Dacia va întrerupe activitatea în perioada 20 noiembrie 7 decembrie din cauza scăderii brutale a pieţelor auto, iar salariaţii vor fi remuneraţi cu 85% din salariul total brut, a anunţat luni compania printr-un comunicat de presă transmis agenţiei NewsIn.rnrnAdâncirea crizei financiare şi economice în luna octombrie duce la o scădere importantă a pieţelor auto, inclusiv cea a României. Astfel, piaţa auto a scăzut în octombrie 2008 faţă de octombrie 2007 în România cu circa 30%, în Spania cu 40%, în Marea Britanie cu 23%, în Suedia cu 22,7%, în Italia cu 18,9%, în Germania cu 8%, în Franţa cu 6,2%.rnrnProducătorul de automobile estimează că această tendinţă va continua probabil şi în lunile următoare. De asemenea, compania consideră că este un succes la export pe pieţe în cădere în condiţiile în care piaţa mondială a scăzut cu 9% în octombrie 2008 faţă de perioada similară din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.rnrnDacia a exportat 23.794 vehicule în octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urmă, în Franţa au fost vândute 35.329 unităţi.rnrnÎn comunicat se arată că, deşi producătorul de automobile are succes la export, creşterea cotelor sale de piaţă nu poate compensa scăderea masivă a pieţelor auto din Europa.rnrnConform datelor preliminare ale APIA, piaţa de vehicule noi din România a scăzut cu circa 30% în octombrie 2008 faţă de aceeaşi lună a lui 2007, adică de la 33.835 unităţi în octombrie 2007, la 23.526 unităţi în octombrie 2008.rnrnDacia a vândut în România în octombrie 2008 un număr de 6.664 unităţi (în raport cu 9.094 în octombrie 2007), ceea ce reprezintă o cotă de 28% din piaţă.rnrnAceastă scădere se explică prin consecinţele crizei financiare asupra creditului (peste 60% din maşinile noi marca Dacia se cumpără pe credit sau leasing), dar mai ales prin invazia de vehicule uzate importate odată cu aplicarea noii legislaţii. În perioada iulie-septembrie 2008 s-au importat 93.996 unităţi, faţă de 123.842 pentru tot anul 2007. În plus, marea parte a acestor maşini are o vechime de peste 10 ani.rnrnImportul masiv de vehicule uzate duce la pierderi de locuri de muncă în sectorul producţiei şi distribuţiei de autovehicule noi, reducerea veniturilor la buget din neîncasarea de TVA şi a impozitului pe profit, evaziune fiscală, descurajarea investiţiilor, scăderea siguranţei în trafic, creşterea poluării.rnrnAceastă situaţie aduce prejudicii industriei auto naţionale, care asigură peste 200.000 locuri de muncă. O parte din aceste locuri de muncă este acum în pericol.rnrn”Ca urmare a degradării situaţiei pe pieţele auto, atât la export cât mai ales pe principala sa piaţă, România, situaţie care riscă să se prelungească, şi pentru a nu-şi creşte stocurile, Dacia este nevoită să îşi întrerupă producţia timp de două săptămâni, doar activitatea CKD va continua”, se arată în comunicat.rnrnCompania precizează că salariaţii care vor rămâne la domiciliu ca urmare a întreruperii activităţii vor fi remuneraţi cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Muncă Dacia 2008. Totodată, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de întrerupere a activităţii, tichete pe care le-au primit în avans.rnrnÎnmatriculările Dacia în Franţa au crescut cu 42,1% în primele zece luni ale anului în curs, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacia se afla în topul primelor zece mărci în Franţa.rnrnDacia a mai exportat în primele zece luni din 2008 în Germania un număr de 21.164 unităţi, în Ucraina 12.082 unităţi, în Algeria 10.946 unităţi, în Italia 6.762 unităţi, în Spania 5.516 unităţi, în Olanda 4.057 unităţi etc.rnrnVânzările Dacia în Europa au crescut cu 125% în octombrie 2008 faţă de octombrie 2007. Vânzările Dacia în Europa pe primele zece luni ale lui 2008 au crescut cu 43,7% faţă de perioada similară a lui 2007. În interiorul acestei creşteri, succesul Logan MCV este întărit de sosirea Sandero diesel.rnrnDacia a atins cote de piaţă de 1,72% în Franţa, 1,71% în Austria, 1,08% în Germania, 0,92% în Elveţia, 0,84% în Olanda etc. Dacia a atins cote de piaţă semnificative de 28,6% în Republica Moldova, 14,9% în Maroc, 10,5% în Belarus, 10% în Mali etc.rnrnÎn acest an, Dacia a început să exporte şi în Grecia, unde a livrat 327 de unităţi în perioada august octombrie şi în Portugalia, unde a livrat 309 unităţi.rnrn
Nu există comentarii pentru această știre.
Banca digitală germană Trade Republic, cu 8 milioane de clienți în 17 țări europene, s-a extins în Polonia, începând cu luna septembrie 2025, prima țară din afara zonei euro în... detalii
ANPC a anunțat că a verificat IFN-urile și casele de amanet și a găsit următoarele probleme: dobânzi excesive, clauze înșelătoare, anatocisme ascunse „dobândă la dobândă” comisioane raportate la valoarea totală... detalii
Banca Transilvania (BT) și Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) lansează un parteneriat pentru susținerea IMM-urilor din România, prin facilitarea accesului acestora la finanțări garantate, reducerea costurilor și simplificarea accesului la creditare, anunță... detalii
Banca Transilvania continuă să își consolideze poziția de lider, cu o creștere susținută a activelor și o performanță financiară solidă în primele nouă luni ale anului, anunță banca într-un comunicat,... detalii
Banca Transilvania a primit ratinguri mai bune
Intesa nu a făcut față crizei preluării clienților First Bank nici în a patra zi după fuziune
„Ne pare rău, numărul apelat nu răspunde” nici a treia zi, la Intesa
Ne pare rău, apelantul Intesa nu răspunde! Foștii clienți First Bank nu-și pot folosi cardurile și aplicațiile și nu au cu cine vorbi
Jumătate dintre clienții băncilor fac plăți instant gratuite tip RoPay
Cardurile Unicredit au probleme de funcționare
Cardurile și POS-urile Libra nu funcționează; problema a fost rezolvată
Codurile QR RoPay au ajuns în autobuzele și tramvaiele din Oradea
Credite fără comision de acordare pentru mici antreprenori, la Patria Credit și Patria Bank
Transferurile Ropay instant, doar cu numărul de telefon și fără comisioane, posibile la 9 bănci