Un studiu GfK Romania referitor la obiceiurile si atitudinile de tratament ale romanilor arata ca medicamentele sunt mai des utilizate de femeile in varsta, cu un nivel de educatie scazut, in timp ce tratamentele naturiste sunt preferate de femeile educate din zona urbana.rnrnPrincipalele concluzii ale studiului GfK indica faptul ca cel mai utilizat tip de tratament de catre romani este cel medicamentos (52%) urmat de tratamentele cu produse naturiste (15%) si de tratamentul cu produse homeopate (4%). 42% dintre respondenti nu au utilizat in ultimele 12 luni niciun fel de tratament, barbatii apeland in mai mica masura decat femeile la tratamente de orice tip. De altfel, 48% dintre ei nu au recurs la niciun tratament in ultimele 12 luni. rnrnTratamentele medicamentoase sunt utilizate in cea mai mare masura de femeile cu varsta de peste 60 ani si cu educatie scazuta – 8 clase sau mai putin, in vreme ce la tratamente naturiste apeleaza mai ales persoanele de sex feminin cu educatie medie si superioara – minim liceu. Persoanele din mediul urban folosesc in mai mare masura tratamentele cu produse naturiste (18%), in special cele care locuiesc in Bucuresti (25%). Referitor la tratamentele homeopate, acestea sunt utilizate in cea mai mare masura de catre locuitorii capitalei (8%).rnrnRacelile si bolile de inima cel mai des tratate cu medicamenternAfectiunile cele mai frecvente pentru care s-a utilizat tratament medicamentos in ultimele 12 luni au fost: racelile, afectiunile inimii si bolile cardiovasculare, hipertensiune sau hipotensiune, durerile si gripa. rnrnRomanii prefera sa utilizeze tratamente naturiste si tratamente homeopate in cea mai mare masura pentru afectiuni precum racelile si afectiunile digestive in timp ce tratamentul homeopat este tipul de tratament preferat de respondenti pentru intarirea imunitatii (12%).rnrnAlegerea primului tratamentrnrnMajoritatea respondentilor (65%) aleg la initierea unei tratament sa foloseasca unul medicamentos, mai ales in cazul persoanelor in varsta de 60 ani si peste, al celor cu educatie scazuta si al celor din Muntenia. 14% dintre cei chestionati adapteaza tipul de tratament ales in functie de tipul afectiunii, iar 11% incep tratamentul unei afectiuni cu un tratament naturist.rnrnMotivatia alegerii tratamentuluirnrnDintre romanii care prefera sa initieze ca prim tratament pentru o afectiune tratamentul medicamentos, cea mai mare parte (82%) iau in considerare recomandarea medicului, mai ales persoanele de peste 50 ani. Alte motive luate in considerare in alegerea acestui tip de tratament sunt experienta anterioara (21%) si siguranta inspirata de acest tip de tratament (sunt de incredere – 19%, au efect sigur 18%); aceste motive au pondere mai mare in randul persoanelor din Moldova. rnrnAlegerea produselor naturiste ca prim tratament se face in primul rand din cauza faptului ca sunt naturale (68%). Alte aspecte luate in considerare sunt ca acestea sunt de incredere (28%) si au putine efecte adverse (25%). rnrnTratamentele homeopate sunt alese de foarte putine persoane ca prim tratament. Principalele motive pentru care acestea sunt alese totusi drept prim tratament sunt faptul ca acestea sunt considerarate naturale, de incredere. De asemenea, este luata in considerare si experienta anterioara cu aceste produse. rnrnAcest studiu arata ca romanii au incredere in tratamentele medicamentoase, preferandu-le celor naturiste sau homeopate, lucru de altfel firesc. Cheltuielile cu medicamentele pe locuitor sunt inca mult sub media europeana, ceea ce indica faptul ca piata farmaceutica locala are in continuare un potential de crestere semnificativ”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.rnrnStudiul Obiceiuri si atitudini de tratament a fost realizat ca parte componenta a GfK Omnibus, un studiu realizat lunar pe un esantion reprezentativ national. Cercetarea a fost aplicata pe un esantion de 1636 respondenti din zona urbana si rurala, cu varsta de 15 ani si peste, in perioada 12 – 23 ianuarie 2009.rn rnGrupul GfK rnrnGfK România este lider în clasamentul companiilor de cercetare de piaţă din România, cu o cifră de afaceri de 9.1 milioane euro în 2008.rnÎnfiinţat în 1934, Grupul GfK este astăzi, după zeci de ani de experienţă şi inovaţie, unul dintre liderii mondiali în domeniul cercetărilor de piaţă, cu 130 reprezentanţe, birouri şi participări active în peste 90 de ţări şi aproximativ 10.000 de angajaţi. Activităţile Grupului GfK sunt împărţite în trei segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Cercetare continuă pentru bunuri electronice şi electrocasnice (Retail and Technology) şi Media. Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi website-ul: www.gfk-ro.comrn
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii