Plângerile românilor supăraţi că s-au trezit peste noapte cu ratele la credite majorate au ajuns pe masa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). rnrnIrina Vasile, şef serviciu la ANPC, a declarat în exclusivitate pentru Antena3.ro că a primit de la consumatori 200 de reclamaţii numai în ultimele două zile şi că vor fi efectuate controale în urma sesizărilor la nouă bănci care au majorat dobânzile clienţilor folosind pretextul crizei financiare internaţionale. rnrnNumele băncilor nu pot fi făcute deocamdată publice, acest lucru urmând să se întâmple după finalizarea controalelor. rnrnReprezentanta ANPC spune că în cursul lunii octombrie Autoritatea a primit aproape 300 de reclamaţii, dar că în ultimele zile acestea au început să vină într-un număr mult mai mare: 200 de sesizări în două zile. rnrn”Majoritatea cazurilor primite în ultimele zile se referă la majorarea dobânzilor şi a comisioanelor bancare sau perceperea unor comisioane care nu sunt prevăzute în contracte”, a explicat Irina Vasile pentru Antena3.ro. ANPC a pus ochii pe nouă bănci, având ca termen de soluţionare a reclamaţiilor maxim 45 de zile. rnrnÎn afară de faptul că bancile măresc dobânzi şi comisioane fără să informeze consumatorii, românii au mai sesizat la ANPC şi nemulţumiri legate de :rn- deficienţele de funcţionare ale ATM-urilorrn- faptul că nu sunt informaţi corect asupra tuturor caracteristicilor creditului în etapa precontractualărn- faptul că băncile refuză să prezinte consumatorilor contractele înainte de a fi semnate, pentru ca aceştia să poată lua la cunoştinţă clauzele contractualern- clauze abuzive în contractele bancare
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
„Buna ziua. Am fost apelată zilele trecute de un funcționar de la Raiffeisen care m-a intrebat de un credit imobiliar. Vă rog să verificați, eu nu am luat niciun credit... detalii
Plățile cu telefonul printr-un cod QR au debutat în România în urmă cu 12 ani, la finalul lui 2013, printr-un proiect al Garanti Bank și firma suedeză Seamless, la bezinăriile... detalii
Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii