Cheltuielile de consum din UE au scazut in T1 pentru al doilea trimestru consecutiv

Autor:

Bancherul.ro
Publicat la: 2012-05-30 15:49 Ultima actualizare: 2012-05-30 15:49

Cheltuielile de consum din Uniunea Europeană au scăzut în medie cu 0,2% în primul trimestru din 2012 la nivelul celor 27 de state membre, chiar dacă au înregistrat creşteri în 15 ţări, potrivit Barometrului cheltuielilor de consum al Visa Europe.rnrnAstfel, trendul general descrescător înregistrat de la jumătatea anului 2011 a continuat şi în primul trimestru din 2012. Acest declin reprezintă al doilea trimestru consecutiv când cheltuielile de consum din UE nu au mai crescut şi, totodată, cea mai slabă performanţă înregistrată după ce regiunea a ieşit din recesiune, la finalul anului 2009.rnrnSituaţia cheltuielilor de consum din cele mai mari economii europene este mixtă. Creşterea anuală moderată înregistrată de Franţa (2,0%) a fost mai mult decât contrabalansată de scăderile din Germania (-1,0%), Italia (-1,2%) şi Marea Britanie (-0,1%).rnrnÎn linie cu trendurile recente, ţările cel mai puternic afectate de criza datoriilor suverane continuă să înregistreze cele mai slabe performanţe. Cea mai mare scădere a cheltuielilor de consum s-a înregistrat în Grecia (-12,7%), în timp ce declinul a continuat în Irlanda (-5,1%) şi Portugalia (-4,1%).rnrnComportamentul consumatorilor din Europa de Est a transmis mai mult optimism în condiţiile în care ritmul de creştere a cheltuielilor de consum a fost de două cifre în Lituania şi Slovenia. În acelaşi timp, cheltuielile de consum au înregistrat creşteri solide în Estonia, Letonia, Polonia şi Slovacia. Mai mult, toate ţările cu excepţia Letoniei au raportat în primul trimestru din 2012 avansuri mai mari decât în trimestrul anterior.rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe s-a realizat pe baza sumelor cheltuite efectiv, nu pe sentiment sau opinii, aceste date fiind ajustate ulterior cu volumul emiterilor de carduri Visa, preferinţele de plată ale consumatorilor şi inflaţia. Spre deosebire de alţi indicatori sau alte studii care au la bază sentimentul sau opiniile din anumite sectoare, acest Barometru reflectă cu exactitate cheltuielile de consum reale de pe teritoriul UE, luând în considerare tendinţa tot mai mare a consumatorilor de a plăti cu cardul, dat fiind că 1 € din fiecare 7 € cheltuiţi în Europa este plătit cu un card Visa.rnrn“Chiar dacă cheltuielile de consum au crescut în primul trimestru în majoritatea statelor membre ale UE, tendinţa principală în ceea ce priveşte consumul a fost moderată. Acest al doilea trimestru consecutiv fără creştere subliniază presiunile cu care se confruntă în prezent consumatorii, dar contextul maschează divergenţele semnificative privind perspectivele economice ale fiecărui stat membru al UE”, a declarat Philip Symes, director financiar al Visa Europe.rnrnDespre Barometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa EuropernrnMai mult de un euro din şapte se cheltuieşte în UE de pe un card Visa, aproape 80% din aceste cheltuieli fiind făcute de pe carduri de debit. Acest lucru înseamnă că Barometrul oferă în mod unic o imagine completă şi de actualitate asupra situaţiei cheltuielilor de consum din Uniunea Europeană.rnrnBarometrul cheltuielilor de consum din UE al Visa Europe a fost realizat pe baza cheltuielilor efectuate de pe toate cardurile emise de Visa – de debit, de credit şi preplătite. Markit a dezvoltat Barometrul prin crearea unui model care ajustează datele brute despre tranzacţiile Visa în funcţie de o serie de factori.rnrnPrima dată, datele sunt modificate în funcţie de variaţia numărului de carduri Visa emise, astfel încât să ia în considerare extinderea activităţii Visa. Ulterior, se realizează o ajustare pentru a compensa schimbările în comportamentul de plată cu cardul al consumatorilor. Aceasta se bazează pe o evaluare a tendinţelor de retragere a numerarului şi de efectuare a tranzacţiilor la terminalele POS cu carduri Visa. În final, pentru a lua în calcul inflaţia, datele sunt ajustate în funcţie de modificările indicelui preţurilor de consum pentru a oferi un indicator al schimbărilor reale ale nivelului de cheltuieli pe gospodărie.rnDatele Visa s-au bucurat în ultimii ani de o corelare pozitivă solidă cu datele oficiale echivalente. Datele Visa se referă la o gamă largă de sectoare, nu doar la cel de retail, deoarece cardurile sunt tot mai des folosite pentru efectuarea unor plăţi precum utilităţile, taxele şi impozitele.rnrnRaportul complet “Visa Europe: Barometrul cheltuielilor de consum” poate fi accesat la următoarea adresă: http://www.visaeurope.com/en/newsroom/news/articles/2012/eu_consumer_spending_subdued.aspx

Comentarii

Nu există comentarii pentru această știre.

Adauga un comentariu

(nu se afiseaza pe site)
Turing Number

Alte stiri din categoria: Analiza

Indicatorii sistemului bancar în T1 2025

Cele 32 de bănci din România au raportat în primul trimestru al anului un profit brut de 4,4 miliarde lei, din care au achitat un impozit pe venit de 710... detalii

Profitabilitatea băncilor este în scădere

Profitabilitatea băncilor este în ușoară scădere, pe fondul diminuării creșterii economice și creșterii instabilității și a riscurilor. Statisticile publicate de Banca Națională a României (BNR) arată că indicatorul de profitabilitate... detalii

Care bancă are cel mai bun curs de schimb euro/leu?

Cele mai bune cotații de curs de schimb euro/leu le găsim la CEC Bank și Exim Banca Românească, rezultă din comparația ratelor de curs valutar practicate de cele mai mari... detalii

Întrebări fără răspunsuri la problemele cu cardurile BRD

Cardurile Mastercard emise de BRD nu au funcționat la ATM-urile altor bănci și la plățile în magazine, pe parcursul zilei de 11 aprilie 2025.  Iar tranzactiile refuzate au fost dublate... detalii