Lipsa transparentei in sectorul bancar a contribuit la declansarea crizei financiare

Autor:

Bancherul.ro
2008-12-09 08:12

Lipsa transparenţei în sectorul bancar a contribuit la declanşarea crizei financiare internaţionale, iar companiile multinaţionale, organizaţiile inter-guvernamentale şi ne-guvernamentale trebuie să dea dovadă de mai multă deschidere, potrivit institutului de cercetări One World Trust.rnrnDin cele 30 de companii şi organizaţii analizate de institut în raportul anual Global Accountability Report, printre care Goldman Sachs şi agenţia pentru refugiaţi, UNHCR, parte a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), numai una îndeplineşte standardele minime de responsabilitate.rnrnPe ultimele poziţii în clasament s-au plasat Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică, NATO, lista fiind încheiată de Comitetul Internaţional Olimpic, ca urmare a lipsei de deschidere.rnrn”Prăbuşirea creditării şi criza din sectorul financiar arată importanţa transparenţei în toate sectoarele. Companiile şi organizaţiile nu fac eforturi suficiente pentru a demonstra că sunt de încredere”, a declarat directorul adjunct al institutului de cercetări, Letitia Labre.rnrnProblemele din sectorul american de creditare s-au extins în sectorul financiar internaţional, iar băncile şi companiile de investiţii sunt criticate pentru vânzarea unor produse financiare pe care, conform anumitor opinii, nu le-au înţeles pe deplin.rnrnRaportul este realizat anual pe un eşantion reprezentativ de organizaţii. Singura bancă de investiţii inclusă în raportul din acest an, Goldman Sachs, s-a plasat în ultima treime a clasamentului.rnrnPrintre cele mai performante companii în privinţa transparenţei, în pofida criticilor contrare, sunt compania minieră BHP Billiton şi grupul petrolier Shell.rnrnPe prima poziţie s-a plasat Fundaţia Internaţională pentru Agricultură Organică, urmată de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, International Finance Corporation, parte a Băncii Mondiale, şi fundaţia UNICEF, parte a ONU.rnrnLa realizarea raportului s-a ţinut seama de transparenţă, participarea acţionarilor, evaluarea performanţelor şi reacţia la reclamaţii.rn

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii

Credex promoveaza o dobanda de 5%, dar care poate fi si de 10 ori mai mare

Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii

De ce saboteaza ANPC functionarea CSALB?

ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii