Bancile au transmis in iulie, dupa intrarea in vigoare a Ordonantei privind creditele consumatorilor, 327.679 de interogari pentru clienti potentiali la Centrala Riscurilor Bancare (CRB) de la BNR, de trei ori mai multe decat in luna iunie si cel mai mare numar inregistrat din noiembrie 2008, potrivit Mediafax.rnrnIn a doua jumatate a lunii iunie a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta nr. 50, privind creditele de consum, care prevede inclusiv eliminarea comisionului de rambursare anticipată pentru creditele cu dobândă variabilă şi limitarea acestui comision la 1% în cazul împrumuturilor cu rate fixe, măsuri aplicabile inclusiv pentru creditele aflate în derulare. rnrnAstfel, în pofida declaraţiilor bancherilor potrivit cărora intrarea în vigoare a noilor reglementări nu va duce la un val de cereri de refinanţare a creditelor deja acordate, datele publicate de BNR indică faptul că de trei ori mai multe persoane au verificat în luna iulie dacă pot lua un împrumut.rnrnTotuşi, soldul creditelor acordate gospodăriilor populaţiei nu a avut o dinamică semnificativă, finanţările în lei urcând uşor, cu 0,2%, iar împrumuturile în valută exprimate în euro rămânând aproximativ neschimbate. Pe de altă parte, refinanţarea unui credit nu aduce în soldul total pe sistem bancar schimbări deosebite, noile credite acoperind, de fapt, stingerea obligaţiilor pentru împrumuturile în derulare. rnrnPer total, numărul interogărilor transmise de bănci la CRB, atât pentru debitorii proprii cât şi pentru clienţii potenţiali, a crescut în iulie de peste două ori faţă de iunie, la 420.210 operaţiuni, acesta fiind cel mai mare nivel înregistrat după luna octombrie 2008. rnrnNumărul debitorilor, persoane fizice şi juridice, a scăzut uşor în luna iulie, la 978.351 de persoane, dintre care 230.781 clienţi aveau restanţe la creditele contractate.rn
Nu există comentarii pentru această știre.
„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii
Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii
Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii