Florin Danescu, ARB: Cand ai o presiune financiara si nu te poti descurca, te astepti ca si contractul din trecut sa se modifice in acord cu realitatea ta
Autor: Bancherul.ro
2022-06-20 08:38
„În fața problemelor actuale din societate oamenii nu trebuie să fie pesimiști, ci precauți” (Florin Dănescu)
„Abordarea legislativă a presat băncile, ca un pat al lui Procust, spunând cum să se rezolve problemele pentru întreaga societate. Această abordare este nefuncțională!” (Florin Dănescu)
„Consumatorii și băncile trebuie să-și însușească tehnica compromisului” (Septimiu Stoica)
„Întreaga societate, cu instrumentele sale de decizie, de protecție, de economie de piață, trebuie să conlucreze la mecanismul siguranței” (Florin Dănescu)
„Băncile trebuie să aibă încredere în conciliere, să fie deschise, să investească mai mult și să reducă timpii de așteptare” (Florin Dănescu)
„Eu aș milita, aș încerca orice, ca încrederea să devină o componentă a societății românești” (Septimiu Stoica)
Florin Dănescu - Președinte executiv Asociația Română a Băncilor, în dialog cu Septimiu Stoica - conciliator CSALB și Președinte al Bursei Române de Mărfuri și Irina Chițu – analist financiar. (vezi video la finalul articolului)
Reporter: Sunteți în acest proiect de șase ani, de când s-a înființat CSALB, cum vedeți utilitatea acestui Centru pentru sistemul bancar?
Florin Dănescu: Încrederea care trebuia rezolvată între clienți și bănci, la vremea respectivă, a reclamat o astfel de abordare și mă bucur că a fost o abordare europeană încă de la început.
Treptat, CSALB și-a crescut foarte mult cifrele de performanță, încrederea a crescut foarte mult, băncile s-au apropiat foarte tare de acest mecanism, sunt mult mai deschise, clienții noștri au înțeles că aceasta este o întreprindere serioasă, independentă și echilibrată.
Reporter: Domnule Stoica, sunteți unul dintre cei trei conciliatori CSALB care au depășit recent cifra de 200 de negocieri intermediate între consumatori și bănci. Din punctul de vedere al consumatorilor cum a fost privită concilierea la începutul CSALB?
Septimiu Stoica: În construirea și funcționarea CSALB se intersectează mai multe paliere. Unul dintre ele este cel “forat” mai demult, de origine anglo-saxonă, în care neînțelegerile dintre părți nu mai sunt rezolvate în justiția tradițională.
În instanța clasică avem timp lung de rezolvare, costuri, o incertitudine asupra rezultatului, există un singur învingător și un învins. Vorbim de un anumit hazard asumat, și mai ales de o traumă. Și atunci, s-a fructificat o idee mai veche: să faci părțile să se înțeleagă. Pe românește spus: să se împace!
Este vorba despre un alt model cultural care prinde mai greu în partea aceasta a Europei în care oamenii, entitățile, vor totul sau nimic. Vor să triumfe și chiar să-și umilească adversarul.
Al doilea palier a venit pe baza abordărilor Uniunii Europene care și-a propus, între altele, să apere, să ajute cetățenii obișnuiți, consumatorii de servicii financiare.
Reporter: Deci ați văzut din fașă acest proiect. Dacă ar fi să faceți o comparație între anul 2021 și alți ani de funcționare ai Centrului, ce a fost în plus?
Septimiu Stoica: Băncile au parcurs un drum exponențial în această scurtă perioadă de timp. Dacă la consumatori e mai greu să vezi progresul, pentru că nu sunt aceeași oameni angrenați în disputele care trebuie rezolvate, băncile sunt actori permanenți ai acestui proces și au parcurs etape frumoase de dezvoltare.
La început a fost un episod de negare, ca în mecanismele de apărare psihologice în care dacă nu îți convine ceva, îl negi. Am avut o rezistență tacită, nu mărturisită. Acum nu doar că sunt câștigate de ideea concilierii ca atare, dar au depășit și crisparea aceea legalistă. Cea în care băncile spuneau că tot ceea ce fac este legal și corect. Acum și-au dat seama că nu aceasta este miza, ci o bună relație cu clienții lor, prin optimizarea contractelor pe parcursul activității de creditare.
Reporter: Domnule Dănescu, cum a fost anul 2021, ce provocări au fost pentru sistemul bancar?
Florin Dănescu: Industria bancară a fost, probabil, singura industrie care a oferit și nu a cerut nimic, comparativ cu alte industrii. Noi, băncile, venim după o perioadă în societatea românească în care abordarea legislativă a fost extrem de densă și nu de puține ori adversă unei economii de piață și asta a făcut ca băncile să se închisteze, să aibă o abordare instinctivă de protecție.
Când ai o presiune financiară și nu te poți descurca, te aștepți ca și contractul din trecut să se modifice în acord cu realitatea ta. De aceea, pur și simplu, trebuie o abordare individuală, situație cu situație.
Pe de altă parte, abordarea legislativă a fost cea care a presat băncile spunând, ca un pat al lui Procust, cum să se rezolve problemele pentru întreaga societate. Abordarea este nefuncțională pentru orice economie de piață.
Reporter: Care ar fi sfaturile dumneavoastră pentru consumatori, cum să abordeze îndatorarea pe termen lung?
Florin Dănescu: Este nevoie de cunoaștere și de educație financiară. Și o spun cu respect, pentru că fiecare are profesia lui. Există teoria asimetriei informaționale și percepția societății că cei care dețin mai multă informație au o putere injustă față de ceilalți. Dar informația stă la dispoziția noastră, fiecare trebuie să o procurăm și să o înțelegem.
În 50 de ani de comunism toate lucrurile ți se serveau, nu trebuia să pui sub semnul întrebării nimic din ce se întâmplă în jurul tău, nici nu aveai voie. Astăzi trebuie să te informezi, să te autoeduci. Există abordarea long life learning, în care toată viața trebuie să învățăm, să ne mutăm comportamentele.
Revenind la contractele din domeniul financiar-bancar, trebuie să înțelegem acest lucru: că achiziția unei case este un contract pe viață. Și socoteala trebuie făcută cu mare atenție. În situația de astăzi cu inflația: o inflație neașteptată, un război lângă noi, cine s-ar fi putut aștepta la așa ceva? Aceste evenimente te fac să împarți la doi când iei o decizie. Te gândești că veniturile tale de astăzi s-ar putea să nu mai crească, s-ar putea chiar să scadă, s-ar putea ca prețurile să crească foarte mult, și când vrei să achiziționezi un produs sau un serviciu pe termen lung, să iei în calcul aceste lucruri. Să fii nu neapărat pesimist, ci precaut.
Dacă ai economisi, trebuie să aștepți până la 70 de ani ca să-ți cumperi o casă. A-ți cumpăra acea casă la 30 de ani are un cost. Este achiziționarea unui bun poziționat în viitor, mai devreme, dar asta înseamnă și renunțarea la alte consumuri viitoare. Adică veniturile tale vor fi mai mici în viitor pentru că va trebui să plătești ratele.
Reporter: Domnule Stoica, ce ați observat în negocierile pe care le-ați avut cu consumatorii și băncile, care este cauza reală a problemelor?
Septimiu Stoica: Relațiile acestea contractuale, în general cele de creditare, trebuie înțelese mai profund, trebuie depășite prejudecățile. Încerc să le explic consumatorilor și paradigma economică în care funcționează banca. Faptul că acesta este modus vivendi pentru ea: să dea bani cu împrumut și să și-i recupereze.
Cât despre consumatori, trebuie să existe înțelegerea faptului că tu din viitor te ajuți pe tine din prezent! Mai trebuie învinsă și o prejudecată culturală rămasă la noi, cu privire la rolul nefast al compromisului. Aud nu știu câți oameni că ei sunt oameni dintr-o bucată, ei nu fac compromisuri. Dimpotrivă, viața este făcută numai din compromisuri, trebuie să ne însușim această tehnică! Când mergi pe stradă și în aglomerație înaintezi mai greu din cauza unui om din fața ta sau chiar îl atingi, faptul că din asta nu izbucnește un război între noi, este un compromis pe care îl facem!
Reporter: În acest sens, ce sfaturi ați avea pentru consumatori, ce atitudini trebuie evitate ca să aibă mai mult succes în negociere?
