Adrian Radu, MKB Romexterra: Negociem cu clientii ce au intarzieri la plata ratelor

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2008-11-28 16:19 Ultima actualizare: 2008-11-28 16:19

MKB Romexterra oferă “unele păsuiri” şi negociază cu clienţii ce au întârzieri la plata creditelor, pe fondul creşterii numărului restanţelor în ultimele două luni, însă toate băncile din România se confruntă cu astfel de probleme, a declarat, vineri, preşedintele executiv al băncii, Adrian Radu.rnrn”Există probleme în toate băncile legate de rambursarea creditelor. Evident că oferim anumite păsuiri clienţilor, sunt unele negocieri, însă nu mărim scadenţa la credite destul de mult”, a spus Radu, în cadrul reuniunii anuale a Institutului Bancar Român (IBR).rnrnTot vineri, directorul Direcţiei de Supraveghere din cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), Nicolae Cinteză, a declarat la Sinaia că totalul creditelor mai mari de 20.000 lei contractate de populaţie şi afectate de restanţe a crescut îngrijorător de la începutul anului, cu aproape două puncte procentuale, până la 8,28% din volumul total al împrumuturilor peste această sumă.rnrnTotuşi, preşedintele executiv al MKB Romexterra Bank consideră că băncile “nu îşi vor lăsa clienţii să cadă decât în situaţii extreme”, pe fondul înrăutăţirii contextului crizei internaţionale, care ar putea genera probleme sistemului bancar cel puţin un an de zile de acum înainte. rnrnPe de altă parte, Radu a spus că acordarea creditelor pe perioade de două generaţii nu este o soluţie în actualul context economic.rnrnReferitor la modificarea noului regulament de creditare impus de Banca Naţională a României (BNR), preşedintele MKB Romexterra susţine că banca centrală “va încerca să relaxeze normele şi, într-adevăr, există posibilitatea ca ele să ajungă la fel ca acum şase luni, însă modificarea va depinde de cât de mult se va contracta creditarea, situaţie care nu neapărat va fi un factor negativ”. rnrnPreşedintele MKB Romexterra susţine că băncile trebuie să dea dovadă de prudenţă în perioada următoare, să îşi monitorizeze clienţii şi să găsească soluţii pentru a furniza un flux pozitiv al lichidităţii. rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Interviu

Cum recunoști o tentativă de fraudă: banca nu îți trimite niciodată linkuri către site-uri sau aplicații

Apropierea vacanțelor și înmulțirea tranzacțiilor online conduc la creșterea tentativelor de fraudă și atacurilor de phishing. Metodele sunt diverse: conturile bancare ale consumatorilor sunt atacate prin conturi false pe rețelele... detalii

De ce nu mai acceptă BRD bancnotele de 50 de dolari?

"Stimați clienți, vă informam că, temporar, bancnotele de 50 USD nu sunt acceptate pentru operațiunile de depunere numerar și schimb valutar la ghișeu și MBA. Vă mulțumim pentru înțelegere!", este... detalii

Cum folosim un card de cumpărături fără să plătim dobândă

Cardurile de credit, cardurile de cumpărături, plățile cu cardul în țară și străinătate, precum și fraudele la care ne putem expune sunt câteva dintre temele dezbătute în cadrul Centrului de... detalii

Creditele in CHF ale Bancpost, preluate de Vista Bank de la First Bank

Creditele in franci elvetieni (CHF) acordate de Bancpost in anii 2007-2008 si apoi cesionate bancii-mama din Grecia, Eurobank, au fost preluate in administrare de Vista Bank, de la First Bank,... detalii