Spre surprinderea politiei, multi clienti ai bancilor cad in capcana mesajelor tip phishing

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2008-10-14 15:31 Ultima actualizare: 2008-10-14 15:31

Direcţia pentru Combaterea Criminalităţii Informatice (DCCI) a arestat, luna trecută, trei persoane în cazul spamului de la Raiffeisen Bank, a declarat, pentru NewsIn, directorul adjunct al Direcţiei pentru Combaterea Criminalităţii Informatice, Virgil Spiridon.rnrnPotrivit informaţiilor reprezentantului DCCI, iniţiatorii atacului de spam îndreptat către Raiffeisen Bank sunt trei români care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atâtea conturi bancare separate cu intenţia de a vira banii obţinuţi prin procedeul de phishing. Surse din interiorul băncii au declarat că s-au înregistrat aproape 200 de plângeri ale clienţilor cărora le-au dispărut bani din conturi. rnrnSpiridon a spus că persoanele contactate pentru a-şi crea un cont bancar, nu ştiau pentru ce sunt rugate să înfiinţeze respectivele conturi, şi nici provenienţa banilor. “Atacatorii au trimis nenumărate mesaje spam, iar spre surprinderea noastră au fost destui clienţi care au răspuns solicitărilor. Am vrut să vedem ce urmează, am urmărit banii şi ne-am creat o imagine a ceea ce urmau să facă. Nu putem specifica suma la care se ridică pierderile clenţilor, deoarece investigaţia este încă în desfăşurare. Cele 15 persoane implicate în acestă acţiune probabil că vor primi pedepse în jurul a trei ani cu suspendare, iar celelalte trei urmează a fi judecate corespunzător “, a precizat Virgil Spiridon. rnrnAcesta a adăugat că există anumite infracţiuni care nu sunt sancţionabile corespunzător, de exemplu phishingul, care este considerat tentativă de fraudă, nu fraudă propriu zisă. “Furtul de date, iarăşi este o infracţiune care poate fi interpretată”, a spus directorul adjunct. rnrnÎn România, 80% dintre ţintele atacurilor de spam şi phishing se îndreaptă către cetăţeni cu un nivel de educaţie mai înaltă şi cu o concepţie mai dezvoltată a comerţului electronic, relevă datele DCCI. Ponderea de tranzacţii frauduloase este alcătuită din licitaţii de produse fictive şi achiziţionări prin cărţi de credit compromise. rnrnReprezentantul DCCI a adăugat că în România nu există cazuri de bancomate compromise. “Sunt semnale din străinătate legate de astfel de fapte comise de români, dar nu este cazul Românei”, a adăugat Virgil Spiridon. rnrnConform acestuia, cele mai multe atacuri de spam sunt iniţiate din judeţele Craiova, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti. rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Interviu

Cum recunoști o tentativă de fraudă: banca nu îți trimite niciodată linkuri către site-uri sau aplicații

Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii

De ce nu mai acceptă BRD bancnotele de 50 de dolari?

"Stimați clienți, vă informam că, temporar, bancnotele de 50 USD nu sunt acceptate pentru operațiunile de depunere numerar și schimb valutar la ghișeu și MBA. Vă mulțumim pentru înțelegere!", este... detalii

Cum folosim un card de cumpărături fără să plătim dobândă

Cardurile de credit, cardurile de cumpărături, plățile cu cardul în țară și străinătate, precum și fraudele la care ne putem expune sunt câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de... detalii

Creditele in CHF ale Bancpost, preluate de Vista Bank de la First Bank

Creditele in franci elvetieni (CHF) acordate de Bancpost in anii 2007-2008 si apoi cesionate bancii-mama din Grecia, Eurobank, au fost preluate in administrare de Vista Bank, de la First Bank,... detalii