Septimiu Stoica: Să nu se încarce de prejudecăți, în primul rând. Că ei sunt în poziția de victime ale unei economii sălbatice. Nu mai trăim în paradigma asta de acum 200 de ani cu societatea capitalistă devoratoare și așa mai departe. Este o societate cu regulile sale și este cea mai bună dintre societățile posibile, așa cum spunea Winston Churchill, pentru că nu există alta mai bună.
În negociere nu trebuie să urmărești o politică de totul sau nimic! Negocierea înseamnă cedări de ambele părți. Eu încerc să insuflu părților aflate în negociere că nu mai avem echipa A care joacă împotriva echipei B. Ci avem o singură echipă care lucrează cu un obiectiv comun, acela de a găsi o soluție.
Reporter: Consumatorii așteaptă siguranță, mai ales în perioada aceasta de război și de panică. Avem nevoie de o ancoră de care să ne ținem bine.
Florin Dănescu: Întreaga societate, cu instrumentele sale de decizie, de protecție, de economie de piață, trebuie să conlucreze la mecanismul siguranței. Uităm în dialogul nostru că băncile oferă siguranță nu doar clienților debitori care iau credite, ci și celor care au depozite și economisesc o viață întreagă. Peste 10 milioane de clienți au depozite. O bancă funcționează cu 90% resurse atrase de la deponenți. Iată, 10 milioane de deponenți cărora în România le oferim siguranță.
Nu au fost semne de întrebare, nu au fost emoții și nici nu vor fi! Pe partea cealaltă sunt 1 milion și 200 de mii de debitori care cer și ei siguranță în viitor, într-un contract pe 20 de ani. Într-o lume total impredictibilă.
În acești 6 ani băncile au fost tot mai deschise, observând că se poate. Din 10 negocieri în cadrul CSALB, 9 se încheie cu acceptarea de către părți a soluției propusă de conciliator. Ceea ce este excepțional, 90%.
Apoi, faptul că s-a coborât în termenul de conciliere la 33 de zile, cu 40% mai jos decât anul trecut, arată nu doar buna funcționare a CSALB, a specialiștilor, ci și faptul că s-a reușit depășirea acestui decalaj de încredere. Fiți siguri că industria bancară este printre primii actori care susțin societatea românească și cu această perspectivă: a generozității. Dar ea nu se poate vinde, nu se poate publica!
Reporter: Dacă ar fi să trimiteți un mesaj către colegii din sistemul bancar, care ar fi acesta?
Florin Dănescu: Îmi pun și eu încrederea la bătaie spunând că și ei trebuie să aibă mai multă încredere și să fie mai deschiși pentru funcționarea acestui mecanism pus la dispoziție de CSALB. Merită investit mai mult și reduși timpii de așteptare.
Septimiu Stoica: Eu aș milita, aș încerca orice, ca încrederea să devină o componentă a societății românești. Mi-aș dori ca, consumatorii, să creadă în instituția aceasta, inclusiv asociațiile lor să renunțe la suspiciunile pe care par, din diferite motive a le avea. Să ne stimulăm emoțiile bune, constructive și să ne dăm seama că lumea este așa cum ne-o construim.
CSALB încearcă să introducă o paradigmă nouă în societatea românească prin care să depășim războiul tuturor împotriva tuturor. A avea neînțelegeri este absolut uman. Problema este să nu le transformăm în războaie. Iar concilierea, mijloacele acestea de a negocia, de a discuta, reprezintă un efort în care trebuie să ne angrenăm conștient.
