Tentativele de frauda la plata online, in scadere cu 15%

Autor:

Bancherul.ro
2012-01-18 18:10

Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerț electronic ePayment au fost în 2011 mai puține cu 15% față de anul anterior. Astfel, sistemul anti-fraudă ePayment, având în centrul său departamentul anti-fraudă care lucrează 24/7/365, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă, potrivit unui comunicat de presa al companiei.rnrnMai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiștii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacțiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienții ePayment se ridică la alți 520.000 euro in 2011.rnrnPrincipalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de:rn- Neautorizarea unei tranzacții online (introducerea greșită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacția, cardul are o limită de sumă pentru tranzacții online etc.)rn- Incidente legate de 3D Secure (cum se stabilește parola sau cu cine? cum funcționează?)rn- Detalii legate de comandă/ plata online (verificarea detaliilor din comandă, clientul dorește să se asigure că plata este finalizată etc.)rnrnÎn ceea ce priveste tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilența sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) și alte servicii (13%).rnrnCele mai puțin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment și plata de utilități, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.rnrn“Chiar dacă, în ansamblu, rata de tentative de fraudă s-a redus de la an la an, ePayment își păstrează vigilența la nivel foarte ridicat pentru a preîntâmpina orice pierdere pe care ar putea-o suferi atât comercianții cât și cumpărătorii finali. Sistemul anti-fraudă este personalizat de la client la client și de la un domeniu la altul, ajungând în unele cazuri chiar la 45 de filtre de securitate”, explică Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.rnrnCardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporție de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăși sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franța, Australia, Germania, Brazilia și Canada.rnrnÎn urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieșit că aceșta provin din România (24%), Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) și din alte țări precum Franța, Brazilia, Spania, Germania, Columbia.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Ultima Ora

BCR și-a sporit creditele de consum cu 41%

BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an. Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent,... detalii

ING se află printre cele 5 bănci prin care poți face transferuri instant cu cod QR

Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii

BCR devine a cincea banca prin care poti face transferuri instant cu cod QR

BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii

BNR modifică regulamentul privind raportarea datornicilor la CRC

Regulamentul privind raportarea persoanelor fizice și juridice cu datorii de peste 20.000 de lei la bănci și IFN-uri în Centrala Riscului de Credit (CRC) administrată de Banca Națională a României... detalii