Credius ma executa silit cu 30.000 de lei pentru un credit de 5.000 de lei. Mi se pare enorm! Ce as putea face?

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2018-12-08 09:04 Ultima actualizare: 2018-12-08 09:04

BUNA SEARA. VA SPU PE SCURT. AM AVUT UN IMPRUMUT LA CEI DE LA CREDIUS, MENTIONEZ SUMA FIIND DE 5000.

DIN PACATE DE UN AN DE ZILE NU AM MAI PUTUT PLATI, NEAVAND JOB DIN MOTIVE PERSONALE.

ATUNCI A INCEPUT MAREA BATAIE DE CAP CU ACEST ifn. TTELEFOANE ABUZIVE, MESAJE. PLICURI AU CONTACTAT SI PE SORA MEA… MENTIONEZ LA INCHEIEREA CONTRACTULUI AU MAI CERUT UN NUMAR DE CONTACT.

AM FOST EXECUTATA SILITA CU POPRIRE PE CONT DE 30200 DE LEI SUMA TOTALA DE RAMBURSAT. TOTUSI MI SE PARE ENORM DE MULT. CE AS PUTEA FACE IN ACEST CAZ?? MULTUMESC

Raspuns Reclamatiibanci.ro

Stimata doamna,

Intr-adevar, suma pentru care sunteti executata silit este foarte mare, de aproape cinci ori mai ridicata decat banii imprumutati.

Este posibil ca aceasta datorie sa fi aparut in urma aplicarii de catre Credius a unor dobanzi penalizatoare pentru restantele la credit.

Insa legea interzice bancilor, IFN-urilor sau firmelor de recuperare creante sa aplice dobanzi sau penalitati la creditul restant, dupa ce incepe executarea silita.

Astfel, OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:

“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor şi a dobânzilor penalizatoare.”

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Credius, in care sa cereti sa va spuna cum s-a ajuns la suma uriasa pe care o aveti de platit. (vedeti in fotografie datele de contact ale Credius)

De asemenea, in reclamatie trebuie sa mai intrebati de ce nu vi s-a propus o solutie de reesalonare sau restructurare a creditului, pentru a nu se ajunge la executarea silita, aceasta fiind de asemenea o obligatie legala a IFN-urilor si a bancilor.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Daca raspunsul primit de la Credius nu va multumeste, atunci trebuie sa reclamati acest IFN la Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia care vegheaza la aplicarea OUG 50/2010 si OUG 52 din 2016 privind contractele de credit.

Vezi aici raspunsul integral

Comentarii

De la: AlexSubiect:

ing

Comentariu:

"o singura banca a mai luat exemplul ING – Libra Internet Bank" - OTP bank are o astfel de optiune, magnetul de bani.

De la: CristiSubiect:

Penibil, ca de obicei!

Comentariu:

Super reclama inselatoare! :) :) :) Mama, mama ce i-ai dat in vileag tu! Esti penibil!

De la: Vasile Coman - Bancherul.roSubiect:

caine de paza

Comentariu:

Cristi, jurnalistul e cainele de paza al societatii. Ne asumam riscul de a fi penibili, pentru a sluji acestei misiuni si pentru a face o lume mai corecta si mai buna. Credem ca bancile sunt suficient de bogate pentru a cheltui bani din profiturile mari, de sute de milioane, chiar miliarde, cu scopul de a face niste reclame corecte, utile si educative, nu pentru a-si promova incomplet si inselator serviciile si produsele. Nu vom mai putea fi penibili abia atunci cand nu vom mai vedea reclame cu stelute, cu cuvinte de-o schiopa, ilizibile, unde sunt ascunse costurile reale ale creditelor si alte conditii obligatorii, precum in cazul de fata.

De la: Vasile Coman - Bancherul.roSubiect:

Magnetul de bani

Comentariu:

Alex, mersi pentru observatie, am adaugat in articol si magnetul de bani al OTP Bank.

De la: RobertSubiect:

Litere de-o schioapa?

Comentariu:

Conform Dictionarului de sinonime si Dex, expresia "litere de-o schioapa" inseamna litere (foarte) mari! In cazul de fata precum si in (prea) multe alte asemenea este vorba despre precizari scrise cu litere minuscule!

De la: Vasile Coman - Bancherul.roSubiect:

de-o schioapa

Comentariu:

Robert, conform dictionarului, expresia "de-o schioapa" are sens dublu opus, adica fie "foarte mic", fie "foarte mare". Dar mie mi se pare impropriu sensul "foarte mare" pentru "de-o schioapa", dat fiind intelesul cuvantului de baza, schiop, si a celei mai cunoscute fraze cu aceasta expresie: "cand eram de-o schioapa".

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: RECLAMATII BANCI

Agentul Provident mi-a spus să plătesc cât pot, dar am fost raportată la Biroul de Credit. Ce pot să fac?

„Am vrut să fac un credit la bancă dar mi-au spus că nu pot, pentru că am o bulină la Biroul de Credit, fiind raportată de Provident.  Am luat prin... detalii

Ce se poate întâmpla dacă nu pot achita creditul la IFN?

„Ce se poate intampla daca nu pot achita la ifn desi mau executat silit si nu am venit?”, întreabă o cititoare, la Reclamații Bănci. Raspuns Stimată doamnă, Dacă sunteți executată... detalii

Investiția în criptomonede prin Newton Management este înșelătorie?

„Am facut o investitie prin Newton Management.pro /-.one. A fost teapa. Am depus sesizare la Politie, In Brasov. Am sunat la sectia de care apartin, m-au directionat la politia municipala,... detalii

TBI nu vrea sa-mi dea adeverita pentru inchiderea contului. Ce pot sa fac?

„Buna seara. Va rog, am refinanțat creditul de la TBI,am solicitat adeverință ptr închiderea contului,banii au intrat un contul lor. De 8 zile tot trimit mailuri,am fost și în agenție... detalii