Taguri: Asociatia Romana a Bancilor (ARB) reclamatie Cetelem reclamatie BCR Reclamatie BRD reclamatie ING Bank reclamatie banca reclamatie Unicredit reclamatie Provident banca Reclamatiibanci.ro Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) reclamatie IFN reclamatie Raiffeisen Bank
Comentarii
Adauga un comentariu
Adauga un comentariu folosind contul de Facebook
Alte stiri din categoria: Interviu
Contractul unui credit trebuie sa contina si solutii in cazul neplatii ratei
• Performanța activității de creditare este și performanța clienților, a celor care se împrumută. Rata creditelor neperformante rămâne sub 2,5% • Banca trebuie să se asigure că cei care cer credite își înțeleg nevoia și știu detalii
Beneficiarul unui credit trebuie sa stie ce solutii are daca nu poate plati rata
La finalul celui de-al treilea trimestru din 2024, numărul negocierilor dintre consumatori și bănci în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a ajuns la 815, cel mai mare număr din cei aproape 9 ani de activitate ai detalii
IFN-urile nu vor sa rezolve reclamatiile clientilor prin CSALB
De la începutul anului românii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) peste 2.100 de cereri de negociere cu băncile și IFN-urile. Sunt cu 20% mai multe decât în perioada similară a anului detalii
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare
Aplicatia YOU BRD are probleme de functionare, dupa ultima actualizare de saptamana trecuta, conform reclamatiilor primite de la cititori. Acestia se plang ca nu mai pot deschide aplicatia si sunt nevoiti sa o reactiveze. Insa in momentul cand incearca detalii
- Masura de prevenire a fraudelor online: aplicatia Raiffeisen detecteaza preluarea controlului telefonului de alta aplicatie
- Suntem intr-o perioada in care nu este clar pe ce venituri ne putem baza in viitor
- Banca Transilvania a rezolvat toate litigiile cu clientii bancilor preluate
- Scaderea ratei la credit trebuie insotita de o regandire a modului de viata
- Bancile nu pot face nimic daca se divulga datele de logare sau PIN-ul
- Cei care nu-si pot plati creditele in CHF pot apela la CSALB
- Impacarea cu banca sau IFN-ul prin CSALB, o alternativa la falimentul personal si darea in plata
- Executarea silita a unui credit se poate face legal doar dupa ce banca sau IFN-ul a oferit solutii de restructurare
- Bancile si IFN-urile, obligate prin lege sa-si ajute clientii inainte sa-i execute silit
- Bancile incep sa-si asume o responsabilitate sociala pentru consumatori
Profil de Bancher
-
Catalin Parvu, Director General Executiv
Piraeus Bank
Are aproape 20 de ani de experienta in domeniul ... vezi profil
Criza COVID-19
- In majoritatea unitatilor BRD se poate intra fara certificat verde
- La BCR se poate intra fara certificat verde
- Firmele, obligate sa dea zile libere parintilor care stau cu copiii in timpul pandemiei de coronavirus
- CEC Bank: accesul in banca se face fara certificat verde
- Cum se amana ratele la creditele Garanti BBVA
Topuri Banci
- Topul bancilor dupa active si cota de piata in perioada 2022-2015
- Topul bancilor cu cele mai mici dobanzi la creditele de nevoi personale
- Topul bancilor la active in 2019
- Topul celor mai mari banci din Romania dupa valoarea activelor in 2018
- Topul bancilor dupa active in 2017
Asociatia Romana a Bancilor (ARB)
- Băncile din România nu au majorat comisioanele aferente operațiunilor în numerar
- Concurs de educatie financiara pentru elevi, cu premii in bani
- Creditele acordate de banci au crescut cu 14% in 2022
- Romanii stiu educatie financiara de nota 7
- Gradul de incluziune financiara in Romania a ajuns la aproape 70%
ROBOR
- ROBOR: ce este, cum se calculeaza, ce il influenteaza, explicat de Asociatia Pietelor Financiare
- ROBOR a scazut la 1,59%, dupa ce BNR a redus dobanda la 1,25%
- Dobanzile variabile la creditele noi in lei nu scad, pentru ca IRCC ramane aproape neschimbat, la 2,4%, desi ROBOR s-a micsorat cu un punct, la 2,2%
- IRCC, indicele de dobanda pentru creditele in lei ale persoanelor fizice, a scazut la 1,75%, dar nu va avea efecte imediate pe piata creditarii
- Istoricul ROBOR la 3 luni, in perioada 01.08.1995 - 31.12.2019
Taxa bancara
- Normele metodologice pentru aplicarea taxei bancare, publicate de Ministerul Finantelor
- Noul ROBOR se va aplica automat la creditele noi si prin refinantare la cele in derulare
