Bãncile si IFN-urile care nu respectã mãsurile impuse prin lege pentru cunoasterea clientelei, în scopul prevenirii spãlãrii banilor si finantãrii terorismului, riscã amenzi între 10.000 si 50.000 de lei, aratã un nou proiect de regulament elaborat de Banca Nationalã a României (BNR).rnrnPe lângã aceastã sanctiune, institutiilor financiare li se pot aplica pedepse complementare, precum confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contraventie, suspendarea autorizatiei de exercitare a unei activitãti sau închiderea unitãtii. rnrn”Normele de cunoastere a clientelei elaborate de fiecare institutie trebuie sã corespundã naturii, volumului, complexitãtii si întinderii activitãtii sale si sã fie adaptate la gradul de risc asociat categoriilor de clienti pentru care aceasta presteazã servicii financiar-bancare si la gradul de risc al produselor si serviciilor oferite”, se mai precizeazã în proiectul BNR.rnrnAcesta vine ca urmare a adoptãrii unui act normativ, de cãtre Guvern, legat de prevenirea si sanctionarea spãlãrii banilor, reprezentând o aliniere la prevederile internationale, date de Financial Action Task Force on Money Laundering. rnrnAstfel, proiectul BNR urmeazã initiativei similare a arbitrului pietei de capital. Pe 5 iunie, Comisia Nationalã a Valorilor Mobiliare (CNVM) a propus un regulament în care sunt introduse mãsuri care impun cunoasterea mai bunã a clientilor de cãtre intermediari.rnrnPotrivit proiectului de regulament al BNR, institutiile vor stabili categoria clientilor ce prezintã un grad de risc potential mai ridicat, pe baza unor indicatori de risc care pot avea în vedere volumul activelor sau veniturilor, tipul serviciilor solicitate, tipul activitãtii desfãsurate de client, circumstantele economice, reputatia tãrii de origine si plauzibilitatea explicatiilor oferite de client.rnrnDe asemenea, institutiile de credit care oferã servicii bancare complexe, denumite în practica internationalã private banking, trebuie sã manifeste o vigilentã sporitã fatã de categoria de clientelã cãreia îi sunt oferite astfel de servicii.rnrnBãncile sau institutiile financiare nonbancare trebuie sã furnizeze BNR, la cerere, rapoarte cu privire la clienti si operatiunile efectuate pentru acestia, inclusiv orice analizã pe care institutiile au fãcut-o pentru detectarea tranzactiilor neobisnuite sau suspecte ori pentru a determina gradul de risc asociat unei tranzactii ori unui client, mai prevede proiectul elaborat de banca centralã.rnrnAcesta mai poate fi amendat pânã pe 23 iunie 2008. rnrnInstitutiile financiare vor modifica normele de cunoastere a clientelei si le vor transmite Bãncii Nationale a României în cel mult 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a regulamentului. De asemenea, bãncile si IFN-urile au la dispozitie sase luni sã aplice mãsurile adoptate. rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Dacă vedeți pe aplicația Telegram un anunț cu câștiguri mari și rapid din investiții în criptomonede, acțiuni, jocuri de noroc sau alte bazaconii, este vorba 100% de o țeapă. Telegram... detalii
CEC Bank oferă alternative de economisire mai avantajoase clienților săi și lansează un depozit în lei pentru persoane fizice, cu rata fixă a dobânzii superioară, de 6,10%, pe termen de... detalii
Banca Transilvania și Mastercard lansează campania BT x Mastercard te duc la Pirelli Gran Premio D’Italia 2025 alături de Echipa McLaren Formula 1 pentru deținătorii de carduri care realizează plăți... detalii
Libra Bank a transmis clienților o avertizare privind un nou tip de fraudă cu facturi: "Naiv SRL a primit o factură aparent obișnuită de la un partener de încredere, cu o relație... detalii