Cea mai mare problemă a programului de înnoire a parcului auto naţional, denumit şi “Rabla”, vine din faptul că accesul la creditare este în prezent mai dificil decât anul trecut, obiectivul de înlocuire a 60.000 de maşini vechi în 2009 putând fi ratat, potrivit vicepreşedintelui APIA.rnrn”Programul «Rabla» ar putea începe în maximum zece zile, dacă totul merge bine. Dificultatea cea mai mare pe care poate să o aibă programul de înnoire a parcului auto anul acesta vine din faptul că până acum exista acces aproape nerestricţionat la creditare. În condiţiile în care accesul la credit este destul de dificil, este posibil ca volumele să nu fie atinse”, a declarat Valmar, care ocupă şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto din România.rnrnEl a adăugat că pentru a contracara dificultăţile pe care le întâmpină potenţialii clienţi în obţinerea de credite, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) s-a gândit la o formulă prin care să fie permise şi finanţările în leasing în programul “Rabla”.rnrnPotrivit lui Valmar, sistemul va fi funcţional cel mai probabil în a doua parte a programului de înnoire a parcului auto, nu din februarie.rnrnOficialul APIA a precizat că începerea programului “Rabla” ar putea relansa vânzările de autoturisme noi, în condiţiile în care există şi discounturi semnificative oferite de dealeri.rnrn”Atât de ieftine cât sunt maşinile astăzi, nu numai cele importate de Porsche România, dar şi în general, că nu vor mai fi niciodată la asemenea preţuri. (…) Este o situaţie delicată, dealerii au stocuri şi de aceea se aruncă în piaţă discounturi aberante, care nu pot fi susţinute economic”, a spus Valmar.rnrnÎntrebat dacă maşinile cu discounturi substanţiale sunt totuşi vândute cu profit, oficialul Porsche România a răspuns afirmativ.rnrn”Toată lumea vinde pe profit deoarece maşinile au fost importante când leul era mai puternic decât acum, în comparaţie cu euro”, a arătat Valmar.rnrnEl este de părere că în România nu vor mai fi importate în acest an volume record de maşini second-hand, iar acest lucru va duce la creşterea pieţei unităţilor noi.rnrn”Faptul că în Germania funcţionează un program «Rabla» cu o primă de casare de 2.500 de euro mă face să cred că germanii vor prefera să caseze maşinile vechi şi să primească banii pentru una nouă, nu să le vândă românilor, iar dacă totuşi le vor vinde, probabil că preţurile vor fi mai mari, iar ofertele nu vor mai fi la fel de interesante ca până acum”, a explicat Valmar.rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Se pare că unele bănci, în cazul nostru Unicredit, au trecut la un nou nivel de involuție în relația cu clienții, cărora le trimit răspunsuri la reclamații făcute de roboți,... detalii
Cercetători, economiști, sociologi și consultanți reuniți astăzi de ING la o conferință de presă s-au străduit cam două ore să ne spună cât adevăr conține zicala din maneaua lui Florin... detalii
„Nu am știut că se poate accesa un împrumut atât de mare, fără niciun contact fizic sau verificare în persoană. Din acest motiv, am urmat în liniște instrucțiunile pe care... detalii
...pune-te în locul celui care ne-a trimis mesajul de mai jos, la Reclamațiibănci.ro: "Îmi cer scuze că vă deranjez dar nu mai găsesc liniște in situația actuală. Am avut un... detalii
Cine e Piedonele CSALB-ului?
De ce oamenii săraci se împrumută scump?
RoPay transformă fundamental plățile bancare din România
Ce treabă au firmele private cu deficitul bugetar?
Agentul Provident mi-a spus că nu se întâmplă nimic dacă nu plătesc rata integral, iar acum nu mai pot face alt credit
În concediu plătim mai mult cash decât cu card
De ce nu adoptat și România moneda euro și când ar putea să o facă?
Clienții BRD se plâng că nu pot face plata anticipată online a creditelor
Investițiile sunt pentru păstrarea puterii de cumpărare, nu pentru îmbogățire
De ce vorbim mult de creșteri de taxe și puțin de tăieri de cheltuieli și restructurări?