Johan Gabriels, Preşedinte RBS România, ne explica cat de important este pentru o banca sa aiba produse simple si usor de inteles, ceea ce le face si usor de explicat.rnrn”Am intrat in industria bancara doar in urma cu zece ani (ceea ce inseamna ca inainte am avut un job “pe bune”, glumeste el). Una dintre companiile pentru care am lucrat a fost Mars, producatorul de batoane de ciocolata. Forrest Mars, unul dintre membrii familiei fondatoare a companiei, mi-a spus in timp ce discutam despre batonul Mars: Daca nu poti sa-i explici sotiei sau prietenilor in mai putin de 30 de secunde de ce ar fi bine sa cumpere acest produs, mai bine nu-l vinde.rnrnCred ca aceeasi idee este valabila si in cazul produselor financiare. Daca ne ia mai mult de 30 de secunde sa-i spunem cuiva de ce ar avea nevoie de un card de credit, un credit de consum, un credit ipotecar sau alt produs financiar, cred ca n-ar trebui sa-l vindem.rnrnPentru ca altfel se dovedeste a fi prea complicat. Iar aceasta complexitate se pare ca a facut rau unor banci si clientilor acestora, dupa cum s-a vazut in 2007 si 2008 (dupa izbucnirea crizei).rnrnBancile au creat produse atat de complicate incat de la un anumit punct nu au fost intelese nici de clienti si nici macar de bancheri.rnrn”De aceea pentru mine este foarte important sa fiu aici, pentru ca RBS deruleaza programul de educatie financiara MoneySense de 15 ani, noi (RBS Romania) intrand cu acest program in al treilea an. De asemenea, intreaga conducere executiva a RBS Romania participa la program, (sustinand cursuri pentru elevi sau studenti)”, a spus Gabriels, cu ocazia prezentarii rezultatelor programului MoneySense, la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr.rnrnAvem tot mai multi studenti si am vrea ca numarul acestora sa mai creasca. Pentru ca daca nu poti explica un produs intr-un mod simplu si logic, beneficiile, dar si riscurile acestuia, acesta se va dovedi perdant pe termen lung.rnrnRBS este o banca ce se concentreaza pe categoriile de clienti cu venituri ridicate (affluent sau pre-affluent) din cadrul companiilor de top din Romania. Avem reputatia de a avea o viziune pe termen lung, de aceea se pune intrebarea daca vom avea de castigat de pe urma acesteia. S-ar putea, pana la urma, insa nu aceasta este ideea.rnrnAm vrea ca toate bancile sa faca lucruri similare, pentru ca astfel bancile, sistemul financiar in principiu, ar putea avea o perspectiva mai buna. De aceea este o strategie cheie, a mai spus Gabriels.
Nu există comentarii pentru această știre.
Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii
"Stimați clienți, vă informam că, temporar, bancnotele de 50 USD nu sunt acceptate pentru operațiunile de depunere numerar și schimb valutar la ghișeu și MBA. Vă mulțumim pentru înțelegere!", este... detalii
Cardurile de credit, cardurile de cumpărături, plățile cu cardul în țară și străinătate, precum și fraudele la care ne putem expune sunt câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de... detalii
Creditele in franci elvetieni (CHF) acordate de Bancpost in anii 2007-2008 si apoi cesionate bancii-mama din Grecia, Eurobank, au fost preluate in administrare de Vista Bank, de la First Bank,... detalii