- Taxa bancara ar putea fi redusa de la 1,2% la 0,4% la bancile mari si 0,2% la cele mici, insa bancherii avertizeaza ca indiferent de nivelul acesteia, intermedierea financiara va scadea iar dobanzile vor creste
- Raiffeisen anunta ca activitatea bancii a incetinit substantial din cauza taxei bancare; strategia va fi reevaluata, nu vor mai fi acordate credite cu dobanzi mici
- Tariceanu anunta un acord de principiu privind taxa bancara: ROBOR-ul ar putea fi inlocuit cu marja de dobanda a bancilor
Statistici BNR
- Deficitul contului curent, peste 9 miliarde euro pe primele cinci luni
- Deficitul contului curent, 6,6 miliarde euro după prima treime a anului
- Deficitul contului curent pe T1, aproape 4 miliarde euro
- Deficitul contului curent după primele două luni, mai mare cu 25%
- Deficitul contului curent, -0,39% din PIB după prima lună a anului
Legislatie
- Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare
- Rambursarea anticipata a unui credit, conform OUG 50/2010
- OUG nr.21 din 1992 privind protectia consumatorului, actualizata
- Legea nr. 190 din 1999 privind creditul ipotecar pentru investiții imobiliare
- Reguli privind stabilirea ratelor de referinţă ROBID şi ROBOR
Lege plafonare dobanzi credite
- BNR propune Parlamentului plafonarea dobanzilor la creditele bancilor intre 1,5 si 4 ori peste DAE medie, in functie de tipul creditului; in cazul IFN-urilor, plafonarea dobanzilor nu se justifica
- Legile privind plafonarea dobanzilor la credite si a datoriilor preluate de firmele de recuperare se discuta in Parlament (actualizat)
- Legea privind plafonarea dobanzilor la credite nu a fost inclusa pe ordinea de zi a comisiilor din Camera Deputatilor
- Senatorul Zamfir, despre plafonarea dobanzilor la credite: numai bou-i consecvent!
- Parlamentul dezbate marti legile de plafonare a dobanzilor la credite si a datoriilor cesionate de banci firmelor de recuperare (actualizat)
Anunturi banci
- Cate reclamatii primeste Intesa Sanpaolo Bank si cum le gestioneaza
- Platile instant, posibile la 13 banci
- Aplicatia CEC app va functiona doar pe telefoane cu Android minim 8 sau iOS minim 12
- Bancile comunica automat cu ANAF situatia popririlor
- BRD bate recordul la credite de consum, in ciuda dobanzilor mari, si obtine un profit ridicat
Analize economice
- Comerțul cu amănuntul, +7,3% cumulat pe primele 8 luni
- Inflația anuală, în scădere la 1,8% în Zona Euro
- -4,57% din PIB, deficit bugetar după primele opt luni ale anului
- România a păstrat prima poziție în UE la inflația anuală
- Deficitul contului curent, peste 15 miliarde euro după primele șapte luni
Ministerul Finantelor
- Datoria publică, 51,4% din PIB la mijlocul anului
- Deficit bugetar de 3,6% din PIB după prima jumătate a anului
- Deficit bugetar de 3,4% din PIB după primele cinci luni ale anului
- Deficit bugetar îngrijorător după prima treime a anului
- Deficitul bugetar, -2,06% din PIB pe primul trimestru al anului
Biroul de Credit
- FUNDAMENTAREA LEGALITATII PRELUCRARII DATELOR PERSONALE IN SISTEMUL BIROULUI DE CREDIT
- BCR: prelucrarea datelor personale la Biroul de Credit
- Care banci si IFN-uri raporteaza clientii la Biroul de Credit
- Ce trebuie sa stim despre Biroul de Credit
- Care este procedura BCR de raportare a clientilor la Biroul de Credit
Procese
- ANPC pierde un proces cu Intesa si ARB privind modul de calcul al ratelor la credite
- Un client Credius obtine in justitie anularea creditului, din cauza dobanzii prea mari
- Hotararea judecatoriei prin care Aedificium, fosta Raiffeisen Banca pentru Locuinte, si statul sunt obligati sa achite unui client prima de stat
- Decizia Curtii de Apel Bucuresti in procesul dintre Raiffeisen Banca pentru Locuinte si Curtea de Conturi
- Vodafone, obligata de judecatori sa despagubeasca un abonat caruia a refuzat sa-i repare un telefon stricat sau sa-i dea banii inapoi (decizia instantei)
Stiri economice
- Prețurile industriale - scădere în august dar indicele anual a continuat să crească
- România, pe locul 4 în UE la scăderea prețurilor agricole
- Industria prelucrătoare, evoluție neconvingătoare pe luna iulie 2024
- 18 miliarde euro, deficit comercial după primele șapte luni ale anului
- Deficit bugetar de peste 4% din PIB după primele 7 luni ale anului
Statistici
- România, pe locul trei în UE la creșterea costului muncii în T2 2024
- Cheltuielile cu pensiile - România, pe locul 19 în UE ca pondere în PIB
- Dobanda din Cehia a crescut cu 7 puncte intr-un singur an
- Care este valoarea salariului minim brut si net pe economie in 2024?
- Cat va fi salariul brut si net in Romania in 2024, 2025, 2026 si 2027, conform prognozei oficiale
FNGCIMM
- Programul IMM Invest continua si in 2021
- Garantiile de stat pentru credite acordate de FNGCIMM au crescut cu 185% in 2020
- Programul IMM invest se prelungeste pana in 30 iunie 2021
- Firmele pot obtine credite bancare garantate si subventionate de stat, pe baza facturilor (factoring), prin programul IMM Factor
- Programul IMM Leasing va fi operational in perioada urmatoare, anunta FNGCIMM
Calculator de credite
- ROBOR la 3 luni a scazut cu aproape un punct, dupa masurile luate de BNR; cu cat se reduce rata la credite?
- In ce mall din sectorul 4 pot face o simulare pentru o refinantare?
Noutati BCE
- Acord intre BCE si BNR pentru supravegherea bancilor
- Banca Centrala Europeana (BCE) explica de ce a majorat dobanda la 2%
- BCE creste dobanda la 2%, dupa ce inflatia a ajuns la 10%
- Dobânda pe termen lung a continuat să scadă in septembrie 2022. Ecartul față de Polonia și Cehia, redus semnificativ
- Rata dobanzii pe termen lung pentru Romania, in crestere la 2,96%
Noutati EBA
- Bancile romanesti detin cele mai multe titluri de stat din Europa
- Guidelines on legislative and non-legislative moratoria on loan repayments applied in the light of the COVID-19 crisis
- The EBA reactivates its Guidelines on legislative and non-legislative moratoria
- EBA publishes 2018 EU-wide stress test results
- EBA launches 2018 EU-wide transparency exercise
Noutati FGDB
- Banii din banci sunt garantati, anunta FGDB
- Depozitele bancare garantate de FGDB au crescut cu 13 miliarde lei
- Depozitele bancare garantate de FGDB reprezinta doua treimi din totalul depozitelor din bancile romanesti
- Peste 80% din depozitele bancare sunt garantate
- Depozitele bancare nu intra in campania electorala
CSALB
- La CSALB poti castiga un litigiu cu banca pe care l-ai pierde in instanta
- Negocierile dintre banci si clienti la CSALB, in crestere cu 30%
- Sondaj: dobanda fixa la credite, considerata mai buna decat cea variabila, desi este mai mare
- CSALB: Romanii cu credite caută soluții pentru reducerea ratelor. Cum raspund bancile
- O firma care a facut un schimb valutar gresit s-a inteles cu banca, prin intermediul CSALB
First Bank
- Ce trebuie sa faca cei care au asigurare la credit emisa de Euroins
- First Bank este reprezentanta Eurobank in Romania: ce se intampla cu creditele Bancpost?
