Comisia Europeană roagă autorităţile române să prezinte clarificări după ce a primit mai multe plângeri privind transpunerea prevederilor Directivei 84/2008 în legislaţia naţională prin OUG 50/2010, care obligă băncile să aplice principiile de transparenţă şi pentru contractele în derulare.rnrn”Comisia a primit mai multe plângeri conform cărora statul român a transpus în mod necorespunzător prevederile Directivei 2008/48/CE privind contractele de credit pentru consumatori şi de abrogare a Directivei 87/102/CEE a Consiliului. De asemenea, s-a constat că presa naţională publică articole pe această temă”, se arată în scrisoarea transmisă în 30 septembrie de Direcţia Generală de Sănătate şi Consumatori din cadrul CE şi semnată de directorul general, Paola Testori Coggi.rnrnScrisoarea transmisă reprezentantului permanent al României pe lângă Uniunea Europeană, Mihnea Motoc, menţionează că transpunerea Directivei 48/2008 s-a asigurat prin OUG 50/2010, care la articolul 95 stabileşte că “pentru contractele aflate în curs de derulare, creditorii au obligaţia … să asigure conformitatea contractului cu dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţă”.rnrn”Serviciile noastre consideră că articolul 95 din ordonanţa menţionată nu este în conformitate cu articolul 30 alineatul (1) din Directivă 2008/48/CE, care prevede că : «Prezenta directivă nu se aplică contractelor de credit existente la data intrării în vigoare a măsurilor naţionale de punere în aplicare»”, se arată în scrisoarea de la CE.rnrnComisia roagă autorităţile române să-şi expună punctul de vedere cu privire la conformitatea articolului 95 din OUG 50/2010 cu articolul 30 alineatul (1) din Directiva 48/2008.rnrn”V-aş fi recunoscătoare dacă autorităţile române ne-ar transmite observaţiile pe care doresc să le facă şi explicaţiile lor în termen de o lună de la trimiterea prezentei scrisori. Vă mulţumesc anticipat pentru amabilitatea de a colabora în această chestiune”, încheie scrisoare directorul Testori Coggi.rnrnDocumentul arată că la nivelul Comisiei s-au primit informaţii potrivit cărora există proceduri judiciare pendinte (în curs de soluţionare) în instanţele româneşti cu privire la legalitatea anumitor comisioane percepute de băncile naţionale atunci când acordă credite pentru consumatori.rnrn”Rugăm autorităţile române să furnizeze informaţii suplimentare referitoare la această problemă”, se precizează în scrisoare.rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Home Bank, aplicația ING Bank, a avut probleme de funcționare, conform plângerilor primite de la cititori. O parte dintre clienții băncii nu au putut folosi aplicația pe parcursul ultimelor 2... detalii
BCR și-a majorat semnificativ, cu 41%, stocul de credite de consum acordate populației în primul trimestru al acestui an. Creditele ipotecare aprobate de BCR au avansat într-un ritm mai lent,... detalii
Transfond a anunțat că ING Bank se află printre cele cinci bănci prin aplicațiile cărora se pot face transferuri de bani instant printr-un cod QR generat în aplicațiile bancare, alături... detalii
BCR devine a cincea bancă, alaturi de CEC Bank, ING Bank, Libra Bank si BRD, prin care se pot face transferuri instant cu scanarea unui cod QR generat în aplicația... detalii