Johan Gabriels, presedinte RBS Romania: Un produs bancar trebuie sa fie la fel de simplu de vandut ca un baton Mars

Autor:

Bancherul.ro
2011-06-09 15:43

Johan Gabriels, Preşedinte RBS România, ne explica cat de important este pentru o banca sa aiba produse simple si usor de inteles, ceea ce le face si usor de explicat.rnrn”Am intrat in industria bancara doar in urma cu zece ani (ceea ce inseamna ca inainte am avut un job “pe bune”, glumeste el). Una dintre companiile pentru care am lucrat a fost Mars, producatorul de batoane de ciocolata. Forrest Mars, unul dintre membrii familiei fondatoare a companiei, mi-a spus in timp ce discutam despre batonul Mars: Daca nu poti sa-i explici sotiei sau prietenilor in mai putin de 30 de secunde de ce ar fi bine sa cumpere acest produs, mai bine nu-l vinde.rnrnCred ca aceeasi idee este valabila si in cazul produselor financiare. Daca ne ia mai mult de 30 de secunde sa-i spunem cuiva de ce ar avea nevoie de un card de credit, un credit de consum, un credit ipotecar sau alt produs financiar, cred ca n-ar trebui sa-l vindem.rnrnPentru ca altfel se dovedeste a fi prea complicat. Iar aceasta complexitate se pare ca a facut rau unor banci si clientilor acestora, dupa cum s-a vazut in 2007 si 2008 (dupa izbucnirea crizei).rnrnBancile au creat produse atat de complicate incat de la un anumit punct nu au fost intelese nici de clienti si nici macar de bancheri.rnrn”De aceea pentru mine este foarte important sa fiu aici, pentru ca RBS deruleaza programul de educatie financiara MoneySense de 15 ani, noi (RBS Romania) intrand cu acest program in al treilea an. De asemenea, intreaga conducere executiva a RBS Romania participa la program, (sustinand cursuri pentru elevi sau studenti)”, a spus Gabriels, cu ocazia prezentarii rezultatelor programului MoneySense, la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr.rnrnAvem tot mai multi studenti si am vrea ca numarul acestora sa mai creasca. Pentru ca daca nu poti explica un produs intr-un mod simplu si logic, beneficiile, dar si riscurile acestuia, acesta se va dovedi perdant pe termen lung.rnrnRBS este o banca ce se concentreaza pe categoriile de clienti cu venituri ridicate (affluent sau pre-affluent) din cadrul companiilor de top din Romania. Avem reputatia de a avea o viziune pe termen lung, de aceea se pune intrebarea daca vom avea de castigat de pe urma acesteia. S-ar putea, pana la urma, insa nu aceasta este ideea.rnrnAm vrea ca toate bancile sa faca lucruri similare, pentru ca astfel bancile, sistemul financiar in principiu, ar putea avea o perspectiva mai buna. De aceea este o strategie cheie, a mai spus Gabriels.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Interviu

Creditele in CHF ale Bancpost, preluate de Vista Bank de la First Bank

Creditele in franci elvetieni (CHF) acordate de Bancpost in anii 2007-2008 si apoi cesionate bancii-mama din Grecia, Eurobank, au fost preluate in administrare de Vista Bank, de la First Bank,... detalii

Contractul de credit e ca un manual de utilizare la care nu te uiti niciodata

Sistemul bancar din România este printre cele mai modee și performante din întreaga lume, spune Radu Ghețea în cadrul podcasturilor găzduite de Centrul de Soluționare Alteativă a Litigiilor în domeniul... detalii

Daca ai credit, trebuie sa ai puse deoparte 6 rate de rezerva

• Confuzia dintre dorințe și nevoi duce la imposibilitatea corelării veniturilor cu cheltuielile• Mulți oameni sunt deconectați de la propria situație financiară. Unii nu știu care sunt veniturile familiei. Alții... detalii

Viva Credit a redus dobanda la credite de la 1,2% la 1% pe zi

Viva Credit a redus dobanda la creditele mai mici de 5.000 de lei de la 1,2% pe zi la 1% pe zi, pentru a se conforma Legii 243/2024 privind plafonarea... detalii