euro și susținând peste 800 locuri de muncă. În plus, în T1 2025, a finanțat 6 ONG-uri și întreprinderi sociale, contribuind la bunăstarea a peste 2.500 de beneficiari și la menținerea a peste 100 de locuri de muncă. Aceste finanțări sprijină Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG) stabilite de Organizația Națiunilor Unite, printre care cele mai abordate țin de SDG 1 (Fără sărăcie), SDG 2 (Zero foamete), SDG 4 (Educație de calitate) și SDG 11 (Orașe și Comunități Durabile). În plus, BCR Social Finance a acordat 63 de credite StudyUP pentru formare continuă prin cursuri universitare, de masterat, doctorat sau specializare, susținând educația pe tot parcursul de viață.
Tot în T1 2025 a fost finalizat Hero, un proiect pilot al UE dedicat sprijinirii comunităților marginalizate de Romi prin micro-credite și soluții pentru locuințe accesibile și ocuparea forței de muncă. În cadrul proiectului au fost depuse 9 aplicații de creditare, iar BCR Social Finance a acordat 2 credite pentru lucrări de renovare și extindere a locuinței. Proiectul a fost implementat împreună cu Habitat for Humanity România și Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, iar principalele activități derulate au inclus: sesiuni de educație financiară pentru peste 120 de beneficiari, cursuri de asistență pentru angajare pentru 109 beneficiari, scheme de economisire cu durată între 6 și 12 luni finalizate pentru 44 de beneficiari și suport tehnic specializat pentru evaluarea stării locuinței pentru 42 de case.
De asemenea, 55 de organizații noi s-au alăturat în T1 2025 comunității AmpliFY ONG, inițiativa BCR Social Finance și Launch Romania, cu sprijinul BCR, Bursa Binelui și Fundația Erste. La începutul acestui an, AmpliFY a organizat 5 evenimente online pentru ONG-uri, pe teme precum măsurarea impactului, planificare strategică și financiară.
Marc, programul regional dezvoltat de Fundația ERSTE, ERSTE Social Finance Holding și Simpact IFUA, implementat în România de BCR și Synerb,a ales cei 13 antreprenori cu impact pentru faza avansată a programului.Dintre aceștia, PiciordePlay, Asociația HelpAutism și OPHORI Handmade Cosmetics își vor prezenta afacerile pe scena evenimentului regional re:Marc, alături de afaceri de top din Austria și Ungaria. Marc are ca scop sprijinirea afacerilor din România centrate impact social.
BCR a realizat un profit net de 742 milioane de lei (149 milioane de euro) în T1 2025, în creștere cu 19,8% față de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în T1 2024, datorită unei performanțe operaționale îmbunătățite, susținută de un volum semnificativ mai mare de afaceri cu clienții.
Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 15,7% până la 1.062 milioane de lei (214 milioane de euro) în T1 2025, de la 918 milioane de lei (185 milioane de euro) în T1 2024, pe fondul unei creșteri puternice a veniturilor operaționale și o bună gestionare a cheltuielilor operaționale.
Venitul net din dobânzi a crescut cu 15,2% până la 1.191 milioane de lei (239 milioane de euro) în T1 2025, de la 1.034 milioane de lei (208 milioane de euro) în T1 2024, determinat de un volum mai mare de business.
Venitul net din comisioane s-a îmbunătățit cu 12,2% până la 285 milioane de lei (57 milioane de euro) în T1 2025, de la 254 milioane de lei (51 milioane de euro) în T1 2024, determinat de un volum mai mare de tranzacții și din activitatea de creditare.
Rezultatul net din tranzacționare și din instrumente financiare evaluate la valoare justă a scăzut cu 3,5% până la 120 milioane de lei (24 milioane de euro) în T1 2025, de la 124 milioane de lei (25 milioane de euro) în T1 2024.
Venitul operațional a crescut cu 12,7% până la 1.604 milioane de lei (322 milioane de euro) în T1 2025, de la 1.423 milioane de lei (286 milioane de euro) în T1 2024, determinat de creșterea venitului net din dobânzi și a venitului net din comisioane.
Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 541 milioane de lei (109 milioane de euro) în T1 2025, în creștere cu 7,2% în comparație cu 505 milioane de lei (101 milioane de euro) în T1 2024, determinat de cheltuieli de IT mai mari pentru a sprijini proiecte strategice, împreună cu cheltuieli cu personalul ușor mai ridicate.
În baza acestor evoluții, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 33,7% în T1 2025, față de 35,5% în T1 2024.
Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a reflectat o alocare de provizion de 61 milioane de lei (12 milioane de euro) în T1 2025, comparativ cu o alocare de provizion de 70 milioane de lei (14 milioane de euro) în T1 2024, reflectând în continuare creșterea afacerilor cu clienții și calitatea solidă a creditelor.
Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,7% în martie 2025, în creștere marginală față de nivelul de 2,6% înregistrat în decembrie 2024. Această evoluție a fost determinată de nivelul normal al formării de noi credite neperformante, compensat de recuperări pe segmentul retail și de nivelul stabil al creditelor acordate clienților. În același timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 164,7% în martie 2025.
Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerințele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 23,2% în februarie 2025, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 21,8% (Grup BCR) în februarie 2025 reflectă clar poziţiile puternice de capital şi finanţare ale BCR. Începând cu februarie 2025, în conformitate cu aprobarea primită din partea autorității de reglementare, BCR a trecut la abordarea bazată pe modele interne de rating (IRB) în locul abordării standardizate pentru determinarea activelor ponderate la risc pentru riscul de credit – pentru portofoliile de persoane fizice, micro, standard corporate și expuneri față de administrații centrale.
Creditele și avansurile nete acordate clienților s-au menținut la un nivel stabil față de 31 decembrie 2024 la valoarea de 66.721 milioane de lei (13.406 milioane de euro) la data de 31 martie 2025.
Depozitele de la clienți au scăzut ușor cu 1,1% până la 90.036 milioane de lei (18.090 milioane de euro) la data de 31 martie 2025 de la 91.008 milioane de lei (18.296 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2024.
***
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 18 birouri mobile dedicate companiilor și 299 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienții BCR dispun de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale (2.000 de echipamente) și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
Profit sau pierdere Grup BCR | ||
În milioane RON | 31 MAR 2025 | 31 MAR 2024 |
Venituri nete din dobânzi | 1.191 | 1.034 |
Venituri nete din taxe și comisioane | 285 | 254 |
Venituri nete din tranzacționare și câștiguri/pierderi evaluate la valoare justă prin profit sau pierdere | 120 | 124 |
Venit operațional | 1.604 | 1.423 |
Cheltuială operațională | (541) | (505) |
Rezultatul operațional | 1.062 | 918 |
Rezultat net din deprecierea instrumentelor financiare | (61) | (70) |
Alte rezultate operaționale | (125) | (101) |
Rezultat înainte de impozitare din activități continue | 876 | 748 |
Rezultat net atribuibil acționarilor societății mamă | 742 | 620 |
Situația poziției financiare Grup BCR | ||
În milioane RON | 31 MAR 2025 | 31 DEC 2024 |
Numerar și echivalente de numerar | 14.694 | 10.642 |
Active financiare deținute pentru tranzacționare | 37.077 | 35.392 |
Credite și avansuri acordate băncilor | 2.362 | 6.005 |
Credite și avansuri acordate clienților | 66.721 | 66.734 |
Segmentul retail | 33.118 | 33.091 |
Segmentul corporate | 29.482 | 29.202 |
Alte segmente (Group Markets, Administrarea bilanțului, Local | 4.121 | 4.442 |
Corporate Center) | ||
Imobilizări necorporale | 497 | 497 |
Active diverse | 1.487 | 1.535 |
Total active | 122.838 | 120.805 |
Datorii financiare deținute în vederea tranzacționării | 190 | 134 |
Depozite de la instituții bancare | 1.301 | 1.708 |
Depozite de la clienți | 90.036 | 91.008 |
Segmentul retail | 52.776 | 53.974 |
Segmentul corporate | 34.297 | 34.951 |
Alte segmente (Group Markets, Administrarea Bilanțului și Local | 2.963 | 2.083 |
Corporate Center) | ||
Titluri de datorie emise | 10.558 | 10.407 |
Diverse datorii | 4.255 | 3.558 |
Total capitaluri proprii | 16.499 | 13.990 |
Total datorii și capitaluri proprii | 122.838 | 120.805 |
Nu există comentarii pentru această știre.
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii
Clienții Alpha Bank vor mai putea folosi conturile, cardurile, aplicația și alte servicii până în 14 august. Ulterior, dacă acceptă, ei vor fi transferați la Unicredit, cea care a cumpărat... detalii