Banca (UniCredit Tiriac Bank) mi-a pus poprire pe conturi si m-a executat silit, fara sa ma anunte, luand un comision de 100 de lei. Ce pot sa fac?

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2014-06-10 17:39 Ultima actualizare: 2014-06-10 17:39

Un client al UniCredit Tiriac Bank care are un cont de persoana juridica la aceasta banca, ni s-a plans ca, fara sa fie anuntat in prealabil, banca i-a blocat (poprit) conturile, din care a luat sumele de bani datorate ANAF, in baza unei decizii de executare silita. Acest lucru s-a intamplat nu o data, ci de mai multe ori, desi clientul a comunicat bancii sa fie anuntat inainte de a i se pune poprirea pe conturi, intrucat a cerut executorului sistarea procedurii.

Banca insa nu s-a conformat. Ce se poate face in acest caz? A fost intrebarea clientului bancii. Mai ales ca UniCredit Tiriac percepe un comision foarte ridicat, de 100 de lei, pentru fiecare poprire.

Am intrebat asadar banca despre acest caz si care este procedura standard in astfel de situatii de poprire a conturilor.

Iata raspunsul bancii:

“Comisionul de administrare a popririi (de 100 lei in cazul persoanelor juridice) se afla in lista de tarife practicate de banca, fiind afisat la sediul sucursalelor si pe site-ul UniCredit Tiriac Bank.

Nu este un comision de plata, ci un comision pe care banca il percepe pentru administrarea popririi (infiintarea popririi, intocmirea si transmiterea raspunsului catre executor + plata popririi).

In ceea ce priveste informarea cu privire la infiintarea popririi, aceasta obligatie ii revine exclusiv executorului judecatoresc, conform prevederilor OUG 92/2003 – Codul de procedura fiscala.”

Asadar, din cate am inteles noi, banca nu este obligata sa-si informeze clientii inainte de poprirea contului, aceasta obligatie revenind executorului care emite ordinul de poprire a contului.

Din acest motiv, ca si in cazul de fata, clientii bancii se trezesc in situatia neplacuta de a nu-si mai putea accesa contul poprit de ANAF, fara sa fie preveniti in prealabil.

Firesc ar fi ca banca sa-si informeze clientii dupa poprirea contului, astfel incat acestia sa nu ajunga in situatia neplacuta de a vedea ca au contul blocat exact in momentul in care au nevoie urgenta de banii din cont.

Probleme cu banca? Scrie-ne la Reclamatiibanci.ro

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Educatie financiara

Agentul Provident mi-a spus să plătesc cât pot, dar am fost raportată la Biroul de Credit. Ce pot să fac?

„Am vrut să fac un credit la bancă dar mi-au spus că nu pot, pentru că am o bulină la Biroul de Credit, fiind raportată de Provident.  Am luat prin... detalii

Dacă nu mai pot să achit creditul, asiguratorul poate să plătească în locul meu?

„Am 3 credite la IFN, le am cu asigurare și unul fara asigurare întrebarea mea este daca nu pot sa m-ai plătesc asiguratorul poate sa plătească creditul menționez că am... detalii

Ce șanse am să-mi recuperez banii în urma unei fraude bancare?

„Am fost victima unei fraude am instalat o aplicatie prin care mi s au furat datele personale si s au facut doua tranzactii neautorizate de mine in doua conturi, am... detalii

Kredit Reciproc este adevărat sau nu?

„Bună ziua as dori sa întreb dacă kredit reciproc este adevărat sau nu.? , am vrut sa îmi iau în credit de 6000 euro și am plătit pana acm 1500... detalii