Cheltuielile de consum din Uniunea Europeană au scăzut în medie cu 0,2% în primul trimestru din 2012 la nivelul celor 27 de state membre, chiar dacă au înregistrat creşteri în 15 ţări, potrivit Barometrului cheltuielilor de consum al Visa Europe.rnrnAstfel, trendul general descrescător înregistrat de la jumătatea anului 2011 a continuat şi în primul trimestru din 2012. Acest declin reprezintă al doilea trimestru consecutiv când cheltuielile de consum din UE nu au mai crescut şi, totodată, cea mai slabă performanţă înregistrată după ce regiunea a ieşit din recesiune, la finalul anului 2009.rnrnSituaţia cheltuielilor de consum din cele mai mari economii europene este mixtă. Creşterea anuală moderată înregistrată de Franţa (2,0%) a fost mai mult decât contrabalansată de scăderile din Germania (-1,0%), Italia (-1,2%) şi Marea Britanie (-0,1%).rnrnÎn linie cu trendurile recente, ţările cel mai puternic afectate de criza datoriilor suverane continuă să înregistreze cele mai slabe performanţe. Cea mai mare scădere a cheltuielilor de consum s-a înregistrat în Grecia (-12,7%), în timp ce declinul a continuat în Irlanda (-5,1%) şi Portugalia (-4,1%).rnrnComportamentul consumatorilor din Europa de Est a transmis mai mult optimism în condiţiile în care ritmul de creştere a cheltuielilor de consum a fost de două cifre în Lituania şi Slovenia. În acelaşi timp, cheltuielile de consum au înregistrat creşteri solide în Estonia, Letonia, Polonia şi Slovacia. Mai mult, toate ţările cu excepţia Letoniei au raportat în primul trimestru din 2012 avansuri mai mari decât în trimestrul anterior.rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe s-a realizat pe baza sumelor cheltuite efectiv, nu pe sentiment sau opinii, aceste date fiind ajustate ulterior cu volumul emiterilor de carduri Visa, preferinţele de plată ale consumatorilor şi inflaţia. Spre deosebire de alţi indicatori sau alte studii care au la bază sentimentul sau opiniile din anumite sectoare, acest Barometru reflectă cu exactitate cheltuielile de consum reale de pe teritoriul UE, luând în considerare tendinţa tot mai mare a consumatorilor de a plăti cu cardul, dat fiind că 1 € din fiecare 7 € cheltuiţi în Europa este plătit cu un card Visa.rnrn“Chiar dacă cheltuielile de consum au crescut în primul trimestru în majoritatea statelor membre ale UE, tendinţa principală în ceea ce priveşte consumul a fost moderată. Acest al doilea trimestru consecutiv fără creştere subliniază presiunile cu care se confruntă în prezent consumatorii, dar contextul maschează divergenţele semnificative privind perspectivele economice ale fiecărui stat membru al UE”, a declarat Philip Symes, director financiar al Visa Europe.rnrnDespre Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa EuropernrnMai mult de un euro din şapte se cheltuieşte în UE de pe un card Visa, aproape 80% din aceste cheltuieli fiind făcute de pe carduri de debit. Acest lucru înseamnă că Barometrul oferă în mod unic o imagine completă şi de actualitate asupra situaţiei cheltuielilor de consum din Uniunea Europeană.rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe a fost realizat pe baza cheltuielilor efectuate de pe toate cardurile emise de Visa – de debit, de credit şi preplătite. Markit a dezvoltat Barometrul prin crearea unui model care ajustează datele brute despre tranzacţiile Visa în funcţie de o serie de factori.rnrnPrima dată, datele sunt modificate în funcţie de variaţia numărului de carduri Visa emise, astfel încât să ia în considerare extinderea activităţii Visa. Ulterior, se realizează o ajustare pentru a compensa schimbările în comportamentul de plată cu cardul al consumatorilor. Aceasta se bazează pe o evaluare a tendinţelor de retragere a numerarului şi de efectuare a tranzacţiilor la terminalele POS cu carduri Visa. În final, pentru a lua în calcul inflaţia, datele sunt ajustate în funcţie de modificările indicelui preţurilor de consum pentru a oferi un indicator al schimbărilor reale ale nivelului de cheltuieli pe gospodărie.rnDatele Visa s-au bucurat în ultimii ani de o corelare pozitivă solidă cu datele oficiale echivalente. Datele Visa se referă la o gamă largă de sectoare, nu doar la cel de retail, deoarece cardurile sunt tot mai des folosite pentru efectuarea unor plăţi precum utilităţile, taxele şi impozitele.rnrnRaportul complet “Visa Europe: Barometrul cheltuielilor de consum” poate fi accesat la următoarea adresă: http://www.visaeurope.com/en/newsroom/news/articles/2012/eu_consumer_spending_subdued.aspx
Nu există comentarii pentru această știre.
Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025. Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii
Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii
Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii
Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii