Acum Revolut nu doar că-ți face poprire pe cont, dar îți ia și toți banii

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2025-10-22 08:59 Ultima actualizare: 2025-10-21 21:50

Mulți români și-au făcut cont la Revolut ca să scape de popriri.

Fiscul nu a fost în stare, ani buni, să pună poprire pe conturile românilor la Revolut, din cauza cunoscutei birocrații europene, Revolut fiind o bancă neînregistrată în România, ci în Lituania, țară membră UE.

De la începutul anului 2025, Revolut a fost însă nevoită să se înregistreze în România ca sucursală a băncii-mamă din Lituania.

Ceea ce a însemnat schimbarea conturilor străine în unele românești, cu consecința posibilității de a fi poprite la fel ca orice alt cont al unei bănci românești.

Administrarea popririlor se dovedește a fi o mare bătaie de cap pentru Revolut, a cărei inteligență artificială pare a nu-i face față.

I-au luat toți banii din cont și nu-i mai poate recupera

Un cititor ni s-a plâns că Revolut i-a luat toți banii din cont și i-a transferat unui executor judecătoresc, deși suma aferentă popririi a fost achitată.

Ok, am zis, se mai întâmplă greșeli și la case mari, cu tehnologii avansate, inteligente. Totul e ca greșeala să fie reparată.

Omul a făcut plângere la bancă și a cerut banii înapoi, dar în zadar. Revolut s-a spălat pe mâini, spunând că fondurile au fost confiscate de executor:

“Bună ziua,

Am avut o poprire în urma unui credit IFN, poprire care s-a sistat în septembrie 2025!! În contul de Revolut pe toată perioada popririi am avut suma totală pe care o avea de recuperat biroul executorului judecatoresc, restrictionata!!

In ziua in care suma totala a fost acoperita, și s a încheiat dosarul de poprire, toată această sumă pe care o aveam în cont, a fost transferată de către banca revolut către biroul judecătoresc!!!

Am fost inițial și am vorbit cu dânșii, am făcut o cerere de recuperare fonduri excedente, și nu am primit niciun răspuns pozitiv!!!

Am luat ulterior legătura și cu un reprezentant al băncii Revolut, și mi a spus ca fondurile au fost confiscate de către biroul judecătoresc, ei fiind obligați de către aceștia să facă transferul, dar fără un argument clar, și fără să fiu informat cu privire la acest transfer!!!

Va rog, dacă puteți, să mi oferiți informațiile necesare pentru a recupera acești bani cat mai repede posibil !!!!”

Așa că am retrimis la Revolut această reclamație, în vederea soluționării, însoțită de următoarele întrebări:

– Care este procedura Revolut privind popririle?
– Cum isi informeaza Revolut clientii cu privire la popriri?
– Cum se procedeaza cand exista mai multe popriri in acelasi timp (si pe cont si pe salariu)?
– Exista situatii cand atat Revolut cat si firma angajatoare retrag bani din salariu, peste limita legala?
– Exista cazuri in care Revolut vireaza creditorului/executorului o suma mai mare decat cea necesara pentru acoperirea datoriei?
– Ce se intampla cand Revolut vireaza creditorului/executorului o suma mai mare decat cea din documentele de executare? Cum isi recupereaza banii clientii?

Răspunsul primit de la Revolut:

„Revolut s-a angajat să contribuie la dezvoltarea unui sistem financiar în care clienții să poată obține mai mult de la banii lor, în deplină siguranță și cu produse ușor de înțeles și folosit de oricine. Aceasta implică și încurajarea unor comportamente financiare responsabile în rândul consumatorilor, asigurându-ne, totodată, că îi ajutăm să valorifice la maximum resursele lor financiare, în conformitate cu prevederile legale.

Obligațiile privind executarea popririlor sunt stipulate în Codul de procedură civilă sau, după caz, în Codul de procedură fiscală. Revolut acționează ca terț poprit în temeiul acestor obligații, neavând posibilitatea de a decide dacă efectuează sau nu un transfer. Avem doar obligația de a popri sumele conform legii și de a le transfera către autoritatea care a înființat măsura.

Înțelegem că situațiile de poprire sunt neplăcute. De aceea, ne străduim să rezolvăm rapid orice situație semnalată de clienții noștri prin canalul principal de relații cu clienții – chat-ul din aplicație. Îl sfătuim inclusiv pe clientul care v-a contactat să ia legătura cu serviciul nostru de relații cu clienții disponibil prin aplicație, conform termenilor și condițiilor de utilizare a serviciilor noastre.”

Răspunsul Revolut, poți să juri, e furnizat cu AI.

Clientul Revolut ne-a contactat tocmai pentru că nu a găsit o rezolvare a problemei popririi prin serviciul de relații cu clienții, care probabil că e administrat tot de roboți.

Un răspuns omenesc ar fi sunat astfel:

“Vă mulțumim pentru sesizare. Într-adevăr, s-a produs o greșeală, clientului i-au fost retrași din cont mai mulți bani decât ar fi trebuit (probabil din cauza roboților), însă am luat legătura cu executorul, pentru a-i fi rambursați.”

Așa că, mai gândiți-vă dacă vreți să vă faceți cont sau să rămâneți cu cont la o bancă gen fintech, cu AI și tot tacâmul revoluției tehnologice, gen Revolut.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Am girat un credit de 2.000 de lei, iar acum executorul îmi vinde apartamentul de 70.000 de euro

E posibil așa ceva? întrebă un cititor, la Reclamațiibănci.ro. Răspunsul e: da, e posibil, pentru că legile noastre permit astfel de lucruri. Există o libertate generoasă cu privire la executarea... detalii

Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită

„Ca urmare a neîndeplinirii de către Dvs. a obligațiilor de plată convenite prin contractul de credit, Banca urmează să efectueze demersurile legale pentru recuperarea creanței. Dosarul Dvs. de credit se... detalii

Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei

Ultima lovitură a echipei speciale Bana-Leia-Rona din reclama Icredit: te bagă în Biroul de Credit, apoi îți vine în ajutor cu ștergerea din baza de date a datornicilor, pentru a... detalii

Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"

Problemele cu funcționarea serviciilor bancare furnizate de Intesa Sanpaolo Bank România pentru clienții preluați de la First Bank continuă. Banca nu a reușit să rezolve nici în a treia zi... detalii