Dat fiind ca cititorii Bancherul.ro, Reclamatiibanci.ro si Ghiseulbancar.ro trimit tot mai multe sesizari cu privire la fraudele online, am vrut sa stim cum sunt solutionate de catre Politia Romana astfel de cazuri si care este evolutia numarului acestora in urmatorii doi ani.
Am trimis doua intrebari la Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR):
– Cum sunt administrate petitiile/plangerile privind tentativele si fraudele online?
– Cate astfel de petitii/plangeri au fost primite in ultimii doi ani si cum au fost solutionate?
IGPR a raspuns insa doar intrebarea cu privire la numarul cazurilor de frauda semnalate de romani.
Raspunsul IGPR:
“Inspectoratului General al Poliției Române – Centrul de Informare şi Relaţii Publice, vă comunicăm următoarele:
În anul 2021, la nivel național, au fost sesizate 13.254 de fapte penale privind fraude comise prin sisteme informatice și mijloace de plată electronice, iar, în anul 2022, au fost sesizate 10.287 de astfel de fapte.”
Nu stim, asadar, cum se administreaza plangerile privind fraudele si nici cum au fost solutionate acestea.
Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii
"Stimați clienți, vă informam că, temporar, bancnotele de 50 USD nu sunt acceptate pentru operațiunile de depunere numerar și schimb valutar la ghișeu și MBA. Vă mulțumim pentru înțelegere!", este... detalii
Cardurile de credit, cardurile de cumpărături, plățile cu cardul în țară și străinătate, precum și fraudele la care ne putem expune sunt câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de... detalii
Creditele in franci elvetieni (CHF) acordate de Bancpost in anii 2007-2008 si apoi cesionate bancii-mama din Grecia, Eurobank, au fost preluate in administrare de Vista Bank, de la First Bank,... detalii