Comertul electronic cu plata online a crescut cu 42% in primul trimestru din 2012

Autor:

Bancherul.ro
2012-04-19 16:43

In perioada premergatoare sarbatorilor de Paste, comertul electronic cu plata online a crescut cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in perioada 15 martie – 14 aprilie 2012, conform datelor din sistemul PayU, romani din 145 de tari au cheltuit in magazinele online romanesti 15,9 milioane euro, anunta compania intr-un comunicat.rnrnCele mai cautate produse, in aceeasi perioada, au fost jucariile, cadourile, confectiile si florile, produse care au inregistrat cresteri de 83%, 80%, 59% si, respectiv, 39%.rnrnIn acelasi timp, conform statisticilor Romcard, la nivelul anului 2012, volumul comertului electronic cu plata online a crescut in primul trimestru cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la valoarea de 51,9 milioane de euro, in timp ce platforma PayU a procesat un volum de 43,2 milioane de euro.rnrn„Piata cunoaste un ritm de crestere accelerat in acest an, sub influenta unui cumul de factori. Astfel, pe de o parte, mai multe campanii de promovare a platii online se afla in desfasurare de catre Visa si de Mastercard, atragand un numar tot mai mare de cumparatori. Pe de alta parte, un impuls puternic il dau jucatorii noi care intra in industrie, cel mai important fiind operatorul de telefonie mobila Cosmote. Nu in ultimul rand, vorbim si de o evolutie naturala a pietei, pe masura ce nivelul de incredere a cumparatorilor creste”, explica Marin Mitroi, Director General Romcard.rnrnCel mai important factor de dezvoltare a pietei il constituie insa dezvoltarea permanenta a metodelor de plata si a serviciilor oferite clientilor. Plata online nu mai inseamna doar card bancar, ci si carduri cu rate sau internet banking cu procesare in timp real iar bancile si furnizorii de solutii si servicii e-Commerce acorda o atentie tot mai mare oportunitatilor oferite de comertul electronic.rnrn„Cu siguranta 2012 va fi un an al inovatiilor in comertul electronic local. Romanii vor plati online in aceleasi conditii de siguranta, insa vor avea la dispozitie mai multe metode de plata si servicii aditionale iar experienta de cumparare va fi mult imbunatatita. Nivelul de sofisticare a platitorului online a crescut, cere garantii, isi cunoaste drepturile si devine mai exigent. Strategia noastra este de a-i oferi ce isi doreste: sa plateasca ce isi doreste, cand doreste, cum doreste, cat mai simplu si mai rapid, fara nici un fel de complicatii operationale pentru magazinele online”, declara Cristian Herghelegiu, Country Manager PayU Romania.rnrnTot in primul trimestru, a fost observata o crestere a interesului pentru vanzarile online din partea companiilor mari, dupa un an 2011 in care numarul nou-venitilor in acest domeniu a stagnat.rnrn„Nu exista business fara o componenta de comert online. Nici pentru o companie mica, nici pentru una mare. Pentru toti comerciantii avem pregatite programe personalizate pe industrii, servicii de extindere a operatiunilor in toate tarile in care PayU activeaza si multe inovatii care sa ii ajute sa isi dezvolte afacerile pe Internet, intr-un moment in care, in economia clasica, cresterea este redusa”, completeaza Herghelegiu.rnrnDespre PayU RomaniarnrnPayU Romania este furnizor de solutii eCommerce integrate, parte a PayU Group detinut de Naspers Ltd, un grup media multinational, cu operatiuni in domeniile media, Internet si eCommerce.rnrnPayU desfasoara operatiuni de integrare plati online pentru 18.000 de companii in Europa Centrala si de Est, oferind plati online simple si sigure catre 150 milioane de utilizatori de Internet. In Romania, PayU este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2011 in valoare de 138,8 milioane de euro si o cota de 88% din volumul total al Romcard.rnrnCompania dezvolta solutia integrata de plati online PayU®, dedicata companiilor care detin sau doresc sa isi deschida o afacere online in Romania sau in tarile in care activeaza grupul PayU.

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Întrebări fără răspunsuri la problemele cu cardurile BRD

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025.  Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii

Nexent Bank, noul nume al Credit Europe Bank, nu va deveni o bancă digitală

Credit Europe Bank, recent transformată dintr-o bancă românească într-una străină, înregistrată în Olanda, deținută de FibaGroup a magnatului turc Hüsnü Özyeğin, a anunțat că la jumătatea anului își va schimba numele în Nexent Bank, cu scopul de "a oferi servicii bancare moderne, transparente și centrate pe client, atât clienților corporativi, cât și persoanelor fizice". Schimbarea numelui va avea loc "fără niciun impact asupra produselor și serviciilor existente." Am întrebat banca dacă aceasta urmează să devină exclusiv digitală, însă răspunsul a fost negativ: "Nexent Bank nu va deveni o bancă exclusiv digitală, însă va continua să își extindă serviciile digitale, oferind clienților soluții tot mai moderne și eficiente. Dezvoltarea soluțiilor tehnologice este una dintre prioritățile strategice, pentru a oferi clienților o experiență mai fluentă, intuitivă și personalizată." Noul logo Nexent Bank ar putea arăta ca în... detalii

Bancile devin mai prudente - indicatorii sistemului bancar in 2024

Bancile romanesti si-au majorat anul trecut provizioanele pentru riscuri, precum si valoarea capitalurilor proprii, semn ca devin mai prudente in fata incertitudinilor in crestere. Concret, conform datelor furnizate de Banca... detalii

Cu ce oferta vine din Ungaria banca digitala Granit pentru a concura banca romaneasca Salt

Banca digitala maghiara Granit Bank s-a extins in Romania cu o oferta de cont si card gratuite, dupa modelul bancii romanesti digitale Salt. Sa facem o comparatie intre serviciile Granit... detalii