Romanii nu mai merg la ghiseele bancilor, preferand serviciile bancare online. Ce operatiuni bancare putem face de la calculator, laptop, tableta sau smarphone

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2014-05-26 10:20 Ultima actualizare: 2014-05-26 10:20

Unul dintre motivele pentru care nu mai vedem cozi la ghiseele bancilor este si faptul ca tot mai multa lume prefera sa-si administreze finantele din fata calculatorului, de pe tableta sau de pe telefonul mobil, cu ajutorul serviciului de internet banking. Bancomatele sunt basca, cum se zice. Toate bancile ofera acces la acest serviciu pe propriile site-uri, iar unele au lansat si aplicatii dedicate pentru smartphones sau telefoanele mobile clasice.

Iar cum traficul pe internet creste necontenit, fiind utilizat de tot mai multi romani, la fel se intampla si cu operatiunile bancare. In loc sa piarda timp cu deplasarea la ghisee si statul la coada sau sa depinda de orele de functionare ale unitatilor bancare, clientii bancilor prefera sa-si verifice soldul contului bancar si sa efectueze diverse operatiuni direct din aplicatia de internet banking, pe care o pot accesa la orice ora si de oriunde din tara sau din lume.

Dovada o reprezinta numarul tot mai mare de utilizatori online ai bancilor, precum si numarul operatiunilor realizate de acestia.

3 milioane de utilizatori de internet banking, 11 milioane de carduri active

Un numar de aproximativ 3 milioane de clienti ai bancilor romanesti realizeaza operatiuni bancare prin internet banking, numarul acestora fiind in crestere constata, cu peste 10%, an de an. Potentialul de crestere este inca foarte mare, daca ne gandim ca exista 11 milioane de carduri active in circulatie, asadar in jur de 6 milioane de clienti activi, daca socotim doua carduri pentru o persoana, ceea ce inseamna ca mai putin de jumatate utilizeaza serviciile bancare online.

De exemplu, la Garanti Bank, una dintre bancile care se concentreaza pe serviciile bancare electronice, numarul clientilor care utilizeaza serviciul de internet banking, Garanti Online, a crescut cu 2.000 in primele luni din acest an, a precizat, pentru Bancherul.ro, Fatih Arpas, Director Canale Alternative de Distribuție & IT în cadrul Garanti Bank.

Banca avea la sfârsitul anului 2013 în jur de 82.000 utilizatori de internet banking, care au realizat peste 1,1 milioane tranzactii, cu o valoare totală de peste 7,5 miliarde lei. Cele mai frecvente operatiuni realizate online de clientii bancii sunt transferurile intra si interbancare, plăti facturi si reîncărcare cartele pre-paid, schimburi valutare.

In prezent Garanti are in jur de 84.000 de clienti care efectueaza operatiuni prin internet banking. Numarul tranzactiilor online a crescut cu 23% pe parcursul anului trecut.

Garanti Bank estimeaza ca in acest an alti 16.000 de clienti vor accesa online conturile bancii, astfel ca numarul total al celor care utilizeaza serviciul de internet banking va ajunge la 100.000 din totalul de 330.000 de clienti ai bancii.

Avantajele serviciului de internet banking

Banca se bazeaza pe avantajele competitive ale serviciului de internet banking, precum usurinta de realizare a operatiunilor si diversele facilitati de care dispune:

– orice tranzactie este complet securizată, avand un sistem performant de codificare şi autentificare; banca aplică constant măsuri de sigurantă complexe pentru a ne proteja clienții

– meniul este foarte ușor de înțeles și de folosit

– prin acest serviciu se pot realiza o gamă largă de tranzacții operaționale

– tranzacții procesate în timp real

– nu există comisioane pentru plăți intrabancare

– vizualizarea in timp real a tranzactiilor efectuate cu cardul de debit (Bonus Debit Card) si cu cardul de credit (Bonus Card)

În plus, Garanti a integrat in platforma de internet banking si aplicatia de credite iLoanU, prima și singura aplicație online de pe piața locală prin care clienții și potențialii clienți pot afla pe loc dacă cererea lor de credit a fost preaprobată de către bancă.

Noi facilitati pentru internet bannking si mobile banking

Garanti Bank intentioneaza sa-si imbunatateasca serviciul de internet banking prin integrarea functiei de mobile token, astfel incat clientii sa-si acceseze in siguranta contul online pe baza unei parole primite pe telefonul mobil. De asemenea, Garanti are in vedere si facilitarea modalitatii de plata online a facturilor de utilitati, precum cele de telefonie, energie electrica sau gaze.

Garanti Bank va oferi in acest an si serviciul de mobile banking, prin care clientii bancii isi vor putea accesa conturile si vor putea realiza operatiuni cu telefoanele mobile.

Anul trecut, Garanti a lansat in premiera pentru Romania, platile cu telefonul mobil prin codurile QR la diverse magazine si in reteaua de benzinarii Agip.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Educatie financiara

Agentul Provident mi-a spus să plătesc cât pot, dar am fost raportată la Biroul de Credit. Ce pot să fac?

„Am vrut să fac un credit la bancă dar mi-au spus că nu pot, pentru că am o bulină la Biroul de Credit, fiind raportată de Provident.  Am luat prin... detalii

Dacă nu mai pot să achit creditul, asiguratorul poate să plătească în locul meu?

„Am 3 credite la IFN, le am cu asigurare și unul fara asigurare întrebarea mea este daca nu pot sa m-ai plătesc asiguratorul poate sa plătească creditul menționez că am... detalii

Ce șanse am să-mi recuperez banii în urma unei fraude bancare?

„Am fost victima unei fraude am instalat o aplicatie prin care mi s au furat datele personale si s au facut doua tranzactii neautorizate de mine in doua conturi, am... detalii

Kredit Reciproc este adevărat sau nu?

„Bună ziua as dori sa întreb dacă kredit reciproc este adevărat sau nu.? , am vrut sa îmi iau în credit de 6000 euro și am plătit pana acm 1500... detalii