Cumpărăturile pe internet au câştigat popularitate în România în ultimii ani, însă numai 4% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au realizat cel puţin o achiziţie online în 2008, faţă de o medie UE de 32%, potrivit datelor prezentate vineri de Eurostat.rnrnProcentajul populaţiei care apelează la magazinele de pe internet a crescut, în România, de la 0% în 2004, la 1%, respectiv 4% în 2008, însă ţara se situează pe penultima poziţie în funcţie de acest indicator între cele 27 de state membre, devansând numai Bulgaria, cu un procentaj de 3%.rnrnLa nivelul Uniunii Europene, procentajul a urcat de la 20% din populaţia cu vârste între 16-74 de ani în 2004 la 26% în 2006, 30% în 2007 şi, respectiv, 32% în 2008.rnrnTopul clasamentului este compus din Danemarca (59%), Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (53% fiecare) şi Finlanda (51%), la polul opus situându-se Bulgaria (3%), România (4%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (câte 9%).rnrnGrupa de vârstă cu cea mai mare prezenţă în magazinele online în UE a fost, în 2008, intervalul 25-34 de ani (47% dintre indivizi au realizat cel puţin o achiziţie pe internet), urmată de tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani (41%), în timp ce grupele de vârstă 45-34, 55-64 şi 65-74 au înregistrat procentaje de 31%, 20% şi, respectiv, 9%.rnrnCele mai populare bunuri şi servicii tranzacţionate pe internet în 2008 în UE au fost cele din sectorul turismului, urmate de îmbrăcăminte şi echipamente sportive, cărţi şi reviste, bunuri casnice şi bilete pentru diverse evenimente culturale.
Nu există comentarii pentru această știre.
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii
Credex isi face reclama la credite afisand o "dobanda de la 5,9%", dar care poate fi chiar si de 10 ori mai mare, de 50%. Dobanda "de la 5,9%" este... detalii
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) submineaza functionarea CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Domeniul Bancar), desi nu are nicio atributie legala in solutionarea pe cale amiabila a litigiilor... detalii