De la magazinele Auchan, codurile QR RoPay au ajuns și în autobuzele și tramvaiele din Oradea.
Plățile RoPay prin scanarea codului QR devin o alternativă mai simplă, mai sigură și mai ieftină pentru comercianți, în comparație cu cardurile. Pentru clienții băncilor, plățile și transferurile Ropay sunt gratuite.
Plățile și transferurile instant RoPay cu cod QR se fac din aplicațiile bancare, direct din contul bancar, fără a fi nevoie de un card sau de un POS. Vezi avantajele plăților Ropay în acest articol.
În RoPay sunt înregistrați până acum 37 de comercianți, printre care se numără și Auchan, care are înregistrate 51 de magazine, menționează Transfond, inițiatorul sistemului Ropay.
Un număr de 9 bănci permit deja plăți Ropay din aplicațiile bancare. (vezi aici detalii)
Implementarea soluției de plată Ropay în mijloacele de transport din Oradea s-a făcut cu ajutorul BCR, a anunțat banca într-un comunicat.
Oradea devine primul oraș din România în care biletele pentru transportul public pot fi achitate direct din mijlocul de transport prin scanarea unui cod QR RoPay, fără a fi nevoie de POS, card fizic sau aplicație preinstalată.
Soluția este implementată de OTL (Compania de Transport Public Oradea SA) în parteneriat cu BCR, ca parte a unui proces amplu de digitalizare a serviciilor publice de mobilitate urbană.
Ing. Adrian Revnic, Director General al Companiei de Transport Public Oradea (OTL):
„Ne bucurăm că pășim cu acest proiect într-o nouă zonă de pioneriat. Este încă un pas important către simplificarea metodelor de plată a transportului public, atât pentru orădeni, cât și pentru turiști, precum și către modernizarea completă a serviciilor noastre. Pasagerii pot plăti mai ușor, iar noi avem un sistem de încasări digital, transparent și integrat cu platforma de digital banking, grație sprijinului acordat de BCR.”
Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR:
„Oradea devine din nou un oraș-reper în digitalizarea transportului public. După soluția de plată contactless direct în mijloacele de transport în comun, implementăm acum împreună prima plată prin QR RoPay din România în transportul public. Este o soluție rapidă, accesibilă și în acord cu standardele europene de mobilitate urbană.”
Soluția este disponibilă în toate mijloacele de transport OTL și permite plata instantă, sigură și accesibilă oricărui pasager, fără cash sau bilete tipărite.
Colaborarea dintre BCR și OTL are deja o tradiție de șase ani. În 2019, Oradea devenea al doilea oraș din țară în care călătorii puteau plăti călătoria direct cu cardul contactless, datorită tehnologiei implementate de BCR. De atunci, banca a extins acest model de plată în transportul public în 24 de orașe din România, inclusiv în rețeaua de metrou din București.
RoPay este schema națională de plăți instant dezvoltat de TRANSFOND, care permite transferuri de bani în lei, în maximum 10 secunde, direct din aplicațiile de mobile banking. Se bazează pe scanarea unui cod QR sau un număr de telefon și nu necesită introducerea detaliilor bancare, cum ar fi IBAN-ul.
Nu există comentarii pentru această știre.
Banca Transilvania este Dunărea albastră: izvorul ei e la Cluj, nu în munții Pădurea Neagră, și se revarsă într-un permanent crescendo, piano în cea mai mare parte a timpului, dar... detalii
Banca digitală germană Trade Republic, cu 8 milioane de clienți în 17 țări europene, s-a extins în Polonia, începând cu luna septembrie 2025, prima țară din afara zonei euro în... detalii
ANPC a anunțat că a verificat IFN-urile și casele de amanet și a găsit următoarele probleme: dobânzi excesive, clauze înșelătoare, anatocisme ascunse „dobândă la dobândă” comisioane raportate la valoarea totală... detalii
Banca Transilvania (BT) și Banca de Investiții și Dezvoltare (BID) lansează un parteneriat pentru susținerea IMM-urilor din România, prin facilitarea accesului acestora la finanțări garantate, reducerea costurilor și simplificarea accesului la creditare, anunță... detalii
Rezultate financiare Banca Transilvania: credite și profit în creștere
Banca Transilvania a primit ratinguri mai bune
Intesa nu a făcut față crizei preluării clienților First Bank nici în a patra zi după fuziune
„Ne pare rău, numărul apelat nu răspunde” nici a treia zi, la Intesa
Ne pare rău, apelantul Intesa nu răspunde! Foștii clienți First Bank nu-și pot folosi cardurile și aplicațiile și nu au cu cine vorbi
Jumătate dintre clienții băncilor fac plăți instant gratuite tip RoPay
Cardurile Unicredit au probleme de funcționare
Cardurile și POS-urile Libra nu funcționează; problema a fost rezolvată
Codurile QR RoPay au ajuns în autobuzele și tramvaiele din Oradea
Credite fără comision de acordare pentru mici antreprenori, la Patria Credit și Patria Bank