BANCI | Interviu

Bogdan Boteanu, ING: Bancile trebuie sa ofere firmelor servicii personalizate si consultanta

Trimite stirea unui prieten
Nume *
E-mail *
E-mail prieten *
Mesaj
Cod validare * Turing Number
Tastati codul din imagine (doar cifre)
195.154.184.126

Autor: Bancherul.ro
2011-09-16 10:35

Bogdan Boteanu, seful diviziei Mid Corporate Banking din cadrul ING, considera ca bancile care vor oferi companiilor servicii personalizate vor avea succes in urmatoarea perioada.

„Noi avem câte un ofiţer de cont pentru fiecare client şi urmărim cu atenţie evoluţia celorlalte firme pentru a le atrage de partea noastră. Cred că numai băncile care oferă servicii personalizate şi se pliază astfel pe nevoile clienţilor vor avea succes în perioada care urmează. Experienţa fiecărui client contează mult atât pentru el, cât şi pentru bancherul care îi stă alături", a spus Boteanu, citat de Adevarul.ro.

Piata interna mare este un avantaj pentru companiile medii

„Piaţa internă mare, care asigură o cerere consistentă, este un avantaj pentru companiile medii româneşti. De aceea, cele mai multe dintre ele au traversat cu succes perioada de criză. Un alt avantaj al firmelor medii din România ar fi acela că, datorită dimensiunilor, sunt mai flexibile şi se adaptează mai uşor decât cele mari la «mişcările» pieţei, dar în acelaşi timp au o stabilitate şi o capacitate de absorbţie a şocurilor mai mare decât companiile mici.

Firmele germane de dimensiuni medii au găsit ori şi-au creat nişe de piaţă pe care le-au globalizat - acesta ar putea fi modelul ideal şi pentru companiile româneşti: exportul în sectoare specializate ale pieţelor externe", spune Boteanu.

E nevoie de consiliere si o relatie deschisa

„În primul rând, întreprinderea medie a fost creată, de regulă, de un întreprinzător care a pus-o pe picioare de la zero, iar la un moment dat, trecând într-o nouă etapă de dezvoltare, acestuia îi vine greu să se desprindă de ea şi să-şi delege atribuţiile. La categoria medie nu mai merge cu «one man show». Aici intervenim noi şi le acordăm acestor oameni de afaceri consultanţă gratuită, personalizată.

Dar poate cea mai mare problemă cu care se confruntă în această perioadă companiile medii este decapitalizarea cronică. De multe ori sunt prinse în blocaje financiare, şi atunci trebuie consiliate. Au trecut cu bine peste primul val al crizei, dar în eventualitatea unui al doilea val sunt mai vulnerabile decât companiile mari. De aceea, menţinerea unei relaţii deschise cu banca mi se pare esenţială în viitorul apropiat", a mai spus Bogdan Boteanu.

„Pentru noi, întreprinderea medie este cea care realizează o cifră de afaceri între 2 şi 50 de milioane de euro anual, fără să conteze prea mult numărul de angajaţi.

Astfel de companii reprezintă, în România, aproximativ 5% din ceea ce numim în general «întreprinderi mici şi mijlocii», adică între 10.000 şi 12.000 din totalul de 600.000-650.000 de IMM-uri. Dacă per ansamblu IMM-urile sunt considerate ca principal factor de dezvoltare a economiei, cu o contribuţie de 65%-70% la formarea Produsului Intern Brut, întreprinderile mijlocii sunt adevăratul motor de creştere, pentru că ele trag în sus sectorul microfirmelor", a mai spus Bogdan Boteanu.

Comentarii



Adauga un comentariu
Nume *:

E-mail *:
(nu se afiseaza pe site)
Subiect:
*
Comentariu:

Turing Number

Tastati codul din imagine (doar cifre)  



Adauga un comentariu folosind contul de Facebook

Alte stiri din categoria: Interviu



Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori

• În România, intermedierea financiară este săracă (25% din PIB). Drumul e lung (media europeană este de 90% din PIB), indiferent dacă e pace sau război • Indicatorii de prudențialitate ai industriei bancare sunt foarte detalii

Intelegerea la care ajung partile in cadrul CSALB este exemplificarea teoriei mainii invizibile

Deși economia țării este dependentă de finanțarea pe care o poate asigura sistemul bancar, reprezentanții băncilor spun că populismul unor politicieni și instituții reprezintă principalul factor care erodează încrederea dintre consumatori și instituțiile de detalii

CSALB: nu e vorba de vina cuiva, ci de o impartire a responsabilitatii intre consumatori si banci

Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu (conciliator CSALB, avocat Partener) și Alexandru Păunescu detalii

Cresterea dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romani, iar bancile au profitat

Cresterea preturilor si a dobanzilor la credite nu i-a afectat prea tare pe romanii indatorati la banci, care si-au putut plati ratele gratie salariilor tot mai ridicate, bancile avand astfel de castigat. Majoritatea celor care au recurs la ajutorul CSALB detalii

 



 

Ultimele Comentarii