Adoptia platii online cu cardul a crescut considerabil in ultima perioada, dat fiind faptul ca piata de profil va atinge 5 milioane de tranzactii in acest an, de la 3,8 milioane in 2011. Totusi, 1 din 10 romani care au inceput o tranzactie online in ultimele 6 luni, nu a dus-o la bun sfarsit. Un studiu Netopia mobilPay, lider local in domeniul microplatilor cu telefonul mobil si unul dintre cei mai importanti procesatori de plati online prin card, arata care sunt motivele invocate de romani pentru nefinalizarea unei plati online.rnrn”Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealalta parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet”, a declarat Antonio Eram, CEO Netopia.rnrnDupa cum adauga Eram, 1 din 5 respondenti declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca, pur si simplu, doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.rnrnDe asemenea, o zecime dintre cei chestionati de procesatorul de plati online prin card nu a dus pana la capat o tranzactie pe internet pentru ca a omis sa completeze toate campurile de plata.rnrnAnaliza Netopia mobilPay a aratat si ce alte motive stau la baza nefinalizarii unei comenzi in mediul virtual:rnrn- 11% nu doresc sa finalizeze tranzactia deoarece nu au incredere in acest sistem de plata, au ales metoda de plata gresita sau nu vor sa isi introduca datele personalern- 5% au vrut doar sa vada cum se procedeaza la plata prin card pe internet si, respectiv, acelasi procent de respondenti arata ca nu au avut cardul la ei si ca au fost nevoiti sa abandoneze comandarn- 4% au ramas fara conexiune la internet sau fara baterie la laptoprn- 2% nu au stiut ce inseamna CVV2 (codul de securitate din trei cifre tiparit pe spatele cardului) si au introdus, in locul acestuia, PIN-ul cardului (numarul personal de identificare al cardului) si, totodata, acelasi procent de persoane chestionate nu a reusit sa finalizeze tranzactia intrucat nu detineau un cardrnrnPractic, nici unul dintre motivele care au stat la baza nefinalizarii tranzactiilor cu cardul nu este legata de dificultatea procesului de plata online, functionarea acestuia realizandu-se in conditii optime si de securitate deplina.rnrn”Ceea ce trebuie sa stie romanii este ca nu exista nici o modalitate mai sigura de a plati pentru achizitiile lor decat cu cardul, online, intrucat riscurile de frauda sunt practic inexistente. Totodata, daca o persoana devine victima unei erori sau fraude, aceasta isi primeste imediat banii inapoi, ceea ce este mai dificil in cazul cumparaturilor cu numerar”, a incheiat Antonio Eram.
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii