Ca replica la scrisoarea Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) trimisa BNR in care cere sprijinul pentru modificarea unor prevederi ale Legii 193/2000 privind eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, pe motiv că acest lucru ar putea genera pierderi pentru bănci de peste 600 milioane euro, reprezentantii clientilor bancilor au trimis si ei o scrisoare in care isi prezinta pozitia.rnrn “Clienţii bancari din România iau act cu îngrijorare de faptul că Asociaţia Română a Băncilor (ARB) încearcă, încă o dată, să influenţeze puterea legislativă din România, practicând o activitate de < lobby > pentru ca anumite modificări aduse Legii nr.193/2000 să fie eliminate din conţinutul acesteia”, potrivit unui document semnat de peste 1.000 de clienţi ai bancilor înaintat BNR, Parlamentului şi Guvernului.rnrnIn scrisoare se arata că prevederile Legii 193/2000 vin atât în sprijinul consumatorului, cât şi al băncilor. Prin menţinerea prevederilor Legii 193/2000 se stopează afluxul de procese care consumă resursele consumatorului şi ale băncii, iar ţara noastră va avea o practică unitară.rnrn “După cum se specifică şi în scrisoarea ARB, în momentul de faţă există în piaţă un curent de opinie defavorabil băncilor inclusiv din cauza acestor clauze abuzive care există în contractele aflate în desfăşurare. Credem că încrederea este cel mai important capital al unei bănci. Drept urmare, având un contract < curăţat > de clauzele abuzive, cetăţenii României ar putea investi din nou în bănci cu încredere, realizându-se astfel o relaţie de parteneriat între client şi bancă, aşa cum ne-am dori să fie, aceasta putând duce inclusiv la creşterea activităţii de creditare.rnrn Consumatorul avea la dispoziţie prea puţine instrumente pentru a face faţă situaţiilor cu potenţial abuziv, iar modificările Legii 193/2000 ar remedia tocmai acele neajunsuri care sunt de neconceput în celelalte ţări comunitare, România fiind singura ţară din Uniunea Europeana în care nu există o lege a falimentului personal.rnrnInsistăm asupra faptului că iniţiatorii acestui demers, clienţi buni platnici ai instituţiilor bancare din România, nu urmăresc reducerea datoriilor proprii angajate prin semnarea contractelor de credit, ci strict dobândirea drepturilor pe care le conferă statutul de cetăţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene. Bineînţeles, considerăm ca îndreptăţite aceste drepturi atât pentru noi, cetăţeni informaţi, cât mai ales pentru consumatorii lipsiţi de acest avantaj”.rnrn Asociaţia Română a Băncilor a trimis o scrisoare către BNR şi Ministerul Justiţiei prin care a solicitat sprijinul pentru modificarea unor prevederi din Legea 193/2000 care urmează să intre în vigoare la 1 februarie 2013 şi care ar putea pune în dificultate industria bancară.rn rn Legea 193/2000 prevede că în cazul unui contract bancar, dacă o instanţă din România constată că documentul conţine o clauză abuzivă, atunci aceasta poate dispune eliminarea clauzelor din toate contractele similare.
Nu există comentarii pentru această știre.
BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an. Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent,... detalii
Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii
BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii
Regulamentul privind raportarea persoanelor fizice și juridice cu datorii de peste 20.000 de lei la bănci și IFN-uri în Centrala Riscului de Credit (CRC) administrată de Banca Națională a României... detalii