Procentul tentativelor de fraudã înregistrate în 2007 în magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numãrul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anuntã GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic. Toate încercãrile de fraudare au fost respinse, se arata intr-un comunicat al companiei.rnrn“Printre cele mai frecvente situatii pe care le-am întalnit în 2007 se numãrã cazurile în care copiii au folosit cardurile pãrintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele în care s-au încercat plãti cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de fraudã prin conturi bancare virtuale, din afara României”, declarã Cristian Badea, CIO ePayment.rnrnDin numãrul total al încercãrilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicatiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele si serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice si de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate si respinse de sistemul ePayment.rnrn“Cei care încearcã sã fraudeze au câteva tinte predilecte: magazinele de unde îsi pot efectua reîncãrcare electronicã pentru cartele preplãtite, magazinele care vând produse electronice si IT dar si operatorii aerieni de pe site-urile cãrora încearcã sã îsi plãteascã biletele de avion cu carduri furate”, adaugã Cristian Badea.rnrnDacã în cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit sã îsi cumpere credite pentru cartele prepay, în ceea ce priveste retailul online, majoritatea tentativelor, adicã aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, în mod surprinzãtor, de site-uri mai putin cunoscute.rnrn“La o primã vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intentioneazã sã producã astfel de fraude, însã suntem plãcut surprinsi sã vedem cã procentul tentativelor în cazul nostru este minim – 2%. Înainte de a folosi solutia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de fraudã si putem confirma cã starea nivelului de infractionalitate este puerilã. Solutia ePayment este sigurã si serverele sunt securizate, iar de când colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de bunã de finalizare a plãtilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.rornrnConform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabilã, însã comunicarea între calculatorul clientului si serverul de procesare se realizeazã pe un protocol total diferit fatã de cel al afisãrii unei pagini oarecare. Acest tip de comunicatii a ajuns la un nivel inalt de securitate.rnrnChiar dacã 1,5% este un procent mic de tentative de fraudã nu înseamnã cã magazinele sau consumatorii ar trebui sã fie mai putin vigilenti în ceea ce priveste securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumpãrãtorii ar trebui sã stie câteva reguli de bazã pentru comertul pe Internet: sã nu lase niciodatã cardul la vedere sau sã transmitã datele altcuiva, nici mãcar prin email, sã se asigure de seriozitatea si legitimitatea site-ului de pe care cumpãrã si sã îsi înscrie cardul în sistemul 3D Secure pentru un plus de sigurantã.rnrnMotivele pentru care românii fraudeazã sunt multiple. “Multi încearcã sã fraudeze pentru distractie, din sãrãcie sau pur si simplu pentru cã îsi imagineazã cã pot. Multi se cred la adãpost în spatele monitoarelor si nu îsi dau seama cã vor fi prinsi. În acelasi timp, infractorii nu constientizeazã întotdeauna seriozitatea faptei”, afirmã Cristian Badea.rnrnÎn România, tentativa de fraudã online se pedepseste cu închisoare de pânã la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de cãtre Directia Generalã de Combatere a Crimei Organizate si Antidrog din cadrul Politiei Române.rn
Nu există comentarii pentru această știre.
Banca digitală germană Trade Republic, cu 8 milioane de clienți în 17 țări europene, s-a extins în Polonia, începând cu luna septembrie 2025, prima țară din afara zonei euro în... detalii
ANPC a anunțat că a verificat IFN-urile și casele de amanet și a găsit următoarele probleme: dobânzi excesive, clauze înșelătoare, anatocisme ascunse „dobândă la dobândă” comisioane raportate la valoarea totală... detalii
Banca Transilvania (BT) și Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) lansează un parteneriat pentru susținerea IMM-urilor din România, prin facilitarea accesului acestora la finanțări garantate, reducerea costurilor și simplificarea accesului la creditare, anunță... detalii
Banca Transilvania continuă să își consolideze poziția de lider, cu o creștere susținută a activelor și o performanță financiară solidă în primele nouă luni ale anului, anunță banca într-un comunicat,... detalii
Banca Transilvania a primit ratinguri mai bune
Intesa nu a făcut față crizei preluării clienților First Bank nici în a patra zi după fuziune
„Ne pare rău, numărul apelat nu răspunde” nici a treia zi, la Intesa
Ne pare rău, apelantul Intesa nu răspunde! Foștii clienți First Bank nu-și pot folosi cardurile și aplicațiile și nu au cu cine vorbi
Jumătate dintre clienții băncilor fac plăți instant gratuite tip RoPay
Cardurile Unicredit au probleme de funcționare
Cardurile și POS-urile Libra nu funcționează; problema a fost rezolvată
Codurile QR RoPay au ajuns în autobuzele și tramvaiele din Oradea
Credite fără comision de acordare pentru mici antreprenori, la Patria Credit și Patria Bank
Transferurile Ropay instant, doar cu numărul de telefon și fără comisioane, posibile la 9 bănci