„Nu am știut că se poate accesa un împrumut atât de mare, fără niciun contact fizic sau verificare în persoană. Din acest motiv, am urmat în liniște instrucțiunile pe care mi le dădea persoana respectivă.”
Adică un escroc care a făcut la Revolut un credit de 50.000 de lei în numele cititorului care ne-a transmis mesajul de mai sus. (vezi plângerea la Reclamații bănci.ro)
Dacă bancherii ar verifica fiecare credit înainte de a-l aproba, astfel de cazuri de fraudă nu ar fi posibile. Și sunt destul de multe.
O discuție cu solicitantul unui credit, înainte de a-i fi acordat, este necesară și în cazul creditelor online acordate de INF-uri doar cu roboții și inteligența artificială, în câteva minute.
Nu este normal că dai credite pe bandă rulantă unui om, mai ales unuia cu venituri mici sau aflat într-o situație dificilă, cum este cazul celor care se împrumută la IFN-uri, fără să vezi dacă împrumutul îi face bine sau mai mult rău.
Pentru că din multele reclamații primite de la cititori, există o sumedenie de cazuri de credite de la IFN-uri care au determinat:
Bancherii ar trebui să poarte o discuție cu fiecare client înainte să primească un credit online, cu două scopuri:
Această idee poate părea anacronică, într-o perioadă în care suntem luați de valul inteligenței artificiale.
Când toată lumea încearcă să înlocuiască oamenii cu roboții, tu vii și ne spui că ar trebui să ne întoarcem în trecut și să dăm credite ca în urmă cu 10-20 de ani?
Ați înțeles greșit. Nu asta am spus. Puteți da în continuare credite cu roboții, însă ei trebuie verificați. Dacă tot ți-a fost ușurată de roboți munca de bancher (de birou), tu trebuie să te orientezi spre munca omului ce nu poate fi înlocuită de roboți. Adică inteligența umană.
Bine, dar clienții sunt informați în scris înainte de a lua creditele, mi-ați putea replica.
Da, dar cât de elocvente și eficiente sunt aceste informații?
Câți dintre clienți le citesc, înainte să ia creditul, iar dintre cei care citesc, câți înțeleg? Iar dintre cei care înțeleg, câți își asumă un risc inutil?
În legislație este prevăzută o perioadă de 14 zile de reflecție înainte de acordarea unui credit, însă probabil că în 100% din cazuri acest termen este ignorat, printr-o semnătură mai mult sau mai puțin impusă de bănci în contracte.
Asta dacă bancherii vor să facă și educație financiară, nu doar profit. Educație financiară adevărată, adică practică, nu teoretică, așa cum se face acum de bănci.
Nu există comentarii pentru această știre.
Se pare că unele bănci, în cazul nostru Unicredit, au trecut la un nou nivel de involuție în relația cu clienții, cărora le trimit răspunsuri la reclamații făcute de roboți,... detalii
Cercetători, economiști, sociologi și consultanți reuniți astăzi de ING la o conferință de presă s-au străduit cam două ore să ne spună cât adevăr conține zicala din maneaua lui Florin... detalii
„Nu am știut că se poate accesa un împrumut atât de mare, fără niciun contact fizic sau verificare în persoană. Din acest motiv, am urmat în liniște instrucțiunile pe care... detalii
...pune-te în locul celui care ne-a trimis mesajul de mai jos, la Reclamațiibănci.ro: "Îmi cer scuze că vă deranjez dar nu mai găsesc liniște in situația actuală. Am avut un... detalii
Cine e Piedonele CSALB-ului?
De ce oamenii săraci se împrumută scump?
RoPay transformă fundamental plățile bancare din România
Ce treabă au firmele private cu deficitul bugetar?
Agentul Provident mi-a spus că nu se întâmplă nimic dacă nu plătesc rata integral, iar acum nu mai pot face alt credit
În concediu plătim mai mult cash decât cu card
De ce nu adoptat și România moneda euro și când ar putea să o facă?
Clienții BRD se plâng că nu pot face plata anticipată online a creditelor
Investițiile sunt pentru păstrarea puterii de cumpărare, nu pentru îmbogățire
De ce vorbim mult de creșteri de taxe și puțin de tăieri de cheltuieli și restructurări?