BRD vrea sa-si majoreze semnificativ profitul in acest an

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2017-03-20 21:10 Ultima actualizare: 2017-03-20 21:10

BRD, a treia mare banca locala, dupa BCR si Banca Transilvania, si-a bugetat pentru acest an o imbunatatire “semnificativa” a profitului, in urma cresterii volumelor de credite acordate populatiei, dar mai ales firmelor, precum si majorarii marjei de dobanda si incasarii mai multor venituri din comisioane.

Concret, BRD tinteste o rata de profitabilitate (ROE – Return on Equity) de peste 12% in 2017, cu patru puncte de baza peste nivelul realizat in 2016 (11,8%), dupa ce in 2015 a fost de doar 7,8%.

De asemenea, raportul cost/venit ar urma sa scada cu 3,2 puncte fata de nivelul de 49,7% atins anul trecut, dupa ce in 2015 era de 52,9%.

BRD a obtinut anul trecut un profit net de 728 milioane lei, in crestere cu 63,5% fata de 2015. Comparativ, Banca Transilvania a avut un profit de 1,281 milarde lei iar BCR – 1,045 miliarde lei, la nivel de grup.

Strategia de crestere a profitului

Strategia BRD de crestere a profitabilitatii se bazeaza pe doua elemente principale: cresterea veniturilor din dobanzi si comisioane, in urma majorarii volumelor de credite, in special a celor pentru firme, si a numarului de clienti, care ar urma sa utilizeze mai multe produse si servicii ale bancii.

Astfel, BRD estimeaza ca-si va majora cu 4% venitul net in acest an, excluzand tranzactia Visa de anul trecut, care a determinat cresterea cu 6,5% a veniturilor in 2016, la 2,634 miliarde lei.

Banca spera sa incaseze mai multor dobanzi aferente unui volum de credite in crestere cu 7,6%, dupa un avans de doar 2,8% anul trecut. BRD vrea sa-si majoreze ami mult creditele pentru companii, inclusiv achizitiile de obligatiuni municipale, care ar urma sa avanseze cu 11,7%, dupa o scadere de 2,4% in 2016, in timp ce creditele retail vor creste intr-un ritm de 5,6%, apropiat de cel de anul trecut (5,3%).

“Intr-un mediu puternic competitiv, care pune presiune pe preturi, banca se va baza in special pe cresterea volumelor, precum si pe oportunitati alternative de crestere, in scopul imbunatatirii veniturilor. Marja neta din dobanda este estimata sa creasca intre 3% si 4%, datorita cresterii volumului de credite si a efectelor pozitive de structura. Veniturile din comisioane vor beneficia de largirea bazei de clienti, de cresterea vanzarilor incrucisate si de contributia sporita a activitatilor ce se contureaza ca noi motoare de crestere (administrare active, asigurari) si de lansarea de noi produse”, se arata in bugetul BRD pentru 2017.

BRD vrea 60.000 de noi clienti in acest an

BRD vrea sa-si majoreze numarul clientilor cu 2,6% in acest an, respectiv 60.000 de noi clienti, pana la un total de 2,346 milioane, dupa ce in 2016 a reusit o crestere a clientelei cu 1,6%, respectiv 35.000 de clienti.

In privinta cheltuielilor, care au stagnat anul trecut la 1,310 miliarde lei, BRD se asteapta ca acestea sa creasca in acest an cu 4-5%, influentate de factori divergenti:
– asteptari privind presiuni asupra costurilor salariale
– impactul investițiilor, care ar trebui sa urmareasca o traiectorie ascendentă (investitii in canale digitale si alternative, transformarea formatului agentiilor, dar si imbunatatirea sistemelor informatice cu scopul de a raspunde noilor constrangeri reglementare)
optimizarea proceselor care va permite realizarea in continuare de castiguri de productivitate;

Profitul operational este estimat astfel sa urce cu 5% in acest an, excluzand tranzactia Visa, care a terminat o majorare a acestuia cu 13,8% in 2016, la 1,324 miliarde lei.

Asadar, in conditiile in care o parte din cresterea veniturilor va fi anulata de majorarea costurilor, BRD se asteapta ca profitul sa creasca in special din reducerea comisioanelor pentru creditele neperformante.

“Sustinut de un mediu economic favorabil, de calitatea buna a creditelor nou acrodate si de o strategie
imbunatatita de colectare, Costul Net al Riscului ar trebui sa continue sa urmeze o traiectorie de normalizare”, precizeaza BRD.

Costul net a riscului a scazut semnificativ anul trecut, cu 26,9%, la 461 milioane lei.

In acelasi timp, BRD are ca strategie pentru acest an sa-si intensifice activitatea pe zona digitala, in paralel cu reducerea numarului de unitati.

Vezi in CLUBUL BANCHERILOR mai multe detalii depre strategia BRD pentru 2017

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Ce fac dacă un funcționar de la Raiffeisen mă întreabă de un credit?

„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii

Plățile cu cod QR încearcă de 12 ani să bată cardurile. Vor reuși acum?

Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii

Aplicațiile financiare străine, folosite pentru fraudele online

Aplicațiile financiare străine cu care poți să-ți faci un cont IBAN și un card, precum Zen, sunt preferatele escrocilor care orchestrează fraude online cu promisiuni de câștiguri mari prin diverse... detalii

Cum ți se pot fura banii din contul bancar

O metodă utilizata de escroci pentru furtul banilor din conturile bancare este instalarea unor aplicații pentru controlul telefoanelor celor care sunt păcăliți cu credite sau investiții în acțiuni sau criptomonede.... detalii