Programul "Rabla", in pericol din cauza accesului dificil la credite auto

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2009-02-10 19:39 Ultima actualizare: 2009-02-10 19:39

Cea mai mare problemă a programului de înnoire a parcului auto naţional, denumit şi “Rabla”, vine din faptul că accesul la creditare este în prezent mai dificil decât anul trecut, obiectivul de înlocuire a 60.000 de maşini vechi în 2009 putând fi ratat, potrivit vicepreşedintelui APIA.rnrn”Programul «Rabla» ar putea începe în maximum zece zile, dacă totul merge bine. Dificultatea cea mai mare pe care poate să o aibă programul de înnoire a parcului auto anul acesta vine din faptul că până acum exista acces aproape nerestricţionat la creditare. În condiţiile în care accesul la credit este destul de dificil, este posibil ca volumele să nu fie atinse”, a declarat Valmar, care ocupă şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto din România.rnrnEl a adăugat că pentru a contracara dificultăţile pe care le întâmpină potenţialii clienţi în obţinerea de credite, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) s-a gândit la o formulă prin care să fie permise şi finanţările în leasing în programul “Rabla”.rnrnPotrivit lui Valmar, sistemul va fi funcţional cel mai probabil în a doua parte a programului de înnoire a parcului auto, nu din februarie.rnrnOficialul APIA a precizat că începerea programului “Rabla” ar putea relansa vânzările de autoturisme noi, în condiţiile în care există şi discounturi semnificative oferite de dealeri.rnrn”Atât de ieftine cât sunt maşinile astăzi, nu numai cele importate de Porsche România, dar şi în general, că nu vor mai fi niciodată la asemenea preţuri. (…) Este o situaţie delicată, dealerii au stocuri şi de aceea se aruncă în piaţă discounturi aberante, care nu pot fi susţinute economic”, a spus Valmar.rnrnÎntrebat dacă maşinile cu discounturi substanţiale sunt totuşi vândute cu profit, oficialul Porsche România a răspuns afirmativ.rnrn”Toată lumea vinde pe profit deoarece maşinile au fost importante când leul era mai puternic decât acum, în comparaţie cu euro”, a arătat Valmar.rnrnEl este de părere că în România nu vor mai fi importate în acest an volume record de maşini second-hand, iar acest lucru va duce la creşterea pieţei unităţilor noi.rnrn”Faptul că în Germania funcţionează un program «Rabla» cu o primă de casare de 2.500 de euro mă face să cred că germanii vor prefera să caseze maşinile vechi şi să primească banii pentru una nouă, nu să le vândă românilor, iar dacă totuşi le vor vinde, probabil că preţurile vor fi mai mari, iar ofertele nu vor mai fi la fel de interesante ca până acum”, a explicat Valmar.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Opinie

De ce vorbim mult de creșteri de taxe și puțin de tăieri de cheltuieli și restructurări?

De ce vorbim mult de creșteri de taxe și puțin de tăieri de cheltuieli și restructurări? Din două motive principale, presupun: 1. Este mult mai ușor și mai rapid să... detalii

Taxele din România sunt mai mici decât în Polonia

Fiscalitatea din România este departe de a fi excesivă, conform unei analize comparative cu taxele din Polonia publicată de economistul șef al BNR, Valentin Lazea: "Dacă alegem Polonia ca model... detalii

Uită-te la ce poți să cumperi, nu la ce ai vrea să cumperi

Creșterea dobânzilor variabile și deprecierea monedei naționale din ultimele două săptămâni au reaprins temerile față de o viitoare criză financiară, se arată într-un comunicat al CSALB, în care se adaugă:... detalii

Banca ar trebui să motiveze de ce respinge un credit

"Banca mi-a refuzat aprobarea unui credit, fără să-mi dea nicio explicație. E normal așa ceva?", este una dintre întrebările primite frecvent de la cititori. Ultimul caz este cel al unui... detalii