Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a desfasurat o actiune de verificare a 20 de website-uri ale institutiilor financiare care ofera credite sau isi prezinta ofertele online si a decis continuarea investigatiilor in cazul a 11 dintre acestea, anunta instituatia intr-un comunicat.rnrnActiunea face parte dintr-un amplu proiect coordonat de Comisia Europeana prin DG SANCO, denumit Internet Sweep.rnrnInvestigatiile s-au desfasurat simultan in 29 de state membre ale Retelei de Cooperare in Domeniul Protectiei Consumatorilor – CPC (statele membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia si Islanda). La nivel european au fost verificate in total 562 de website-uri apartinand unor institutii financiare sau intermediari de credite.rnrnConform procedurii de desfasurare a actiunii comune, in prima etapa s-a realizat o verificare succinta a website-urilor, care a urmarit:rnrn * verificarea informatiilor privind identitatea si adresa geografica a comerciantului;rn * verificarea publicitatii la creditul de consum;rn * verificarea informatiilor privind caracteristicile principale ale creditului oferit;rn * verificarea informatiilor privind costul total al creditului, incluzand toate comisioanele si taxele, precum si modul de prezentare;rn * depistarea informatiilor agresive sau inselatoare.rnrnDintre cele 562 de website-uri verificate la nivelul CPC, 393 de website-uri, reprezentand 70% din numarul total, au fost selectate pentru investigatii suplimentare.rnrnProblemele principale identificate au fost:rnrn * lipsa informatiilor obligatorii in publicitatea pentru credite: in cazul a 258 dintre site-uri (46%) lipseau informatiile standard, asa cum este prevazut in Directiva privind creditul de consum, de exemplu: valoarea DAE – informatie esentiala pentru a compara ofertele, durata contractului de credit, informatiile conform carora costurile suplimentare (de ex. asigurare) sunt sau nu incluse in costul total;rn * omisiunea informatiilor esentiale despre oferta: in cazul a 244 dintre site-uri (43%) nu erau oferite informatii clare asupra tuturor costurilor, de exemplu informatii privind: tipul dobanzii (fixa, variabila), costurile aplicabile sau durata creditului;rn * prezentarea inselatoare a costurilor in cazul a 116 site-uri (20%).rnrnIn Romania, ANPC a selectat pentru verificare 20 de website-uri ale institutiilor financiare. Dintre acestea, la 11 website-uri au fost identificate urmatoarele nereguli:rnrn * nu se afiseaza un exemplu reprezentativ sau exemplul este sumar;rn * nu se precizează costurile incluse în DAE;rn * nu se mentioneaza valoarea totala platibila de consumator (credite).rnrnConform procedurii de desfasurare a Sweep Internet 2011, in a II-a etapa a proiectului se vor intreprinde actiunile care se impun pentru corectarea neregulilor constatate.rnrnMai multe informatii pot fi obtinute accesand:rnrnhttp://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/6&format=HTML&aged=0&language=RO&guiLanguage=en
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii