Anul 2012 aduce semne timide, dar încurajatoare de restabilire a optimismului: românii îşi consideră situaţia financiară şi perspectivele actuale ceva mai bune decât în urmă cu un an, anunta compania de cercetare a pieţei GfK România.rnrnAstfel, dacă în luna februarie 2011, 68% dintre români considerau că situaţia financiară a familiei lor era mai rea decât acum un an, în februarie 2012 procentul celor care o duc mai greu din punct de vedere financiar coboară la 61%. rnrnTotuşi, în privinţa situaţiei economice generale a ţării, românii rămân pesimişti. Se simte totuşi o uşoară îmbunătăţire – anul trecut 85% dintre ei nu credeau că economia merge bine, în vreme ce în 2012 acest procent a scăzut la 76% din populaţie. Jumătate dintre cei chestionaţi nu văd o îndreptare a situaţiei economice în următoarea perioadă. rnrnPărerile românilor faţă de evoluţia situaţiei lor financiare în următorul an sunt împărţite – 40% cred că venitul lor va rămâne acelaşi, în vreme ce 37% spun că se aşteaptă ca acesta să scadă. Aceste procente sunt relativ constante în ultimii 3 ani, cu uşoare semne de îmbunătăţire în 2012.rnrn”Românii continuă să fie prudenţi cu banii lor. Deşi indicatorii privind inflaţia şi încrederea în stabilitatea locului de muncă arată un optimism în creştere, cifrele legate de disponibilitatea de a economisi nu s-au îmbunătăţit faţă de anul trecut”, declară Andi Dumitrescu, director general GfK România.rnrn8 din 10 români nu consideră că este momentul potrivit pentru a economisi, iar 84% nu se aşteaptă să pună bani deoparte nici în următorul an. Aproape trei sferturi din populaţie crede că preţurile au fost mai ridicate în februarie 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar 67% estimează că preţurile se vor mări pe parcursul acestui an cel puţin în acelaşi ritm ca până acum. Oamenii sunt ceva mai încrezători în stabilitatea locurilor de muncă: doar 63% dintre români cred că şomajul va creşte în decursul acestui an, faţă de 75% în februarie 2011.rnrnÎn acest context, intenţia de achiziţie a unor bunuri de folosinţă îndelungată rămâne scăzută, doar un român din zece arătându-se dispus să facă acest lucru în următorul an. rnrnInformaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane intervievate în fiecare lună.rnrn
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii