MasterCard si Telefónica formeaza un joint venture pentru a oferi solutii mobile de plata, in America Latina

Autor:

Bancherul.ro
2011-01-31 12:41

Noua companie va oferi soluţii mobile de plată pentru cei 87 de milioane de clienţi Movistar, în 12 ţări din regiunernrn• În urma acordului, abonaţii Movistar® din America Latină îşi vor putea folosi telefoanele mobile pentru transferuri de bani, plata facturilor, reîncărcarea creditului, cumpărături la comercianţi, dar şi alte servicii.rn• Această iniţiativă este un pas spre realizarea incluziunii financiare pe piaţa din America Latină, având un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a ţării. rn• Compania va furniza o alternativă mai bună la plata cu numerar, atât pentru consumatori, cât şi pentru comercianţi, beneficiind de avantajul comodităţii unui serviciu mobil.rnrnMiami şi Madrid, 31 ianuarie 2011 – MasterCard şi Telefónica formează un joint venture cu scopul de a dezvolta soluţii de plată prin telefonul mobil, în 12 ţări din America Latină, acolo unde compania Telefónica este prezentă cu brandul Movistar®. Acordul dintre MasterCard şi Telefónica este o premieră pe piaţă, fiind prima iniţiativă în care un procesator de servicii de plată şi o companie de telecomunicaţii fac echipă pentru a integra accesibilitatea şi comoditatea telefoanelor mobile într-un set de soluţii financiare care să funcţioneze pe sistemele de plată electronice deja existente. rnrnNoua companie, administrată independent, va fi deţinută în mod egal de cei doi asociaţi şi va fructifica potenţialul ambilor parteneri, sistemele de telecomunicaţii furnizate de Telefónica şi expertiza MasterCard în domeniul serviciilor de plată. Joint venture-ul va avea un model de business deschis, prin care se asigură interoperabilitatea între segmentele bancarizate şi nebancarizate. Totodată, parteneriatul va căuta să ofere celor 87 de milioane de abonaţi Movistar, dar şi potenţialilor clienţi servicii mobile de plată, conectate la un portofel mobil sau cont prepaid. În felul acesta, clienţii îşi vor putea folosi telefoanele mobile pentru plata facturilor, reîncărcarea creditului, transferuri de bani, cumpărături la comercianţi şi alte servicii. În plus, o parte din aceste servicii, de exemplu primirea de bani, sunt disponibile şi celor 200 de milioane de abonaţi la serviciul de telefonie mobilă, indiferent dacă sunt sau nu clienţi Movistar, în cele 12 ţări din America Latină incluse în joint venture.rnrnAceastă iniţiativă reprezintă un pas înainte pentru integrarea serviciilor financiare pe piaţa din America Latină, având un impact pozitiv asupra dezvoltării economice. În afară de comoditate şi securitate, gama de soluţii mobile de plată va fi accesibilă tuturor categoriilor de clienţi, indiferent dacă aceştia au acces sau nu la servicii bancare.rnrnParteneriatul dintre MasterCard şi Telefónica vizează extinderea plăţilor electronice până la punctul în care pieţele dominate de numerar şi afacerile de mici dimensiuni, precum companiile de taxi sau vânzătorii ambulanţi, vor accepta plăţile mobile.rnrnIncluziunea financiară şi dezvoltarea economicărnrnPrintre obiectivele vizate, cele două companii urmăresc să promoveze incluziunea financiară a unui procent ridicat din populaţia Americii Latine, care nu are acces, sau are acces limitat la sisteme bancare tradiţionale, dina cauza veniturilor scăzute sau a faptului că locuiesc în zone îndepărtate. Prin urmare, se aşteaptă ca iniţiativa să aibă un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a regiunii. rnrnCercetările de piaţă şi studiile în rândul consumatorilor, desfăşurate în America Latină, confirmă faptul că telefoanele mobile sunt percepute ca fiind convenabile şi sigure, prin urmare un instrument potrivit pentru realizarea tranzacţiilor financiare. Se estimează că, până în 2014, în America Latină tranzacţiile financiare prin telefonul mobil vor atinge valoarea de 63 miliarde dolari.rnrn„Parteneriatul este în concordanţă cu angajamentul MasterCard de a promova la nivel global incluziunea financiară. Acest joint venture este o oportunitate perfectă pentru a furniza soluţii financiare accesibile milioanelor de consumatori din America Latină, care nu pot beneficia de avantajele plăţilor electronice”, spune Richard Hartzell, Preşedinte MasterCard America Latină şi regiunea Caraibe. „Iniţiativa ne plasează în prim planul plăţilor mobile din regiune şi ne înarmează cu instrumentele potrivite pentru continuarea războiului împotriva cash-ului.”rnrn„Oferind soluţii mobile de plată, răspundem cerinţelor populaţiei din America Latină, care are încredere în telefoanele mobile pentru realizarea operaţiunilor financiare”, spune Joaquin Mata, Global Head of Financial Services, în cadrul Telefónica. „Acest parteneriat conferă companiei Telefónica un rol important în dezvoltarea soluţiilor financiare mobile, pe piaţa din America Latină”.rnrn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Profil

BRD și-a crescut creditele cu 21%, iar depozitele cu doar 5%

BRD și-a majorat creditele acordate populației și firmelor cu 21% în primul trimestru al anului, în timp ce depozitele au avansat într-un ritm mult mai scăzut, de numai 5%. Valoarea... detalii

Libra Bank și-a majorat depozitele într-un ritm dublu față de credite

Libra Internet Bank și-a majorat depozitele într-un ritm dublu comparativ cu creditele în 2024, conform comunicatului băncii privind rezultatele financiare din 2024: Rezultate 2024 Libra Internet Bank: profit 270 milioane... detalii

Fondul de pensii BRD Medio devine Pensia Mea Plus

BT Pensii va administra de acum înainte FPF BRD Medio, sub denumirea de Pensia Mea Plus, înurma primirii aprobării din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru preluareaadministrării fondului de... detalii

BT Broker de Asigurare își diversifică afacerea

BT Broker de Asigurare, compania Grupului Financiar Banca Transilvania specializată în brokeraj de asigurări, are un nou director general, Valentin Coroiu, anunță banca într-un comunicat, în care adaugă: Lider al... detalii