- Clientii First Bank pot face plati prin Google Pay
- First Bank anunta rezultatele financiare din prima jumatate a anului 2021
- First Bank are o noua aplicatie de mobile banking
Noutati FMI
- FMI: criza COVID-19 se transforma in criza economica si financiara in 2020, suntem pregatiti cu 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari, pentru a ajuta tarile in dificultate; prioritatea sunt ajutoarele financiare pentru familiile si firmele vulnerabile
- FMI cere BNR sa intareasca politica monetara iar Guvernului sa modifice legea pensiilor
- FMI: majorarea salariilor din sectorul public si legea pensiilor ar trebui reevaluate
- IMF statement of the 2018 Article IV Mission to Romania
- Jaewoo Lee, new IMF mission chief for Romania and Bulgaria
Noutati BERD
- Creditele neperformante (npl) - statistici BERD
- BERD este ingrijorata de investigatia autoritatilor din Republica Moldova la Victoria Bank, subsidiara Bancii Transilvania
- BERD dezvaluie cat a platit pe actiunile Piraeus Bank
- ING Bank si BERD finanteaza parcul logistic CTPark Bucharest
- EBRD hails Moldova banking breakthrough
Noutati Federal Reserve
- Federal Reserve anunta noi masuri extinse pentru combaterea crizei COVID-19, care produce pagube "imense" in Statele Unite si in lume
- Federal Reserve urca dobanda la 2,25%
- Federal Reserve decided to maintain the target range for the federal funds rate at 1-1/2 to 1-3/4 percent
- Federal Reserve majoreaza dobanda de referinta pentru dolar la 1,5% - 1,75%
- Federal Reserve issues FOMC statement
Noutati BEI
- BEI a redus cu 31% sprijinul acordat Romaniei in 2018
- Romania implements SME Initiative: EUR 580 m for Romanian businesses
- European Investment Bank (EIB) is lending EUR 20 million to Agricover Credit IFN
Mobile banking
- Comisioanele BRD pentru MyBRD Mobile, MyBRD Net, My BRD SMS
- Termeni si conditii contractuale ale serviciului You BRD
- Recomandari de securitate ale BRD pentru utilizatorii de internet/mobile banking
- CEC Bank - Ghid utilizare token sub forma de card bancar
- Cinci banci permit platile cu telefonul mobil prin Google Pay
Noutati Comisia Europeana
- Avertismentul Comitetului European pentru risc sistemic (CERS) privind vulnerabilitățile din sistemul financiar al Uniunii
- Cele mai mici preturi din Europa sunt in Romania
- State aid: Commission refers Romania to Court for failure to recover illegal aid worth up to €92 million
- Comisia Europeana publica raportul privind progresele inregistrate de Romania in cadrul mecanismului de cooperare si de verificare (MCV)
- Infringements: Commission refers Greece, Ireland and Romania to the Court of Justice for not implementing anti-money laundering rules
Noutati BVB
- BET AeRO, primul indice pentru piata AeRO, la BVB
- Laptaria cu Caimac s-a listat pe piata AeRO a BVB
- Banca Transilvania plateste un dividend brut pe actiune de 0,17 lei din profitul pe 2018
- Obligatiunile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti
- Obligatiunile Good Pople SA (FRU21) au debutat pe piata AeRO
Institutul National de Statistica
- Pensia reală, în creștere cu 8,7% pe luna august 2024
- Avansul PIB pe T1 2024, majorat la +0,5%
- Industria prelucrătoare a trecut pe plus în aprilie 2024
- Deficitul comercial, în creștere de la o lună la alta
- Prețurile industriale, aproape la fel ca în luna precedentă
Informatii utile asigurari
- Data de la care FGA face plati pentru asigurarile RCA Euroins: 17 mai 2023
- Asigurarea împotriva dezastrelor, valabilă și in caz de faliment
- Asiguratii nu au nevoie de documente de confirmare a cutremurului
- Cum functioneaza o asigurare de viata Metropolitan pentru un credit la Banca Transilvania?
- Care sunt documente necesare pentru dosarul de dauna la Cardif?
ING Bank
- La ING se vor putea face plati instant din decembrie 2022
- Cum evitam tentativele de frauda online?
- Clientii ING Bank trebuie sa-si actualizeze aplicatia Home Bank pana in 20 martie
- Obligatiunile Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, intermediata de ING Bank
- ING Bank transforma departamentul de responsabilitate sociala intr-unul de sustenabilitate
Ultimele Comentarii
-
Eroare aplicație
Am avut ora și data din setările telefonului date pe manual și nu se deschidea BT Pay, în ... detalii
-
O.P. Condiționat către Exim Bank
Valoarea creditului de refinanțat era 7300 lei și am platit 500 lei comision Exim Bank, O.P. ... detalii
-
O. P. Condiționat Exim Bank
Am făcut credit de refinanțare la BRD. BRD a trimis O.P. condiționat către Exim Bank pentru ... detalii
-
TLV pe bursa
Aceste obligatiuni pare ca au fost scoase si pe bursa cu simbol / ISIN: TLV28E / ROTLVADBC023. Insa ... detalii
-
Răspuns
Viorel, poliția locală nu poate ajuta cu așa ceva și nici nu te îndrumă, unde ai putea să ... detalii