A pus un anunț pe OLX și s-a trezit cu contul bancar golit

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2025-10-11 23:17 Ultima actualizare: 2025-10-15 22:38

Un cititor ni s-a plâns că a fost victima unei fraude bancare tip phishing, în timp ce voia să vândă pe OLX un pat.

El a fost contactat de un fals cumpărător, care i-a cerut să intre pe un link pentru confirmarea plății pentru pat și selectarea cardului în care vrea să primească bancii. 

Linkul respectiv ducea către o falsă pagină de internet pentru plăți, în care cititorului i s-au copiat datele cardului.

Un alt complice, erijat în curier la Fan Courier, l-a sunat și ”l-a ajutat” să selecteze cardul Raiffeisen în care să primească banii și „l-a asigurat” că este vorba doar de o confirmare a identității, pentru a face plata.

Ce au făcut, de fapt, hoții: au trimis de pe falsul site de plăți o cerere de retragere a întregii sume din contul clientului Raiffeisen.

Operațiune care s-a încheiat cu succes, întrucât clientul băncii păcălit a autorizat el însuși tranzacția, din aplicația bancară, convins fiind că face asta pentru a primi bani, nu pentru a i se lua. (Vezi în detaliu cum a avut loc frauda în acest articol).

“Victima unei fraude nu are niciun sprijin din partea băncii”

Cititorul ni s-a plâns că Raiffeisen nu a făcut nimic pentru a împiedica frauda:

„O victima a unei fraude nu are niciun sprijin din partea bancii, desi prima care poate ajuta este chiar banca. Banii nu trebuiau sa fie deblocati.”

El spune că banca se spală pe mâini de responsabilitate, sub pretextul că tranzacția a fost autorizată de el. De fapt, banca ar trebui să verifice, înainte de a aproba o tranzacție:

1. Cine solicită plata/transferul, dacă nu cumva este vorba de un site fals, tip phishing;

2. Unde se duc banii, dacă nu cumva destinatarul este, de asemenea, o persoană/platformă suspectă. De altfel, unele bănci au restricționat plățile către anumite site-uri riscante.

„Se bazeaza doar pe autentificare, nu a verificat tranzactia – nu exista un beneficiar credibil – numele baneficiarului este Moneygram Romania Brussel.”

Clienta Raiffeisen s-a plâns că banca i-a respins prima reclamație, dar ulterior a anunțat-o că a deschis o procedura de recuperare a sumelor aferente tranzactiilor reclamate pe motiv de servicii/ produse neprimite. (vezi plângerea cititorului în acest articol din Reclamații bănci.)

Am trimis la Raiffeisen întrebări privind fraudele, însă nu am primit răspunsuri.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Stirea Zilei

Revolut își recuperează creditele făcute prin fraudă tot de la cei păgubiți

O cititoare ne-a transmis că niște escroci i-au făcut un credit la Revolut fără să-și dea seama, iar acum banca o pune să dea toți banii înapoi de pe cardul... detalii

Afaceri necurate cu refinanțarea IFN-urilor și ștergerea din Biroul de Credit

Supraîndatorarea cu împrumuturi online de la IFN-uri produce o mare oportunitate de afaceri pentru unii intermediari de credite, precum Ami Credit. Ami Credit este înregistrat oficial ca intermediar de împrumuturi... detalii

De ce face Revolut plăți către platforme de investiții în criptomonede destinate fraudelor? 

- De ce Revolut permite plăți către false platforme de investiții în criptomonede destinate înșelătoriilor și fraudelor? - În astfel de cazuri, Revolut își despăgubește clienții înșelați? am întrebat Revolut.... detalii

Am girat un credit de 2.000 de lei, iar acum executorul îmi vinde apartamentul de 70.000 de euro

E posibil așa ceva? întrebă un cititor, la Reclamațiibănci.ro. Răspunsul e: da, e posibil, pentru că legile noastre permit astfel de lucruri. Există o libertate generoasă cu privire la executarea... detalii