„Am primit un telefon in care cineva spune ca mi s-a aprobat creditul si sa adaug in Whatsapp numarul de telefon. Numai ca eu nu am cerut niciun credit. Ce trebuie sa fac?”, ne-a intrebat un cititor.
In acest caz, cu siguranta este vorba de o tentativa de frauda, din moment ce nu ati aplicat pentru un credit.
Oricum, bancile nu-si suna clientii pentru a le spune ca s-a aprobat un credit. Un credit online se aproba direct in aplicatia bancii sau prin mesaje primite pe telefon si e-mail, in scurt timp dupa ce ati aplicat.
De aceea, nu trebuie sa confirmati pe Whatsapp numarul de telefon respectiv, ci sa-l blocati.
In acelasi timp, sunati la banca dumneavoastra pentru a raporta aceasta tentativa de frauda, astfel incat sa se adopte masuri de preventie a fraudelor online.
De altfel, ING Bank si-a avertizat ieri clientii cu privire la existenta tentativelor de frauda de acest gen, denumite in jargonul informatic „phone spoofing:”
Te sună un “angajat” care zice că ți s-a aprobat un credit, deși tu n-ai cerut așa ceva. Numarul este falsificat, ca să pară că te sună banca, poliția sau chiar BNR-ul.
Cel de la telefon te va încuraja să cauți numărul de telefon pe internet, pentru a te convinge că numărul este autentic.
Tu devii îngrijorat și insiști că nu ai aplicat pentru niciun credit, moment în care cel de la telefon îți va spune că, în acest caz, datele tale au fost compromise și că, în scurt timp, vei primi un apel din partea poliției pentru a te ajuta.
Este simplu. Închide și sună înapoi la numărul de pe card. Vei observa că persoana de la bancă nu știe despre ce este vorba.
Nu există comentarii pentru această știre.
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii
Clienții Alpha Bank vor mai putea folosi conturile, cardurile, aplicația și alte servicii până în 14 august. Ulterior, dacă acceptă, ei vor fi transferați la Unicredit, cea care a cumpărat... detalii