Actiune colectiva impotriva Volksbank: peste 1000 de clienti ai Volksbank au cerut Tribunalului Bucuresti suspendarea platii ratelor de credit

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2010-11-15 16:44 Ultima actualizare: 2010-11-15 16:44

Pe data de 8 noiembrie 2010 au fost introduse la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VI-a Comercială două cereri de chemare în judecată împotriva SC Volksbank România SA, anunta SCA Piperea & Asociaţii.rnrnAcțiunile au ca obiect eliminarea clauzelor abuzive din convențiile de credit încheiate între această bancă si clienţii săi. Cele două cereri de chemare în judecată au fost formulate de peste 1000 de persoane. Primul termen de judecată a fost fixat pentru data de 7 noiembrie 2011, fiind analizată posibilitatea introducerii unei cereri de preschimbare a acestui termen.rnrnIn urma analizei convenţiilor de credit s-a decis introducerea acţiunii in vederea constatării caracterului abuziv pentru un număr de 25 de clauze. Acțiunea nu se limitează la clauzele introduse de SC Volksbank România SA prin actele adiționale emise în aplicarea OUG nr. 50/2010, fiind avute în vedere, în principal, clauzele contractuale existente anterior în convenţiile de credit.rnrnAcţiunile de fond au fost dublate de formularea a două cereri de ordonanţă preşedinţială, prin care s-a solicitat suspendarea plăţii ratelor decurgând din contractelor de credit până la momentul soluţionării litigiului de fond. Cele două cereri de ordonanţă preşedinţială au fost depuse la Tribunalul Bucureşti, secţia a VI-a Comercială, vineri, 12 noiembrie 2010 şi au termen pe data de 26 noiembrie 2010.rnrnRaţiunea introducerii acestor cereri de ordonanţă preşedinţială este aplicarea de către SC Volksbank România SA a clauzelor abuzive, precum şi a prevederilor actelor adiţionale emise de aceasta după intrarea în vigoare a OUG nr. 50/2010 şi refuzate expres de reclamanţi. Acestea preiau clauzele existente anterior în convenţiile de credit încheiate cu banca, dar înrăutățesc situaţia debitorilor prin aceea că operează o serie de modificări de esenţă, interzise prin OUG nr. 50/2010. rnrnSunt de menţionat două astfel de modificări ce produc efecte semnificative asupra patrimoniului clienţilor ce au decis să acţioneze împotriva băncii:rna) stabilirea unei formule de calcul specifice dobânzii variabile, deşi dobânda stabilită prin convenţia de credit era o dobândă fixă (raportarea ratei dobânzii la indicatori a căror valoare se află, în prezent, la un „minim istoric” prezintă riscul unei iminente creşteri semnificative a acesteia)rnb) menţinerea unor comisioane interzise ca efect al OUG nr. 50/2010 (comisionul de risc, redenumit „comision de administrare credit”, a fost menţinut deşi banca a fost sancţionată în repetate rânduri de către autorităţile competente în materie de protecţie a consumatorilor).rnrnAstfel de clauze pot conduce la creşterea datoriilor lunare ale clienţilor şi, în ultimă instanţă, la pornirea executării silite asupra acestora. Măsura poate afecta, în mod iremediabil, dreptul de proprietate al clienţilor asupra bunurilor aduse ca garanţie, dar şi a altor bunuri aflate în patrimoniul lor.rnrnAcţiunile deja introduse vor fi urmate, în viitorul apropiat de alte procese, având un obiect similar. Experienţa acumulată în organizarea primelor acţiuni colective va constitui un plus pentru gestionarea noilor procese.rnrnNe exprimăm speranţa ca, în urma tuturor eforturilor întreprinse, să ajungem la o relaţie de parteneriat, bazată pe încredere şi respect cu banca. Calea aleasă, adică litigiul, a fost determinată de refuzul negocierii din partea SC Volksbank România SArnrnSCA Piperea & Asociaţii,rnpentrurnGrupul Clienţilor SC Volksbank România SA,rnReclamanţi în cele două acţiuni aflate pe rolul Tribunalului Bucureşti

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Ce fac dacă un funcționar de la Raiffeisen mă întreabă de un credit?

„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii

Plățile cu cod QR încearcă de 12 ani să bată cardurile. Vor reuși acum?

Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii

Aplicațiile financiare străine, folosite pentru fraudele online

Aplicațiile financiare străine cu care poți să-ți faci un cont IBAN și un card, precum Zen, sunt preferatele escrocilor care orchestrează fraude online cu promisiuni de câștiguri mari prin diverse... detalii

Cum ți se pot fura banii din contul bancar

O metodă utilizata de escroci pentru furtul banilor din conturile bancare este instalarea unor aplicații pentru controlul telefoanelor celor care sunt păcăliți cu credite sau investiții în acțiuni sau criptomonede.... detalii