Creditele de consum acordate de IFN-uri au crescut cu 15% in primul trimestru din 2015, anunta ALB

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2015-05-20 13:35 Ultima actualizare: 2015-05-20 13:35

Asociatia Societatilor Financiare (ALB) anunta ca membrii sai, IFN-uri care acorda credite de consum, reprezentand 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania, au acordat in primul trimestru al anului 2015 credite in valoare de 113 milioane Euro, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Creditele destinate consumului personal reprezinta 94% din total, respectiv 106 milioane Euro, in timp ce creditele industriale reprezinta 4% (5 milioane Euro), iar creditele auto 2% (2 milioane Euro).

In domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 48%, imprumuturile de tip nevoi personale detin o cota de 42%, iar credite la
POS 10%.

Creditele auto acordate de companiile de credit de consum membre ALB au fost destinate in proportie de 71% achizitiei de vehicule noi, iar 29% achizitiei de vehicule second hand.

Din punctul de vedere al valorii finantarii, 49% au fost credite pana la maxim 1000 Euro, 30% intre 1000 si 5000 Euro, 10% intre 5000 si 10 000 Euro si 11% mai mult de 10 000 Euro.

In ceea ce priveste clasificarea pe categorii de varsta ale debitorilor 30% au fost credite acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 25% persoanelor cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani, 21% persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani, 20% persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani si doar 4% persoanelor sub 25 de ani.

Din totalul finantarilor acordate in functie de sex si din punctul de vedere al situatiei civile a clientilor 54% au fost credite pentru persoane de sex masculin si 46% pentru persoane de sex feminin, din care 62% declara ca sunt casatoriti si 38% necasatoriti.

In functie de nivelul de educatie 52% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 34% persoanelor cu studii superioare si 14% persoanelor cu studii elementare.

Venitul net al clientului IFN care a accesat un credit de consum este cuprins intre 501 si 1000 RON in proportie de 50%, intre 1001 si 1500 RON in proportie de 24%, fiind urmat de veniturile intre 1501 si 2000 RON in proportie de 9%. 5% inregistreaza un venit intre 2001 si 2500 RON, 6% declara venituri nete de peste 2500 RON, iar 6% au venituri mai mici de 500 RON.

ALB reprezinta conform statisticilor 78% din totalul pietei creditului de consum IFN din Romania si este membra a Federatiei Creditului de Consum din Europa – Eurofinas.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

Ofertă de depozit în lei pe 5 luni cu dobândă fixă de 6,10% la CEC Bank

CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii

Poți fi copilot de mașină de Formula 1, dacă plătești cu cardul BT Mastercard

Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii

Cum se fac fraudele cu facturi

Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii

Clienții Alpha Bank pot alege dacă se transferă la Unicredit

Clienții Alpha Bank vor mai putea folosi conturile, cardurile, aplicația și alte servicii până în 14 august. Ulterior, dacă acceptă, ei vor fi transferați la Unicredit, cea care a cumpărat... detalii