BRD anunta un profit net in crestere cu 52%, actiunile cresc cu 15%

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2008-10-14 12:12 Ultima actualizare: 2008-10-14 12:12

BRD-Groupe Societe Generale, a doua bancă de pe piaţa românească după active şi reţea, a înregistrat în primele nouă luni din 2008 un profit net de 1,038 miliarde lei (285 milioane euro), în creştere cu 52% faţă de acelaşi interval din 2007, dar rezultatul include profitul excepţional realizat din vânzarea participaţiei de 25% la Asiban, arată rezultatele preliminare ale băncii.rnrnAcţiunile BRD au crescut cu 14,71% la jumătate de oră după revenirea la tranzacţionare, aproape de limita maximă de variaţie, în condiţiile în care banca a anunţat un profit net în primele nouă luni ale anului de 1,038 miliarde lei (285 milioane euro), în creştere cu 52%.rnrnAcţiunile BRD au fost suspendate în deschiderea şedinţei de marţi a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) şi au revenit la tranzacţionare la ora 10:50, după publicarea rezultatelor financiare la nouă luni.rnrn Comunicat de presă rn Bucureşti, 14 octombrie 2008rnrnRezultate financiare preliminare solide obţinute de BRD-Groupe Société Générale la sfârşitul primelor 9 lunirnrnÎn primele nouă luni ale anului 2008, BRD – Groupe Société Générale a înregistrat o creştere importantă a activităţii, atât pe segmentul de clientelă persoane fizice, cât şi pe cel de clientelă corporate. Rezultatele obţinute de BRD – Groupe Société Générale la sfârşitul trimestrului al treilea reflectă această tendinţă, în condiţiile unei urmăriri atente a calităţii contrapartidelor.rnrnPrincipalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Société Générale la 30 septembrie 2008 sunt:rnrn Profit net operaţional de 813 milioane RON (223 milioane EUR), cu 19% mai mare faţă de profitul net înregistrat la 30 septembrie 2007; adăugând profitul excepţional realizat din vânzarea participaţiei deţinute la Asiban, profitul net realizat de BRD la 30 septembrie 2008 se ridică la 1.038 milioane RON (285 milioane EUR), cu 52,2% mai mare decât la 30/09/2007;rn Venit net bancar de 2.147 milioane RON (590 milioane EUR), cu 25% mai mare decât nivelul de la sfârşitul lunii septembrie 2007 (excluzând impactul tranzacţiei de vânzare a participaţiei la Asiban);rn Profit brut din exploatare de 1.203 milioane RON (331 milioane EUR), în creştere cu 23% faţă de 30/09/2007 (excluzând impactul tranzacţiei de vânzare a participaţiei la Asiban);rn Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) la sfârşitul trimestrului III 2008 este de 33% (excluzând impactul tranzacţiei de vânzare a participaţiei la Asiban);rn Un excelent nivel al raportului cost/venituri, de 44% (excluzând impactul tranzacţiei de vânzare a participaţiei la Asiban)rnrnProfitul net aferent primelor 9 luni ale anului, excluzând rezultatul din vânzarea participaţiei deţinute la compania Asiban, este de 813 milioane RON (223 milioane EUR), în creştere cu 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul excepţional (dupa plata impozitului) realizat din vânzarea participaţiei la Asiban se ridică la 225 milioane RON ( 62 milioane EUR). Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfârşitul lunii septembrie de 33%, aspect care indică eficienţa ridicată a operaţiunilor băncii, în timp ce raportul cost/venituri a fost de 44%, nivel care reflectă rigoarea gestiunii în condiţiile unui mediu economic mai puţin favorabil decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Costul net al riscului a fost menţinut la un nivel foarte redus.rnrnVolumul creditelor acordate clientelei este cu 32% mai mare faţă de 30 septembrie 2007. Depozitele clientelei înregistrau la sfârşitul trimestrului III 2008 o creştere de 25% faţă de 30 septembrie 2007. Totalul activelor băncii se ridica, la sfârşitul lunii septembrie 2008, la 44,5 miliarde RON (11,9 miliarde EUR). rnrn«Creşterea solidă înregistrată la finalul primelor nouă luni se datorează punerii în practică a unei politici comerciale adecvate, atât la nivelul pieţei de retail, cât şi în ceea ce priveşte piaţa corporate. În acelaşi timp, creşterea este una atent calibrată, bazată pe aplicarea unor principii stricte de urmărire a riscului într-un context de piaţă relativ dificil. Soliditatea noastră a fost de altfel confirmată de agenţia de rating Fitch, care a reafirmat la sfârşitul săptămânii trecute ratingul A – pentru BRD”, a declarat Patrick Gelin, Preşedintele – Director General al BRD – Groupe Société Générale.rnrnBRD – Groupe Société Générale avea, la sfârşitul lunii septembrie 2008, 2,6 milioane de clienţi. BRD a emis peste 2,3 milioane de carduri şi operează o reţea de aproape 900 de unităţi, peste 1.400 ATM-uri şi peste 16.000 de POS-uri. rnrn* Rezultate financiare preliminare neconsolidate, calculate conform standardelor locale (Ordinul BNR 5/2005). Transformarea sumelor din RON în EUR s-a realizat pe baza cursului mediu calculat pentru primele 9 luni ale anului, de 3,6404 RON/ EUR pentru cifre de rezultat, şi de 3,7336 RON/EUR pentru cifre de bilanţ. rnBanca va da publicităţii situaţiile financiare complete pe data de 10 noiembrie 2008, conform calendarului de comunicare convenit cu BVB.rnrnDirecţia Comunicare arnBRD – Groupe Société Généralern

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Am girat un credit de 2.000 de lei, iar acum executorul îmi vinde apartamentul de 70.000 de euro

E posibil așa ceva? întrebă un cititor, la Reclamațiibănci.ro. Răspunsul e: da, e posibil, pentru că legile noastre permit astfel de lucruri. Există o libertate generoasă cu privire la executarea... detalii

Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită

„Ca urmare a neîndeplinirii de către Dvs. a obligațiilor de plată convenite prin contractul de credit, Banca urmează să efectueze demersurile legale pentru recuperarea creanței. Dosarul Dvs. de credit se... detalii

Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei

Ultima lovitură a echipei speciale Bana-Leia-Rona din reclama Icredit: te bagă în Biroul de Credit, apoi îți vine în ajutor cu ștergerea din baza de date a datornicilor, pentru a... detalii

Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"

Problemele cu funcționarea serviciilor bancare furnizate de Intesa Sanpaolo Bank România pentru clienții preluați de la First Bank continuă. Banca nu a reușit să rezolve nici în a treia zi... detalii