Clientii Libra Internet Bank sunt vizati de o tentativa de phishing prin e-mail, cu scopul de a li se fura datele personale ale cardurilor si aplicatiilor bancare.
E-mailul pare a veni de la banca, Libra Internet, insa daca suntem vigilenti si ne uitam la adresa de e-mail, vedem a aceasta nu are nicio legatura cu Libra Bank, fiind: noreplay@jobjournal-essen.de. (vezi foto)
Titlul mesajului este, ironic, “Alerta de securitate”, cu scopul de a atrage atentia.
Pentru a parea autentic, in e-mail este si sigla bancii.
Textul mesajului tradeaza si el falsul, din cauza exprimarii evident cu google translate.
“Draga client
Vă informăm că noile reglementări vă sunt disponibile în banca dumneavoastră online.
Vă invităm să consultați pașii de urmat https://secure.internetbanking.ro / IBK_SMS/Login
Cordial,
Libra Bank”
Linkul afisat al “bancii dumneavoastra online”, adica a platformei de internet banking, este identic cu adresa de internet banking a Libra Bank, numai ca dupa ce faci click pe acel link din mesajul capcana, te duce intr-un alt site, al hackerilor, cu adresa http://www.mjaxnzcxmdi5.com/ in care ti se pot fura datele de acces la contul bancar.
Sfaturile Libra Bank pentru evitarea atacurilor tip phishing
Libra Bank a publicat, pe Facebook, cateva sfaturi privind evitarea tentativelor de phishing:
Nu accesa linkuri și nu urma instrucțiuni din e-mailuri primite de la adrese necunoscute! Prin astfel de mesaje, fraudatorii încearcă să afle datele tale de conectare la serviciile de internet și mobile banking sau la datele de card.
Semnale de alarmă:
❗️solicitarea de accesare urgentă a linkurilor din e-mail pentru a debloca diverse probleme (deblocare cont, deblocare card etc.);
❗️solicitarea de a oferi date personale.
Ce trebuie să faci în cazul în care primești astfel de mesaje:
-nu răspunde, șterge imediat e-mailul;
-în cazul în care ai accesat link-ul, verifică atent site-ul către care ai fost redirecționat. Libra Internet Bank va redirecționa întotdeauna către platforme oficiale;
-nu introduce date personale precum: username, parolă, cod pin, număr de card sau altele, banca nu va cere niciodată datele cardului.
Dacă totuși ai transmis datele solicitate, contactează-ne imediat la numărul de telefon 021 208 80 88 sau scrie-ne la info@librabank.ro!
Nu există comentarii pentru această știre.
BCR și-a anunțat clienții că le oferă temporar, până în 28 mai, un curs valutar mai bun la euro, prin aplicația George: "Știm că, în vremuri imprevizibile, orice mic avantaj... detalii
Asociația de Leasing și Credit de Consum din România (ALCCR) –(fostă ALB România), cea mai importantă organizație profesională care reprezintă industriile de leasing financiar și credit de consum din România,... detalii
Home Bank, aplicația ING Bank, a avut probleme de funcționare, conform plângerilor primite de la cititori. O parte dintre clienții băncii nu au putut folosi aplicația pe parcursul ultimelor 2... detalii
BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an. Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent,... detalii