Un cititor ni s-a plâns că a fost victima unei fraude bancare tip phishing, în timp ce voia să vândă pe OLX un pat.
El a fost contactat de un fals cumpărător, care i-a cerut să intre pe un link pentru confirmarea plății pentru pat și selectarea cardului în care vrea să primească bancii.
Linkul respectiv ducea către o falsă pagină de internet pentru plăți, în care cititorului i s-au copiat datele cardului.
Un alt complice, erijat în curier la Fan Courier, l-a sunat și ”l-a ajutat” să selecteze cardul Raiffeisen în care să primească banii și „l-a asigurat” că este vorba doar de o confirmare a identității, pentru a face plata.
Ce au făcut, de fapt, hoții: au trimis de pe falsul site de plăți o cerere de retragere a întregii sume din contul clientului Raiffeisen.
Operațiune care s-a încheiat cu succes, întrucât clientul băncii păcălit a autorizat el însuși tranzacția, din aplicația bancară, convins fiind că face asta pentru a primi bani, nu pentru a i se lua. (Vezi în detaliu cum a avut loc frauda în acest articol).
Cititorul ni s-a plâns că Raiffeisen nu a făcut nimic pentru a împiedica frauda:
„O victima a unei fraude nu are niciun sprijin din partea bancii, desi prima care poate ajuta este chiar banca. Banii nu trebuiau sa fie deblocati.”
El spune că banca se spală pe mâini de responsabilitate, sub pretextul că tranzacția a fost autorizată de el. De fapt, banca ar trebui să verifice, înainte de a aproba o tranzacție:
1. Cine solicită plata/transferul, dacă nu cumva este vorba de un site fals, tip phishing;
2. Unde se duc banii, dacă nu cumva destinatarul este, de asemenea, o persoană/platformă suspectă. De altfel, unele bănci au restricționat plățile către anumite site-uri riscante.
„Se bazeaza doar pe autentificare, nu a verificat tranzactia – nu exista un beneficiar credibil – numele baneficiarului este Moneygram Romania Brussel.”
Clienta Raiffeisen s-a plâns că banca i-a respins prima reclamație, dar ulterior a anunțat-o că a deschis o procedura de recuperare a sumelor aferente tranzactiilor reclamate pe motiv de servicii/ produse neprimite. (vezi plângerea cititorului în acest articol din Reclamații bănci.)
Am trimis la Raiffeisen întrebări privind fraudele, însă nu am primit răspunsuri.
Nu există comentarii pentru această știre.
O cititoare ne-a transmis că niște escroci i-au făcut un credit la Revolut fără să-și dea seama, iar acum banca o pune să dea toți banii înapoi de pe cardul... detalii
Supraîndatorarea cu împrumuturi online de la IFN-uri produce o mare oportunitate de afaceri pentru unii intermediari de credite, precum Ami Credit. Ami Credit este înregistrat oficial ca intermediar de împrumuturi... detalii
- De ce Revolut permite plăți către false platforme de investiții în criptomonede destinate înșelătoriilor și fraudelor? - În astfel de cazuri, Revolut își despăgubește clienții înșelați? am întrebat Revolut.... detalii
E posibil așa ceva? întrebă un cititor, la Reclamațiibănci.ro. Răspunsul e: da, e posibil, pentru că legile noastre permit astfel de lucruri. Există o libertate generoasă cu privire la executarea... detalii
Pentru BRD nu există soluții la plata restanțelor la credit, ci doar executare silită
Echipa specială Bana-Leia-Rona te bagă în Biroul de Credit iar combinatorul lor te scoate pe bani grei
Client First Bank, preluat de Intesa: "de 6 zile nu funcționează nimic! Nu pot să fac plăți și nu am acces la cont!"
Trecerea clienților First Bank la Intesa a început cu stângul: aplicația și telefoanele nu au funcționat
Sunt despăgubit în cazul unei fraude online cu cardul?
Acum Revolut nu doar că-ți face poprire pe cont, dar îți ia și toți banii
Ce înseamnă "Acest tip de împrumut are un grad ridicat de risc financiar"?
După 10 ani de la închiderea contului, BRD m-a anunțat că am o datorie de 1.000 de lei
A pus un anunț pe OLX și s-a trezit cu contul bancar golit
Am ținut-o din IFN în IFN, la bancă n-am îndrăznit, și uite ce-am pățit