Banca Transilvania isi sfatuieste clientii cum sa evite fraudele online

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2024-02-26 05:58 Ultima actualizare: 2024-02-26 05:58

Banca Transilvania vine cu o serie de recomandări pentru clienții săi, pentru evitarea tentativelor de fraudă online, pe fondul creșterii numărului acestora atât la nivel național, cât și internațional, anunta banca intr-un comunicat, in care adauga:

Obiectivul persoanelor care inițiază aceste tentative este accesul la banii clienților, prin obținerea datelor personale, cum sunt informațiile de acces în aplicații.

Inducerea în eroare are loc prin capcane precum reclame în social media, e-mail-urile false sau apeluri telefonice. Un exemplu în acest sens ar fi reclamele online care promit câștiguri mari în urma unor investiții, recomandate prin mesaje video falsificate prin furt de identitate a unor persoane cu notorietate/care reprezintă o companie, fără ca acestea să aibă vreo legătură cu subiectul.

Tipuri de tentative de fraudă “la modă”

Programe Remote Access (precum Any Desk): persoanele sunt apelate telefonic de oameni rău intenționați, pentru a le convinge să își instaleze pe telefon aplicații precum Any Desk.

Acestea oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon.

– Apelul telefonic (Spoofing): persoanele sunt sunate de pe numere de telefon care par a fi ale băncii/altor instituții, cu subiecte specifice (aprobarea unui credit, de exemplu) și solicită datele cardului, care, odată comunicate, deschid accesul răufăcătorilor la bani.

– Deepfake: sunt mesaje video difuzate în social media, în care apar persoane – de obicei, cu notorietate – care recomandă anumite investiții, fără ca, în realitate, acestea să fie implicate în subiect.

Recomandări BT pentru siguranța banilor și a informațiilor personale:

– Nu dezvălui nicio informație de acces la aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).

– Nu descărca nicio aplicație precum Any Desk.

– Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introdu PIN-ul pe site-uri și nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https).

– Analizează critic un mesaj primit. Evită accesarea link-urilor care prezintă modalități rapide de îmbogățire sau de economisire. Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat, probabil că exact așa este.

– Evită să accesezi “oportunități de investiții” care vin din partea unor persoane necunoscute, care îți prezintă aceste oportunități pe e-mail, prin SMS sau telefon. Aceste persoane pot suna ca și cum ar fi din partea BT sau a altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ți se solicită să transferi sume de bani.

– Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.

– Evită să accesezi link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste link-uri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.

– În cazul în care ai o suspiciune că ești victima unui incident, dacă ești client BT, ia legătura cu banca: contact@btrl.ro; 0264 30 80 28, iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliția Română și informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).

Extra-info

Unde pot fi consultate mai multe detalii despre subiect:

Pe site-ul băncii, pe pagina Siguranța online;

Pe Blogul BT, în aceste articole:

Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat… Despre deepfake

Cum să te protejezi de crypto-scam

Siguranța în aplicații, la cumpărături și în comunicare

Reclame false pe Facebook folosesc brandul BT

Comentarii

De la: Alex Subiect:

AML

Comentariu:

Simplu, multe banci nu mai vreau bancnote de 200, 500 de Euro din considerente care tin de Aml, anti money laundering. Vrei o banca digitala ca Ing fara sucursale si exista anumite limite operationale. Dar si la alte banci, nu poti sa faci cum vrei tu. Totul trebuie sa aiba o trasabilitate. Se poate deschide un cont la o banca cu sucursale ,avand conditia ca intr-un fel sa exista o justificare a provenientei baniilor.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Ofertă de depozit în lei pe 5 luni cu dobândă fixă de 6,10% la CEC Bank

CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii

Poți fi copilot de mașină de Formula 1, dacă plătești cu cardul BT Mastercard

Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii

Cum se fac fraudele cu facturi

Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii

Clienții Alpha Bank pot alege dacă se transferă la Unicredit

Clienții Alpha Bank vor mai putea folosi conturile, cardurile, aplicația și alte servicii până în 14 august. Ulterior, dacă acceptă, ei vor fi transferați la Unicredit, cea care a cumpărat... detalii