Am cerut rambursare anticipată la credit, dar am ajuns restant

Publicat la: 2025-11-28 08:39 Ultima actualizare: 2025-11-28 08:50

“În această lună și de alte câteva ori am plătit în plus la rată, iar rugămintea mea este să treceți acea diferență la soldul principal, deci nu în avans pe dobândă și nici ca o rată viitoare. Ce-mi doresc este să-mi recalculați soldul creditului după plată. Nu doresc reportare, doar reducerea principalului”, i-a transmis un cititor unui angajat al TBI Bank.

Acesta i-a răspuns că a identificat o sumă achitată în avans, cu o valoare mai mare decât rata lunară, și există două opțiuni: fie se reduce perioada contractuală, fie se diminuează valoarea ratei.

Cititorul a ales reducerea perioadei contractuale cu o lună. Angajatul TBI i-a răspuns că va prelua solicitarea, însă trebuie să țină cont și de data scadentă a ratei, care rămâne nemodificată, pentru a nu apărea întârzieri pe contract.

Perfect! a răspuns cititorul, înțelegând greșit ce i-a spus bancherul.

Angajatul TBI Bank i-a luat, practic, toți banii aferenți ratei și i-a înregistrat ca fiind o rambursare anticipată, în loc să ia doar surplusul ratei, adică ce rămâne după plata ratei, după cum i s-a solicitat.

Astfel că cititorul s-a trezit, după data scadentă, că are restanță de o rată la credit, după cum s-a plâns la Întreabăbanca.ro.

Baiul e că banca nu vrea să-și repare greșeala

Baiul mare, după cum spune clientul TBI, este ca acum banca nu vrea și pace să-și repare greșeala: “Nu mai vor să-mi distribuie banii așa cum am cerut, simplu: tot ce am plătit peste rată să meargă la principal și rata să o lase în pace.”

“Ați cerut la TBI anularea rambursării anticipate?”, l-am întrebat.

“Eu nu știu ce înseamnă asta”, a răspuns el. “Eu vă zic pe românește: am cerut ca banii care-i am în plus pe cont să îi bage pe principal!”

Iată cum termeni de specialitate din lumea bancară, precum principalul unui credit, popularizați în educația financiară teoretică a băncilor, ajung mai mult să încurce lumea decât să ajute.

Principalul e comunicarea

Probabil că o astfel de încurcătură nu ar fi apărut la bănci cu experiență și expertiză în educația financiară și nu e de mirare că se întâmplă la TBI Bank, care nu are niciun fel de informație utilă, de educație financiară, pe site-ul său, unde își prezintă creditele.

Nu poți să afli de pe site-ul TBI Bank ce înseamnă principalul unui credit, cum poate fi redus prin plăți anticipate și cum se face o rambursare anticipată.

Mai mult ca sigur că banca nu le-a furnizat nici celor cărora le-a dat credite aceste informații utile, astfel că nu e de mirare că apar astfel de probleme.

Însă cel mai grav este modul în care angajatul TBI a preluat solicitarea clientului: înțelegând-o greșit și fără să-i explice în ce constă rambursarea anticipată, că va trebui să achite, în afara sumei plătite anticipat, și rata scadentă, adică două rate.

O dovadă că educația financiară este mai precară la unii bancheri decât la clienții lor.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Educatie financiara

Am cerut rambursare anticipată la credit, dar am ajuns restant

"În această lună și de alte câteva ori am plătit în plus la rată, iar rugămintea mea este să treceți acea diferență la soldul principal, deci nu în avans pe... detalii

Cum poți bloca tranzacții riscante cu cardul, pentru a evita fraudele?

Dacă vrei să fii sigur că nu ți se fură banii de pe card printr-o fraudă, în aplicația Home Bank a ING Bank ai la îndemână o metodă de prevenție... detalii

Mi se poate lua apartamentul, dacă sunt coplătitor la un credit IFN?

„Un prieten m-a pus coplatitor la un credit de 2.000 de lei luat de la IFN-ul Credius. El a plecat apoi din tara nu a platit creditul. Eu nu am... detalii

Cum trec de la BT 24 sau Neo BT la BT Go?

„Banca Transilvania m-a anunțat că trebuie să trec de la BT 24 sau Neo BT la BT Go, pentru că aceasta va fi singura aplicație pentru persoanele juridice. Cum se... detalii